ایزی وب شبکه دانش بلاگ طراحی سایت عربی
Skip Navigation Links.

طراحی سایت عربی چیست ؟

شنبه، 30 تیر 1403

طراحی سایت عربی چیست ؟

با رشد و توسعه روابط تجاری میان ایران و کشورهای عربی بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ ایرانی در صنایع مختلف محصولات و خدمات خود را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس عرضه می‌کنند. از طرفی دنیای تجارت آنلاین نیز بیش‌ازپیش قدرتمندتر و بزرگ‌تر می‌شود؛ چون تقاضای مشتریان و خریداران آنلاین با سرعتی غیر قابل تصور در حال افزایش است؛ بنابراین برای خلق یک جایگاه پرقدرت و بانفوذ در بازار تجاری عرب زبان‌ها طراحی سایت عربی ایده هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد.

طراحی سایت عربی ویژگی‌ها و مزیت‌های زیادی دارد و صاحبان کسب‌وکارها با بهره‌گیری از این مزایا می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات را با حداکثر کارایی و حداقل هزینه‌ها به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در این محتوا ایزی وب بهترین راهنمایی و مفیدترین اطلاعات را برای راه اندازی سایت عربی ارائه می‌کند.

طراحی سایت عربی چیست ؟

طراحی سایت عربی ساخت و توسعه یک پایگاه داده به زبان عربی در دنیای اینترنت است که بر اساس استانداردهای بین‌المللی توسط ایزی وب طراحی، توسعه و پشتیبانی می‌شود. راه‌اندازی سایت به عنوان یک استراتژی پرنفوذ بازاریابی و تبلیغات به کسب‌وکارها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند مشتریان بیشتری را فراتر از مرزهای ایران در کلیه بازار تجاری عرب جذب کنند و محصولات بیشتری را به فروش برسانند.

وب‌سایت عربی بستر آنلاینی است که اطلاعات، پیام‌ها، مأموریت و اهداف، برند و محصولات /خدمات یک شرکت ایرانی را در دسترس مخاطبان عرب قرار می‌دهد. مواردی همچون آدرس، راه‌های تماس، لوکیشن، مشخصات کلی شرکت مثل سوابق، خدمات، اطلاعیه‌ها، رویدادها و غیره از طریق سایت به گوش مخاطبان می‌رسد. به همین دلیل طراحی سایت عربی مهم و لازم است.

مزایای طراحی سایت عربی

وب‌سایت عربی فراتر از یک پایگاه اطلاع‌رسانی عمل می‌کند؛ یعنی اگر بتوانید یک سایت عربی با کیفیت و حرفه‌ای طراحی کنید مزیت‌های بسیاری زیادی را برای توسعه برند، جذب مشتریان جدید و افزایش اعتبار شرکت به همراه دارد. مزایای طراحی سایت عربی به شرح زیر است: 

1-افزایش آگاهی برند

طراحی سایت به زبان عربی برای کسب‌وکارها به جذب طرف‌داران و مشتریان بیشتر و جدید کمک می‌کند. مردم اطلاعات کاملی را از آنچه که هستید، انجام می‌دهید و به مشتریان خود عرضه می‌کنید به دست می‌آورند. یک پایگاه قدر و برجسته فرصت‌های تجاری زیادی را با تقویت آگاهی از برند و فراتر از بازار محلی برای رشد و توسعه کسب و کار ایجاد می‌کند.

2-فرصت‌های سئو سایت

سئوی سایت تضمینی امکان دیده شدن شرکت را برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر می‌کند و یکی از مؤثرترین تکنیک‌های جذب مشتریان جدید است. وقتی سایت عربی خود را در موتورهای جستجو به درستی بهینه‌سازی می‌کنید سایت نیز در رتبه‌های نخست گوگل قرار می‌گیرد.

 3-مزیت رقابتی

در دنیای پهناور دیجیتال امروزی داشتن یک سایت عربی برای پیشی‌گرفتن از رقبا یک مزیت به شمار می‌رود و به کاروکاسبی‌ها امکان می‌دهد که با دستیابی به انبوهی از مخاطبان بتوانند با کمپانی‌های بزرگ‌تر رقابت کنند؛ چون فضای آنلاین دسترسی بیشتری به کاربران مشتاق را میسر کرده است.

امروزه رفتار کاربران آنلاین با توجه به روند تغییرات و تحولات دنیای دیجیتال و فناوری‌های موجود نیز در حال تغییر است و انتظارات آنها با گذشته خیلی فرق دارد به همین علت داشتن یک وب‌سایت برای سازگاری با آخرین روندها و گرایش‌ها ضروری است.

4-جمع‌آوری و آنالیز داده‌های مشتریان

ابزارهای تحلیل به وب‌سایت‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند اطلاعات ارزشمندی را در مورد رفتار مشتریان، سبک رندگی، اولویت‌ها و نیازهای پنهان آنها به دست آورند. سپس با ردیابی این معیارها و نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌توانند استراتژی‌های مؤثری را برای افزایش نرخ تبدیل و تعامل کاربران اتخاذ کنند.

