ایزی وب شبکه دانش بلاگ راهنمای گام به گام فرآیند ایمیل مارکتینگ
Skip Navigation Links.

راهنمای گام به گام فرآیند  ایمیل مارکتینگ

پنجشنبه، 18 مرداد 1403

راهنمای گام به گام فرآیند  ایمیل مارکتینگ

فهرست مطالب

ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با مشتریان خود ارتباط مستقیم و شخصی برقرار کنند. با استفاده از ایمیل مارکتینگ، می‌توانید مشتریان جدید جذب کنید، وفاداری مشتریان را افزایش دهید و فروش خود را بهبود بخشید. در این مقاله جامع، قصد داریم به اجرای گام به گام ایمیل مارکتینگ بپردازیم.

1-مخاطبان را بخش بندی کنید

بخش بندی یا گروه بندی ایمیل مشتریان مهمترین اقدام است. باید مخاطبانتان را بر اساس علاقه مندی ها، دموگرافی، محل کار، عنوان شغلی و… گروه بندی کنید. ممکن است که مخاطبان شما در سطوح مختلفی از مشتریان قرار بگیرند. به این معنا که باید آن ها را بر اساس اطلاعات مختلفی از سطحی که در آن قرار دارند، تقسیم بندی کنید. گروهبندی یا بخش بندی باعث ثبات روند افزایش نرخ باز شدن ایمیل (open rate) و CTR می شود.

۳۹% از دیجیتال مارکتر ها از طریق بخش بندی به نرخ باز شدن ایمیل​ بهتری دست پیدا می کنند.

2-تقویم کاری بسازید

جهت اطمینان از کارآمدی استراتژی ایمیل مارکتینگ تان، باید یک تقویم برنامه ریزی داشته باشید. تاریخ دقیق روزهایی را که می خواهید ایمیل ارسال کنید، مشخص کنید. مهم ترین روزهای آینده را در تقویم علامت بزنید، اهداف و اولویت های خود را تعیین و کل فرآیند را پیگیری کنید. به تقویم های بین المللی، ملی  و دینی هم توجه داشته باشید

با استفاده از یک پلتفرم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ است که می تواند این فرآیند را ساده کند. شما می توانید کمپین های ایمیلی خود را برنامه ریزی و زمان بندی کنید و مطمئن شوید که آن ها در تاریخ و زمانی که تعیین می کنید ارسال خواهند شد. با استفاده از کمپین های اتوماتیک می توانید ایمیل ها و ایونت ها را به هم متصل کنید؛ به این معنا که کاربران زمانی که یک ایونت خاص را فعال کنند، این ایمیل اتوماتیک برای آن ها ارسال شود. علاوه بر این، می توانید یک کمپین را طوری برنامه ریزی کنید که بر اساس رفتار کاربران، تنها برای گروه خاصی از آن ها ارسال شود.

3-شخصی سازی کنید

بر اساس نتایج چندن آمار معتبر ثابت شده است که ایمیل های شخصی سازی شده open rate بالاتری دارند. پس شخصی سازی موضوع ایمیل و خوش آمدگویی را شروع کنید.

بهترین زمان برای ارسال ایمیل های خود و زمانی را که احتمال باز شدن ایمیل های شما توسط دنبال کنندگانتان بیشتر است بررسی کنید. براساس علاقه مندی های مختلف، لیست های بخش بندی شده بسازید، پرسونای مخاطبان خود را با دقت ایجاد کنید تا مطمئن شوید که مخاطبان شما چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند.

4-موضوع ایمیل جذابی تولید کنید

موضوع ایمیل می تواند اثر زیادی بر open rate  ایمیل هایتان داشته باشد. به نکات زیر توجه کنید:

  1. موضوع ایمیل خود را تا جای ممکن کوتاه نگه دارید.
  2. طول موضوع ایمیل، آن از ۵۰ کاراکتر بیشتر نشود. زیرا خوانایی خود را در گوشی های موبایل از دست می دهد.
  3. نام گیرندگان را به ایمیل تان اضافه کنید.
  4. از عباراتی که شرایط را اضطراری جلوه می دهند استفاده کنید. مثل: «فقط همین امروز» یا «پیشنهادهای لحظه آخری» و…
  5. به این فکر کنید که ایمیل های شما چه مزیت یا سودی برای گیرندگانتان دارند
  6. به طراحی و زیبایی ایمیل توجه کنید
  7. قالب، فونت برای طراحی سایت  و طرح های خود را با دقت انتخاب کنید.
  8. فونت های خیلی کوچک یا فونت هایی که خوانایی آن ها سخت است را انتخاب نکنید.
  9. از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید اما کنتراست را هم فراموش نکنید.
  10. از رنگ های متضاد برای برجسته و توجه مخاطبانتان استفاده کنید

