افزایش ترافیک وب سایت
ترافیک سایت، مهمترین دلیل طراحی سایت برای هر کسب و کار اینترنتی می باشد. به زبان ساده ترافیک سایت یعنی بازدید مشتری ازسایت و هر چه بیشتر بهتر. ترافیک سایت یک شاخص (KPI) مهم در موفقیت وب سایت می باشد. بطوریکه باعث جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری خواهد شد.
کسب و کارهای کوچک معمولا با کمبود بودجه روبه رو هستند اما نیاز دارند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهند. در این مطلب قصد داریم تعدادی روش رایگان و کم هزینه را برای افزایش ترافیک وب سایت معرفی کنیم:
محتوای مفید را برای مشتری تهیه کنید.
فقط برای مشتریان هدف خود محتوای با ارزش و مفید تهیه کنید. برای مشتری متن و عکس و ویديو تهیه کنید و در سایت منتشر کنید.
محتوای خوب باعث جذب مشتری میشود. همچنین الگوریتم گوگل بنام رنک برین (Google RankBrain Algorithm) با قابلیت هوش مصنوعی محتوا محور بوده و توانایی فهم محتوای شما را دارد و به شما کمک میکند تا محتوای شما به دست مشتریان هدف برسد.
این محتوای مفید توسط مخاطبین به اشتراک گذاشته می شود و باعث لینک سازی در سایر سایتها و شبکه های اجتماعی خواهد شد.
و این یعنی افزایش ترافیک و بازدید سایت.
اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک فراموش نشود
تولید و به اشتراک گذاشتن محتوا مانند ویدیو، عکس، متن، اینفوگرافیک و پادکست و ارجاع آن به سایت ۶ مزیت مهم خواهد داشت:
- باعث افزایش بک لینک می شود.
- باعث افزایش ترافیک سایت می شود.
- باعث رشد سئوسایت می شود.
- شبکه اجتماعی رایگان فضایی برای معرفی برند شما و محصول، خدمات است.
- متن شما به ۱۰۰ ها نفر نمایش داده میشود.
- اشتراکگذاری در آن آسان است
به طراحی سایت سازگار با گوشی همراه اهمیت دهید.
طبق آمار جهانی کاربران اینترنت موبایل در ایران ۶۳.۶ میلیون نفر می باشد و این یعنی کاربران اول با گوشی خود سایت شما را مرور می کنند.
یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت سازگاری نمایش سایت با أنواع گوشیهای همراه ، تبلت ها و لپ تاپ ها و کامیوتر های شخصی می باشد که به آن ریسپانسیو یا سایت واکنشگرا هم گفته می شود.
بازدید کننده در بدو ورود اگر سایت شما را زیبا و سایز شده در تلفن همراه خود ببینید، تمایل خوهد داشت تا در سایت شما بماند و محتوایی که برای او تهیه کرده بودید را مطالعه کند .
یعنی شما برای مشتریانی که با موبایل یا تبلت به سایت شما وارد میشوند اندیشیده اید.
این یعنی افزایش ترافیک سایت.
در دنیای ما که تکنولوژی به شدت پیشرفت کرده و سرعت اینترنت نیز به طور قابل توجهی به نسبت همین چند سال پیش رشد داشته است، دیگر کسی حوصلهی وبسایتهایی که از سرعت بارگذاری کمی برخوردار اند را ندارد. خود گوگل نیز معیار سرعت سایت را در زمرهی اصول سئو قرار داده است.
طبق آمارگوگل، اگر سرعت نمایش سایت شما بیشتر از ۳ ثانیه شود، ۴۰ درصد کاربران سایت را ترک خواهند کرد.
این آمار بخوبی نشان میدهد برای افزایش بازدید سایت خود باید به عوامل موثر در افزایش سرعت سایت توجه کنید و از یک شرکت طراح سایت کمک بگیرید.
برخی از موارد عبارتند از:
- بهینه سازی تصاویر
- بهینه سازی قالب و کدهای سایت
- استفاده از CDN
- فشرده کردن فایلهای کد
- کم کردن تعداد ریدایرکتها
- استفاده از lazy load
ایمیل مارکتینگ، ارزانترین ابزار دیجیتال مارکتینگ
به نکات مهم زیر در ایمیل مارکتینگ توجه کنید:
- با بانک ايميلی هدفمند شروع كنيد وترافيك هدفمند به سايت خود ارسال كنيد.
- محتوا ايميل هاي خود را متناسب با صفحات لندينگ پيج خود هم محتوا كنيد.
- ليست ايميل خود را بر اساس سليقه و علايق كاربرانتان تقسيم بندی كنيد.
- براي هر دسته از مخاطبین ایمیلی خود، محتوايي مرتبط توليد كنيد.
- شبكه هاي اجتماعي كه در آن فعاليت مي كنيد را در ايميل خود درج كنيد.
- ایمیلهای ارسالیتان باید حاوی Call to Action باشند.
- برای کاربران مدام ایمیل ارسال نکنید تا اکانت شما اسپم نشود.
- یک دکمه لغو اشتراک در پایان هر ایمیل قرار دهید تا کاربر بداند که قصد تحمیل خود را ندارید.
تبلیغات کلیکی PPC
متناسب با کلمات کلیدی هدف خود از تبلیغات کلیکی مانند گوگل ادز در جهت افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید. تبلیغات کلیکی، از سرعت بازدهی بسیار بیشتری در افزایش ترافیک سایت برخوردار است.
همچنین میتوانید از سایر ابزارهای تبلیغات کلیکی زیر استفاده کنید:
استفاده از اینفلوئنسر ها
اینفلوئنسر کسی است که توانایی تأثیرگذاری یا نفوذ (Influence) روی مخاطبین و انسان ها از یک نفر به بالا را داشته باشد.