5-تبدیل شدن سایت به یک منبع اطلاعات ارزشمند

در هر حوزه‌ای از صنعت که فعال هستید با طراحی سایت عربی می‌توانید مطالب، مقالات، فیلم‌ها، اطلاعات مفید و علمی و آموزشی مرتبط با حوزه کسب‌وکار خود را به علاقه‌مندان و مخاطبان معرفی کنید. با تولید محتوای باکیفیت، جدید و به روز، وب‌سایت منبع ارزشمندی برای کسب اطلاعات است و تعداد زیادی از مشتریان را به سمت خود می‌کشاند.

6-خدمات پشتیبانی مشتری

وب‌سایت همان جایی است که زمینه اصلی ارتباط با مشتریان را به خوبی فراهم می‌کند. یعنی مخاطبان می‌توانند سؤالات خود را به راحتی بپرسند و جواب درست را مستقیماً از صاحبان سایت دریافت کنند. راه‌های تماس، فرم‌های درخواست، گفتگوی آنلاین و غیره در سایت پل ارتباطی مردم با شرکت هستند.

مشاوره رایگان طراحی سایت

چگونه یک وب سایت موفق در کسب و کار خود داشته باشیم؟

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

7-تبلیغات مقرون به صرفه

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین یکی از کارسازترین تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات است که برخلاف روش‌های سنتی کاملاً مقرون به صرفه هستند. ایمیل مارکتینگ، کمپین‌های تبلیغاتی، توسعه برند و تولید محتوای با کیفیت از جمله این روش‌ها به شمار می‌روند.

8-دسترسی شبانه روزی

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت بیزینس‌های آنلاین این است که مخاطبان در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌توانند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از سایت خریداری کنند.

ویژگی های طراحی سایت عربی

وب‌سایت ویترین کسب‌وکار شماست و هر چه این ویترین شیک و مدرن، حرفه‌ای‌تر و سطح بالا به نظر برسد در موفقیت تجارتتان نیز مؤثرتر است. طراحی وب‌سایت فراتر از عناصر زیباشناسی حداکثر کارایی را برای افزایش تعامل مشتریان میسر می‌کند و در واقع به یک ابزار قدرتمند فروش محصولات و خدمات تبدیل می‌شود.

مواردی مثل وب برندینگ، بازاریابی محتوایی، تجربه کاربری (UX)، طراحی تعاملی، نسخه موبایلی و سایر مؤلفه‌ها از جمله ویژگی‌های طراحی وبسایت محسوب می‌شوند.

  • وب برندینگ

برند یک کسب‌وکار نمادی است که شخصیت و هویت یک شرکت یا بیزینس را در دنیای آنلاین معرفی می‌کند به همین دلیل در طراحی وب‌سایت عربی باید تمامی عناصر سایت طوری مدل‌سازی شوند که بتوانند پیام یا هدف برند را به گوش مخاطب برسانند. یعنی سایت کانالی است که پیام اصلی یک بیزینس را از طریق برند به مخاطبانش منتقل می‌کند. المان‌های گرافیکی، طرح بندی رنگ و تصاویر، سبک نوشتاری، داستان‌سرایی، چیدمان صفحات، طراحی لوگو، تجربه کاربری، طراحی واکنش‌گرا و غیره دست به دست هم می‌دهند تا بتوانند به شیوه‌ای کاملاً هماهنگ منظور و هدف اصلی را به مخاطب برسانند.

یک طراحی سایت حرفه‌ای خاص، با کلاس، معتبر و با اصالت است و به این ترتیب باعث افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان می‌شود.

  • سادگی و ناوبری آسان

ساده‌گرایی سایت و ناوبری آسان تجربه کاربری مطلوبی را به بازدیدکنندگان می‌بخشد. منوهای ناوبری، طرح بندی‌های سایت و چیدمان صفحات به صورت سازمان یافته و منسجم و به طور کلی یک مسیر واضح کاربران را به راحتی به سمت چیزی که می‌خواهند هدایت می‌کند. در واقع ناوبری آسان رضایت کاربران را افزایش می‌دهد و نرخ پرش را کمتر می‌کند.

  • تولید محتوای با کیفیت

سبک نوشتاری، تایپوگرافی عالی، تصاویر با کیفیت، وبلاگ مفید، آموزنده و کاربردی همگی در ایجاد یک محتوای با کیفیت تأثیرگذارند. به راستی که یک محتوای به درد بخور ستون فقرات ارتباطات مؤثر در سایت هاست. محتوای هدفمند منبع ارزشمندی از اطلاعات و مطالب کاربردی برای کاربران است و آنان را برای مدت زمان بیشتری در سایت نگه می‌دارد.