5-Preheaderها را بشناسید

Preheader ها یا متن هایی که قبل از باز کردن ایمیل در کنار عنوان نشان داده می شوند، به افزایشopen rate کمک می کنند چراکه لیدهای شما در حال حاضر می دانند که با باز کردن ایمیل انتظار چه چیزی را دارند.

preheader ها به ویژه در گوشی های موبایل و اطلاعیه (notification) های کاربران دسکتاپ، مانند یک خلاصه کوتاه از پیام شما دیده می شوند، بنابراین باید در نوشتن آن دقت زیادی به خرج دهید. Preheaderها هم مانند عنوان باید کوتاه و جذاب باشند، بیشتر از ۶۰ کاراکتر نباشند.

6-ازID با نام شخص برای ارسال استفاد کنید

پیام ها با آدرس های ایمیلی ارسال می شوند که بیشتر قابل اعتماد هستند. مخاطبین شما دوست ندارد که خبرها را به جای انسان از یک ربات بشنوند. بنابراین از ارسال ایمیل با آدرس های ایمیل عمومی مانند زیر marketing@yourcompany.com    و یا contact@yourcompany.com  خودداری کنید، با این کار پیام های شما به طور اشتباهی اسپم نخواهند شد.

7-از لوگو استفاده کنید

لوگو و برندینگ را که پشت ایمیل قرار دارد به مشتریان شما یادآوری می کند و حتی ممکن است از حذف شدن ایمیل های خبرنامه شما پیشگیری کند.

به یاد داشته باشید که آن را در بالاترین قسمت سمت چپ ایمیل خود قرار دهید، چرا که مطالعه اسکن و ردیابی چشم انسان نشان داده است که افراد به طور غریزی در این قسمت از کادر به دنبال لوگو می گردند.

8-محتوای متنی را کوتاه نگه دارید

خودتان را جای مشتریاناتان بگذارید. احتمالاً سرتان شلوغ است و اینباکس ایمیلتان هم پر از ایمیل های ناخواسته، بنابراین به یاد داشته باشید که ایمیل شما باید کوتاه و مختصر باشد. بعید نیست که ایمیل های طولانی توسط دنبال کنندگان ignor شوند یا اینکه به پوشه اسپم بروند، بنابراین سعی کنید که متن ایمیل های شما تا جای ممکن ساده و کوتاه باشد.

9-از کلمات جذاب استفاده کنید

مخاطبان خود را بررسی کنید و ببینید که چه کلماتی برای آن ها جذابیت بیشتری دارند؟ برای مثال این کلمات هم می توانند تا حدی مفید واقع شوند: عشق، رایگان، نتایج، جدید، پیشنهاد، فوری، بهینه و…

10- به متن خود لینک اضافه کنید

لینک های خارجی و بک لینک  می توانند فرصت تعامل با مخاطبین تان را افزایش دهند. متن ایمیل هایتان را به صفحات مختلف سایت خود لینک دهید و سعی کنید تا جای ممکن آن ها را جذاب تر کنید. اما در لینک دهی هم زیاده روی نکنید چراکه ممکن است توسط ISPها (ارائه دهنده خدمات اینترنت) به عنوان اسپم شناخته شوید.

11-کمی شوخ طبعی به ایمیل ها بیافزایید

شوخ طبعی در هر متنی، با خوانندگان یک ارتباط سریع شخصی برقرار می کند. سعی کنید به کمپین های خود کمی المان سرگرم کننده (بامزه) اضافه کنید. این نه تنها سرگرم کننده است بلکه ممکن است نرخ اشتراک گذاری ایمیل های شما را افزایش دهد.

البته این نکته فقط در شرکت ها و کسب و کارهایی قابل اجرا است که این لحن با لحن نوشته های آن ها متناسب است (Tone Of Voice شرکت خود را بررسی کنید.). در بعضی از بخش ها، یک ارتباط هوشمند امری ضروری است و ممکن است کسب و کار شما آن قدرها هم که فکر می کنید جایی برای شوخ طبعی نداشته باشد.