در این روش شما به کمک تاثیرگذاری اشخاص معروف، میتوانید از طریق محتوایی که یک اینفلوئنسر تولید میکند و خود را به عنوان یک خریدار محصول یا خدمات از سایت شما معرفی میکند، میتوانید ترافیک خوبی به سایت خود انتقال دهید. این ایفلوئنسر ها در شبکه های اجتماعی زیاد هستند میتوانید به لیست زیر توجه کنید.
چند نکته در باره اینفلوئنسر مارکتینگ:
- اینفلوئنسر، صادقانه به مخاطبان خود بگوید که درحال تبلیغ محصول شما است.
- در کار و روش ارايه اینفلوئنسر دخالت نکنید
- تعداد زیاد فالورهای زیاد اینفلوئنس، دلیل بر اثرگذاری بیشتر تبلیغ شما نیست!
- میزان موفقیت آمیز بودن تبلیغ با این اینفلوئنسر را بسنجید
- این روش را بارها با سایر اینفلوئنسر ها هم تکرار کنید.
ترافیک وبسایت، مهمترین ابزاری است که یک کسب و کار آنلاین دارد. بعضی از موارد بالا فنی هستند و باید قبل از طراحی سایت به آن توجه شود پیشنهاد میکنم قبل از شروع طراحی سایت به مقاله سوالات کلیدی قبل از طراحی سایت را مطالعه کنید.
ترافیک مستقیم از طریق بازاریابی ایمیلی
راه های زیادی برای استفاده از بازاریابی ایمیلی جهت افزایش ترافیک وب سایت وجود دارد؛ اما موفقیت این روش ها به خود ایمیل بستگی دارد. کلید موفقیت این است که نه تنها ایمیل در صندوق ورودی دریافت شود، بلکه با استفاده از موضوع وسوسه انگیز و یک آدرس مناسب باز شود. هنگامی که یک ایمیل باز می شود، میزان کلیک از طریق شبکه های اجتماعی نیز افزایش می یابد. ایمیل یک فرصت ترافیکی است پس باید محصولات مختلف، تصاویر به صفحات مربوطه و تصویر هدر به صفحه اصلی سایت در داخل ایمیل لینک شوند.
بهبود زمان بارگذاری وب سایت
سرعت زمان بارگذاری وب سایت می تواند به افزایش قابلیت استفاده از آن کمک کند، میزان بازدهی آن را کاهش دهد و رتبه بندی کلی را بهبود بخشد. اما این فقط در مورد افزایش سرعت سایت در دسکتاپ نیست. سایت باید برای تلفن های همراه نیز بهینه سازی شود تا سریع تر لود شود. امروزه کاربران تلفن همراه، بیش از هر زمان دیگری از گوشی های همراه خود برای بازدید از وب سایت ها استفاده می کنند. با استفاده از ابزارهایی مانند PageSpeed گوگل، راهکارهای سرعت وب سایت بهبود می یابد.
انتشار محتوای مرتبط در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یک کانال عالی برای افزایش ترافیک وب سایت هستند. استفاده از URL های کوتاه شده به صفحات محصولات و صفحات فرود به همراه تصاویر جذاب، کمک می کند تا ترافیک از شبکه های اجتماعی به یک وب سایت انتقال یابد. انتشار پست های جذاب در شبکه های اجتماعی به افزایش آگاهی از برند نیز کمک می کند و یک کانال ارتباطی جدید با مشتریان ایجاد می کند.
مشارکت در انجمن ها
شرکت در انجمن های صنعت مورد نظر و مرتبط با کسب و کار می تواند باعث دیده شدن برند شود. می توان هنگامی که فردی از یک کسب و کار صحبت می کند و سایر اعضای انجمن در ارتباط با آن نظر می دهند، یک لینک مرتبط با آن موضوع را از وبلاگ سایت منتشر کرد و بازدید از سایت را افزایش داد.
به اشتراک گذاشتن محتوای بلاگ در شبکه های اجتماعی
فقط یک لینک را به عنوان یک پست جدید در تمام کانال های شبکه های اجتماعی کپی نکنید. هر پست را سفارشی سازی کنید تا به مخاطب هدف برسد. به طور مثال پست وبلاگ در فیس بوک نیازمند یک پیش نمایش دو سه جمله ای از محتوا می باشد، در حالی که پست در توییتر تنها به یک عنوان و یک URL کوتاه نیاز دارد.
انتشار پست جدید به صورت منظم در بلاگ
چند پست بلاگ در یک ماه منتشر می کنید؟ اکثر شرکت ها زمان و هزینه کافی برای انتشار محتوا به صورت روزانه را ندارند. یک وبلاگ فعال باید به صورت مداوم حداقل 2 الی 4 محتوا منتشر کند. وب سایت باید با محتوای جدید به روز نگه داشته شود تا مشتریان بالقوه بتوانند از طریق وب سایت، کسب و کار موردنظرشان را بیابند.
توجه : فراموش نشود که پست های بلاگ تنها برای مصرف کننده و مشتریان نوشته نمی شود، بلکه برای پیشی گرفتن از رقبا و برجسته شدت در صنعت موردنظر باید محتوای هوشمندانه نوشت. پست های طولانی و با کیفیت باعث ماندگار شدن کاربران در سایت می شود.
مشارکت محتوا در صنایع مشابه
وبلاگ های پربازدید و جذاب در صنایع مشابه، فرصتی برای مشارکت محتوا ایجاد می کنند. در حقیقت، تبادل لینک با سایت های معتبر مشابه (پست مهمان) می تواند ترافیک بازدید از سایت را افزایش دهد.