محتوای مفید پاسخگوی تمامی سؤالات و ابهامات کاربران است و راه حل‌هایی را برای رفع مشکلات آنان ارائه می‌کند. در نتیجه اعتماد کاربران نیز بیشتر می‌شود و آنها را به بازدیدهای دوباره و پشت سر هم تشویق می‌کند.

  • طراحی تعاملی سایت

در طراحی سایت تعاملی طراحان به دقت رفتار مخاطبان را بررسی می‌کنند و سپس بر اساس نتایج به دست آمده عناصر اصلی تعامل مشتریان در سایت را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند به‌طوری که آنها خیلی راحت اطلاعات و محصولات مورد نظر خود را پیدا می‌کنند.

مهم‌ترین چیزی که مخاطب در تجربه کاربری به دست می‌آورد یک حس دلپذیر و لذت بخش از پیمایش در سایت است. موارد زیر در ارائه طراحی سایت تعاملی دخیل هستند: 

  • سئوی سایت عربی

خدمات سئوی وب‌سایت به معنای به‌روزرسانی عواملی است که سایت را در رتبه‌های نخست موتورهای جستجو حفظ می‌کند و به این ترتیب ترافیک ارگانیک سایت نیز بالاتر می‌رود و به تعداد مشتریان اضافه می‌کند. اصول سئوی سایت عبارت‌اند از: 

 1- سئوی داخلی و سئو  خارجی

 2- سئوی فنی

 3- اصول تحقیق کلمات کلیدی

 4- بهینه‌سازی تگ عنوان و توضیحات متا

 5- بهینه‌سازی تصاویر باکیفیت

 6- بهینه‌سازی URL

 7- معماری اطلاعات و لینک سازی‌ها

 8- سرعت بارگذاری صفحات

 9- امنیت وب سایت

 10- ارزیابی عملکرد

مراحل طراحی سایت عربی 

طراحی سایت عربی با توجه به اهداف، نیازهای حوزه فعالیت و کسب‌وکار، سلیقه کارفرما متفاوت است؛ اما به طور کلی در شش مرحله اصلی انجام می‌شود.

  1. تماس و تنظیم جلسه مشاوره

در ابتدا باید با شرکت‌های توسعه‌دهنه وب‌سایت تماس بگیرید و پس از مطرح نمودن خواسته خود یک جلسه مشاور آنلاین یا حضوری را درخواست کنید. در جلسه مشاوره مشخصات کامل پروژه و نیازهای آن به دقت بررسی می‌شود.

  1.  معرفی مراحل روند کار

در این مرحله تیم طراحی و مشاوران پس از بررسی کامل پروژه، راه کارها و پروسه طراحی سایت را متناسب با آن معرفی می‌کنند؛ یعنی دقیقاً می‌گویند که برای انجام پروژه چه کارهایی را قرار است انجام بدهند.

  1. استارت پروژه

پس از تأیید نهایی کارفرما و عقد قرارداد تیم طراحی کار خود را استارت می‌زند و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار پروژه را پیش می‌برد. در این مرحله مناسب‌ترین امکانات فنی و ابزارها انتخاب و اجرا می‌شوند.

  1. تست وب سایت و تحویل به مشتری

پس از اتمام مراحل طراحی پروژه، وب‌سایت از همه نظر اعم از سرعت، محتوا، تجربه کاربری، ناوبری سایت ، سازگاری با موبایل و پلتفرم‌ها و غیره مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در صورت عملکرد صحیح و تأیید کلی کارفرما سایت به او تحویل می‌شود.

  1. واگذاری دسترسی‌های سایت عربی

بعد از اتمام، تست و تحویل سایت، جلسه آموزشی کار با سایت برگزار شده و تمامی دسترسی‌ها به کارفرما واگذار می‌شود.

  1. خدمات پشتیبانی

خدمات پشتیبانی آخرین مرحله طراحی سایت عربی است و طبق توافقات انجام شده برای یک مدت زمان و هزینه نگهداری مشخصی، پشتیبانی از سایت مانند سئوی سایت عربی، امنیت و به‌روزرسانی‌ها توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات طراحی وب‌سایت انجام می‌شود.

طراحی سایت عربی کار تخصصی و زمان‌بر است. ایزی وب با توجه به نوع کسب و کار، اهداف و نیازهای کارفرما و شناسایی مخاطبان هدف ( سبک زندگی، فرهنگ، رفتار کاربران، ویژگی‌های جمعیت شناختی)  به طراحی و توسعه انواع  سایت می‌پردازد و خدمات متمایزی به مشتری ارائه می‌کند:

  1. طراحی سایت چند زبانه با کمک بهترین مترجم‌های کارکشته
  2. عربی سازی محتوای متنی، تصاویر و عناوین
  3.  تسهیل شرایط پرداخت هزینه طراحی سایت
  4. سئو سایت عربی تضمینی

برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی همین حالا اقدام کنید و تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.