12-از تصاویر استفاده کنید

تصاویر به ایمیل های شما زندگی می دهند و ارزش ها و مفاهیم شرکت شما را تقویت می کنند. از قرار دادن تصاویر خیلی کوچک یا خیلی بزرگ در ایمیل ها خودداری کنید و از تعداد صحیحی از تصاویر استفاده کنید. تصاویر خیلی کم یا خیلی زیاد می توانند بر نتیجه قابلیت تحویل (deliverability) کلی شما اثرگذار باشد.

13-لینک دهی به تصاویر را فراموش نکنید

یکی از مهم ترین المان های چک لیست ایمیل مارکتینگ، لینک کردن تصاویر است. درمورد تصاویر حرف بزنید،  ایمیل شما باید تعاملی باشد. یکی از روش هایی که برای تحقق این هدف می توانید از آن استفاده کنید، اضافه کردن لینک به تصاویر است. مطمئن شوید که به مخاطبان خود می گویید که تصاویر دارای لینک و قابل کلیک هستند و به آن ها نشان دهید که این تصاویر به کجا می روند. این یک استراتژی عالی برای افزایش CTR و ترافیک ارگانیک شما است.

14به تصاویر، متن جایگزین اضافه کنید

امروزه بسیاری از نرم افزارهای ایمیلی و کاربران تصاویر ایمیل ها را بلاک می کنند. بنابراین بسیار مهم است که همیشه به تصاویر خود یک متن جاگزین  تصاویر اضافه کنید. در غیر این صورت این فقط یک دکمه خالی بدون توضیح در ایمیل شما خواهد بود.

15-از اقدام به عمل یا CTA  استفاده کنید

CTAها توجه مشتریان شما را جلب می کنند و از آن ها می خواهند که کارهایی را انجام دهند. استفاده از CTA در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، به ویژه در کمپین های ایمیل مارکتینگ و لندینگ پیج ها الزامی است.

از کلمات قدرتمند اما ساده استفاده کنید، با رنگ های متضاد کار کنید و مطمئن شوید که اطراف دکمه را به اندازه کافی خالی نگه داشته اید. به این ترتیب طرح شما واضح خواهد ماند.

16-به CTAها متن جایگزین اضافه کنید

همان قانونی که برای تصاویر اجرا کردیم باید باید برای CTAها هم انجام شود. وقتی که افراد و کاربران ایمیل تصاویر پیام های ایمیل مارکتینگ را بلاک می کنند، ممکن است با دکمه های CTA هم همین کار را انجام دهند. فراموش نکنید متن و اکشنی را باید به CTA ها اضافه کنید که با آن چه مشتریان شما می خواهند تناسب دارد.

17-دکمه های شبکه های اجتماعی فراموش نشود

ممکن است که لیدها و مشتریان شما هنوز حساب های شبکه های اجتماعی شما را نشانسند. یادتان باشد که به آن ها بگویید چطور می توانند اکانت های رسمی شما در شبکه های اجتماعی را پیدا کنند، به این ترتیب آن ها می توانند چیزهای بیشتری درباره برند شما بدانند. با آخرین اخبار به روز بمانید و طرفداران خود را اضافه کنید.

18-دکمه های اشتراک گذاری فراموش نشود

با اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، آگاهی برند و تعامل خود را افزایش دهید. در صورتی که نوعی از مزایا مانند مسابقات، تخفیف ها یا… را به مشتریان خود ارائه دهید، جذاب تر هم خواهد بود. به این ترتیب آن ها می توانند از پیشنهاد عبور کنند و پیام شما به مخاطبان بیشتری دست پیدا می کنند.

19-از شبکه های اجتماعی برای پروموت URLهای Opt-In استفاده کنید

از صفحات شبکه های اجتماعی خود برای پروموت کمپین های ایمیل مارکتینگ خود و جذب دنبال کنندگان بیشتر استفاده کنید. محتوای خبرنامه خود را در فیسبوک، توییتر یا… به اشتراک بگذارید و از طرفداران خود بپرسید که آیا در حال حاضر ایمیل های شما را دریافت می کنند یا نه، اگر نه که از آن ها بخواهید به لیست ایمیل شما بپیوندند.

20-در آخر هفته، ایمیل ارسال کنید

آخر هفته ها، سطح ایمیل هاچندان بزرگ نیست و افراد ممکن است زمان بیشتری برای مطالعه آن داشته باشند، بنابراین سعی کنید در کمپین های هدفمند آینده خود این مورد را در نظر بگیرید.

21- مخاطبین جدید ظرف۲۴ ساعت، ایمیل ارسال کنید

از مزایای دنبال کنندگان جدید بهره مند شوید و تا ۲۴ ساعت بعد از اضافه شدن آن ها به لیست ایمیل شما، به آن ها ایمیل دهید. ممکن است نام برند شما در ذهن مشتریانتان باشد بنابراین از این فرصت برای ایجاد یک تأثیر خوب استفاده کنید و به آن ها نشان دهید که شما علاقمند به ساخت یک ارتباط قوی و معنا دار هستید.

تصاویری را انتخاب کنید که روی همه دیوایس ها خوب دیده می شوند و مطمئن شوید که اندازه CTA ها مناسب و کلیک کردن روی آن ها راحت است.

22- از sms مارکتینگ استفاده کنید​

از sms مارکتینگ برای بهبود نتایج ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید و یکپارچه سازی ایمیل مارکتینگ با استفاده از SMS روش خوبی است. شما می توانید با ارسال متن هایی برای هشدار درباره انواع مختلف ایمیل مانند: رویدادها، فروش، پروموشن، مسابقات و… شانس خود را برای دیده شدن توسط مخاطبانتان افزایش دهید.

23-امکان اشتراک گذاری با ایمیل را فعال کنید

در ایمیل خود یک CTA با مضمون «در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید» یا چیزی شبیه به این قرار دهید و به مخاطبان خود اجازه دهید که محتوای ایمیل شما را منتشر کنند. CTA را به یک قالب ایمیل پیش ساخته لینک و موضوع و بدنه محتوای آن را کامل کنید.

اگر یک تخفیف ویژه یا پیشنهاد قوی داشته باشید، این گزینه جذابیت بیشتری برای مخاطبان شما خواهد داشت. برای این که مشتریان خود را مجبور به اشتراک گذاری محتوای خود کنید، می توانید از روش های دیگری هم استفاده کنید.

مثلاً یک مسابقه طراحی کنید که در آن مخاطبان مجبور به اشتراک گذاری پیام شما با دوستان و همکارانشان باشند. این کار نه تنها باعث انتشار و توزیع پیام شما می شود بلکه آگاهی برند شما را نیز افزایش می دهد.

24-با کمپین سؤال پرسیدن شروع کنید

پرسیدن سؤالات در کمپین ایمیل مارکتینگ شما باعث می شود که یک دارایی عالی در استراتژی خود بشوید. این کار در پس زمینه معامله شما یک المان انسانی قرار می دهد و به شما اجازه می دهد که با مخاطبان خود تعامل عمیق تری برقرار کنید. از سؤالاتی استفاده کنید که نیاز به توضیح دارند و جواب آن ها بله و خیر نیست.

این به مشتریان شما انگیزه می دهد که در بحث شرکت کنند و شما باید به حرف زدن درباره مشتریان خود ادامه دهید.

25-قبل از ارسال، تست ایمیل انجام شود

بعد از اینکه کمپین ایمیل شما آماده شد، به یاد بیاورید که قبل از ارسال به مخاطبان خود، آن را تست کنید. گاهی اوقات ممکن است ایمیل شما همان طوری که راحی کرده اید برای مخاطبانتان نمایش داده نشود و پیامی که به صورت فوق العاده طراحی کرده اید ممکن است شبیه به یک درگ در اینباکس شخص دیگری  دیده شود. با تست ایمیل های خود، اول مطمئن شوید که همه چیز به طور صحیح در حال اجرا است.

شما می توانید تست ایمیل را هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک انجام دهید. برای تست دستی ایمیل، می توانید همان پیام را به ارائه دهندگان مختلف ایمیل مانند یاهو، جیمیل و… ارسال کنید و بعد از آن، ایمیل را در دیوایس های مختلف باز و بررسی کنید.

برای تست اتوماتیک ایمیل می توانید از یک سرویس تست ایمیل استفاده کنید. اغلب پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی امکان تست ایمیل را قبل از ارسال آن فراهم می کنند. این کار برای گرفتن بهترین نتایج ایمیل مارکتینگ ضروری است.

26-ایمیل ها به لندینگ پیج ها متصل کنید

طراحی سایت حرفه ای با لندینگ پیج حرفه ای و  اتصال آن به ایمیل ها، یک توصیه بسیار مهم است که اغلب افراد معمولاً آن را دنبال نمی کنند. براساس علاقه مندی های لیدهایتان برای کمپین های ایمیل مارکتینگ خاص، لندینگ پیج بسازید. با این کار لندینگ پیج های شما فرآیند گفتگوی شما را ادامه می دهند به طوری که همان چیزهایی را ارائه می دهند که لیدهای شما انتظار دارند.

زبان ایمیل و لندینگ پیج باید یکسان باشد، آن ها باید یک تجربه قدرتمند برای مشتریان شما ایجاد کنند. اگر کمپین های ایمیل و لندینگ پیج های خود را در یک پلتفرم بسازید، کار شما راحت تر می شود. استفاده از یک ابزار جامع (All in One) باعث صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری شما می شود.

27-فرایند لغو اشتراک را ساده کنید

در برخی از کمپین های ایمیلی ممکن است لینک لغو اشتراک (unsubscribe) چندان در  دسترس و واضح نباشد. پیدا کردن و کلیک روی لینک های لغو اشتراک را در کمپین های خود ساده کنید.روش پیشنهادی این است که ایمیل را در بالای پیام ایمیل، در بالای عنوان قرار دهید.با این کار اعتماد مخاطبان خود را جلب می کنید و از داشتن یک اعتبار منفی در حوزه ایمیل پیشگیری می کنید. یک پلتفرم خوب احتمالاً از شما می خواهد به تمام ایمیل هایی که ارسال می کنید،  یک لینک لغو اشتراک اضافه کنید.

28-از تست A/B استفاده کنید

اگر رتبه گفتگوهای شما آن قدری که فکر می کردید بالا نیست، چرا برخی از فرمت های دیگر را برای کمپین های ایمیل مارکتینگ خود تست نکنید؟ به همین دلیل از تست A/B استفاده می شود.

این را در CTAها، موضوع های ایمیل، لایه ها، تصاویر مختلف و جنبه های دیگر ایمیل مارکتینگ خود امتحان کنید. تست را به لیست خود ارسال و نتایج را شامل: open rate، CTR و کانورژن با دقت بررسی کنید. اجرای تست A/B یکی از بهترین راه هایی است که به شما در فهمیدن عملکرد مخاطبانتان و چیزهایی که دوست دارند یا دوست ندارند، کمک می کند.

29-از اسپم نشدن ایمیل مطمئن شوید

برای اینکه مطمئن شوید ایمیل های شما به پوشه اسپم نمی روند، همیشه قوانین اسپمینگ کشوری که کمپین های شما از آن ارسال می شوند را بدانید. برخی از اکشن های ساده می توانند موجب پیشگیری از اسپم شدن شما شوند، مانند عدم استفاده از ۳ لینک در متن بدنه، عدم استفاده از کلمات اسپم مانند: لید رایگان، بدون سرمایه گذاری، جایزه نقدی، نصب رایگان و…، عدم استفاده بیش از حد از آیکن ها یا حروف بزرگ، عدم استفاده بیش از حد از تصاویر، اضافه نکردن قسمت سوم کدهای HTML و بسیاری از کدهای دیگر.30-

30-از ضمیمه کردن فایل به ایمیل اجتناب کنید

اگر قصد دارید که هر محتوای ارزشمندی مانند کتاب الکترونیک یا یک فایل PDF را برای مخاطبان خود ارسال کنید، به هیچ عنوان آن را ضمیمه ایمیلتان نکنید چراکه باعث کاهش  قابلیت تحویل شما می شود و قابل پیگیری هم نیست. یادتان باشد که فایل را در لینکی از سایت خودتان آپلود و برای ارسال آن یک لینک از سایت خودتان ارسال کنید. بنابراین می توانید بررسی کنید که چه کسی آن را دانلود می کند و سپس موفقیت ایمیل خود را آنالیز کنید.

این کار برای شما یک معیار Actionable یا عملیاتی می سازد که می توانید از آن برای اندازه گیری میزان تعامل یک کاربر استفاده کنید.

31-فایل ویدئویی فراموش نشود

ویدئوها در حال حاضر یکی از ترندهای بازاریابی هستند، بنابراین سعی کنید در ایمیل های خود از آن ها استفاده کنید. این فایل ها می توانند ایمیل های شما را تعاملی کنند، توجه مشتریان شما را جلب کنند و با آن ها تعامل داشته باشند. به طور کلی بازاریابی ویدئویی یکی از مؤثرترین روش های بازاریابی در دنیای امروز است.

بر اساس گزارش Emarketer، ایمیل هایی که در آن ها از ویدئو استفاده شده است، ۵۵ درصد تعامل بیشتری دارند. اگر شما درمورد پشتیبانی ارائه دهندگان ایمیل هایتان از فایل های ویدئویی مطمئن نیستید و هنوز نمی دانید که چطور باید از ویدئوها به طور مناسب استفاده کنید، می توانید از فایل های GIF استفاده کنید. این فایل ها می توانند نتایج مفیدی در استراتژی ایمیل مارکتینگ شما داشته باشند.

32-از آمار و اعداد استفاده کنید

  1. اعداد نه تنها جذاب هستند بلکه مخاطبان شما را مجبور می کنند که به پیامتان فکر کنند.
  2. از اعداد آمار در عنوان ها استفاده کنید و توجه خوانندگان خود را از ابتدا جذب کنید.
  3. دنبال اطلاعات جذابی بگردید که به مخاطب شما مربوط هستند و از اعداد بهره ببرید. این کار ممکن است باعث افزایش open rate شما شود.

اعداد می توانند به راه جذابی در ساختار محتوای ایمیل شما تبدیل شوند. برای مثال: «۵ نکته درباره نحوه …» می تواند یک موضوع فوق العاده باشد و مشتریان شما را درمورد ایمیل هایتان کنجکاو کند،  از این رو باعث افزایش open rate و CTR می شود.

33-از کلیدواژه های سئو استفاده کنید

باید از انواع کلمات کلیدی سئو موجود در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا در کمپین های ایمیل مارکتینگتان هم استفاده کنید.از موضوع ایمیل گرفته تا متن بدنه ایمیل، همه باید برای موتورهای جستجو بهینه شوند. این کار احتمالاً باعث افزایش open rate شما می شود.

برای مثال مشتریانی وجود دارند که دوست دارند پیام های مرتبطی را که در بلاگ یا دایرکتوری های شما وجود دارند، به اشتراک بگذارند. برای مثال اگر موضوع ایمیل شما حاوی کلمه ای است که سرچ بالایی توسط کاربران دارد، شانس باز کردن ایمیل های شما توسط کاربرانتان افزایش می یابد. به احتمال زیاد مشتریان شما به موضوع ایمیل علاقه مند هستند.

34-در کسب و کار خود آپدیت باشید

تأکید همیشگی ما این است که به روز باشید، به مشتریان خود نشان دهید که می دانید در بازار چه خبر است. ترندهای جدید را بررسی کنید و ببینید که کجای صنعت مطرح می شوند.

یک ترند جدید ممکن است پاسخ مسأله قدیمی باشد و شما همیشه می توانید از استراتژی های جدید، چیزهای تازه ای یاد بگیرید. استراتژی های جدید را امتحان کنید اما هرگز قدیمی ترها را رها نکنید. با یک دیدگاه جدید و به روزتر از بازار، می توانید به نتایج متفاوت و غیر منتظره ای دست پیدا کنید.

35-از یک ابزار اتوماسیون ایمیل استفاده کنید

استفاده از یک پلتفرم اتوماسیون ایمیل مارکتینگ برای ساخت و ارسال کمپین های ایمیل مارکتینگ مزایای بسیار زیادی دارد. شما می توانید نتایج خود را به طور مؤثرتری پیگیری کنید، لیست های خود را بهتر و بیشتر بخش بندی کنید، ایمیل هایتان را با لحن های مختلفی شخصی سازی کنید، جریان های اتوماسیونی را راه بیاندازید که پیام ها را به صورت اتوماتیک ارسال می کند و … . فراموش نکنید که برای تحقق نیازهای شرکت خود، با دقت بهترین پلتفرم را انتخاب کنید.

اغلب این نکات ساده هستند و پیاده سازی راحتی هم دارند. با کمی تلاش و خلاقیت می توانید کمپین های ایمیل مارکتینگ عالی بسازید و نرخ باز شدن، ctr و کانورژن خود را افزایش دهید. از امتحان چیزهای جدید نترسید و همیشه پیگیر نتایج و تجربه های خود باشید.

ایمیل مارکتینگ نتایج فوق العاده ای برای کمپین ها خواهد داشت و اتوماسیون بازاریابی، فرصتی برای بهینه سازی آن است؛ چراکه ظرفیت های بیشتری را برای آنالیز در اختیار شما قرار می دهد و همچنین باعث افزایش تعامل شما با مشتریانتان می شود. ایمیل مارکتینگ اتوماتیک باعث می شود که مشتریان در هر سطحی که قرار دارند مشکلی نداشته باشند. امیدواریم مراحل ذکر شده در چک لیست فوق توانسته باشند راهنمای خوبی برای آموزش ایمیل مارکتینگ به شما باشند.​

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.