ایزی وب بلاگ فونت برای طراحی سایت
Skip Navigation Links.

معرفی بهترین فونت برای طراحی سایت

دوشنبه، 01 مرداد 1403

معرفی بهترین فونت برای طراحی سایت

انتخاب بهترین فونت برای طراحی سایت می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر موفقیت کسب و کار شما بگذارد. فونت‌ها نه تنها بر خوانایی متن را افزایش می‌دهند، بلکه می‌توانند تأثیر روانی قدرتمندی بر خوانندگان بگذارند. انتخاب فونت‌های مناسب برای ایجاد یک تجربه کاربری مثبت و آگاهی از برند اهمیت زیادی دارند؛ بنابراین، بهترین فونت فارسی برای طراحی سایت چیست؟ در این مقاله از وبسایت «ایزی‌وب» در مورد انتخاب فونت مناسب صحبت می‌کنیم و سپس فونت‌های زیبا برای طراحی سایت را معرفی می‌کنیم.

اهمیت انتخاب بهترین فونت برای طراحی سایت

اگرچه فونت بخش مهمی از تایپوگرافی است، اما مفهوم عمیق‌تری در پشت پرده تایپوگرافی وجود دارد. تایپوگرافی با هنر بازی با فونت به تمام جنبه‌ها از خود فونت گرفته تا اندازه متن، فاصله بین حروف، فاصله بین خطوط، طول هر خط متن و حتی رنگ متن اشاره دارد. درحقیقت، انتخاب نوع فونت می‌تواند بر همه این موارد تاثیر بگذارد. اگر فونت درشتی انتخاب کنید و فاصله خطوط کم باشند، خوانایی ضعیف می‌شود؛ بنابراین موفقیت سایت شما به انتخاب فونت مناسب بستگی دارد، به ویژه فونت‌هایی که منعکس کننده ارزش‌ها و موقعیت برند شما هستند.

شخصیت برند را منعکس می‌کند

فونت انتخابی شما باید منعکس کننده و بیانگر شخصیت برندتان باشد. به عنوان مثال، اگر کسب و کار در حوزه دکوراسیون داخل فعالیت می‌کند، یک فونت جالب با خطوط منحنی می‌تواند حس و حال کسب و کار شما را نشان دهد. اگر هم تجهیزات گیم می‌فروشید، استفاده از یک فونت مدرن یا خطوط شکسته گزینه بهتری است. در نتیجه، انتخاب فونت مناسب برای طراحی سایت باید مطابق با نیاز برند و مستلزم شناخت خوب مخاطب و بازار هدف است.

تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد

انتخاب یک فونت نامناسب باعث می‌شود تا خوانندگان برای خواندن محتوا روی صفحه نمایش خم شوند. این موضوع نشانه یک تجربه کاربری ضعیف است و باعث می‌شود بازدیدکنندگان به سرعت از سایت بیرون بیایند. استفاده از فونت‌های بزرگ نیز ایده خوبی نیست، زیرا بیش از حد تهاجمی هستند و موجب حواس پرتی می‌شوند. از طرفی، استفاده از چندین نوع فونت در سایت می‌تواند سردرگم کننده باشد. پس انتخاب بهترین فونت‌های طراحی سایت منجر به تجربه کاربری مثبت و وفاداری مشتری می‌شود.

باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می‌شود

اگر بازدیدکنندگان جدید شما با خواندن محتوای سایت احساس راحتی کنند، ممکن است زمان بیشتری را در سایت بگذرانند. وبسایت‌هایی که از فونت مناسب استفاده می‌کنند، توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کنند. انجام این کار ممکن است اعتماد کاربر را تقویت کند و باعث ایجاد یک مزیت رقابتی شود. این موضوع رابطه مستقیمی با فروش و سود دارد. پس انتخاب فونت‌های فارسی برای طراحی سایت در درجه اول باعث اعتماد سازی می‌شود، سپس وقت اعتماد ایجاد شد، فروش آغاز خواهد شد.

عوامل موثر در انتخاب بهترین فونت برای طراحی سایت

انتخاب فونت فارسی و فونت انگلیسی برای طراحی سایت باید طبق معیارهای مختلفی انجام شود. هدف این است که تجربه کاربری را بهبود دهید و کاربران عادی را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. در ادامه به عوامل موثر در انتخاب فونت‌های زیبا برای طراحی سایت اشاره می‌کنیم:

توجه به خوانایی فونت

احتمالاً مهمترین جنبه فونت سایت شما باید خوانایی باشد. شما فونتی می‌خواهید که بازدیدکنندگان بتوانند کلمات را بدون توقف و تلاش زیاد بخوانند و پردازش کنند. نوع، سایز، فضا و وزن همگی در فاکتور خوانایی نقش دارند، زیرا ممکن است برخی از فونت‌ها با وزن معمولی (نازکی یا ضخامت فونت) با فاصله متوسط ​​بین حروف به راحتی خوانده شوند، اما به محض اینکه وزن بیشتری به آنها بدهید و سعی کنید آنها را درشت کنید، میزان خوانایی کاهش پیدا می‌کند.

برای هر قسمت از سایت دنبال یک فونت خاص باشید. فونت در هدر، متن اصلی، هدینگ‌ها، فوتر و سایر قسمت‌های متفاوت از هم هستند. این تفاوت می‌تواند در سایز و وزن فونت باشد تا انتخاب یک فونت دیگر! اگر از دو یا سه فونت در سایت خود استفاده می‌کنید، یک فونت خاص را برای تیترهای جذاب در لندینگ پیج‌ها قرار دهید؛ اما سعی کنید فونت اصلی خود را در مقالات و توضیحات اصلی وبسایت حفظ کنید. تنوع در فونت‌ها و استفاده درست از سایز و وزن می‌تواند خوانایی را افزایش دهد.

بررسی هویت و لحن برند

بعد از اینکه فاکتور خوانایی را در نظر گرفتید، نکته بعدی که باید روی آن تمرکز کنید، شخصیتی است که یک فونت منتقل می‌کند. قبلتر گفتیم که فونت مناسب باید مطابق با ارزش‌های برند باشد. پس ابتدا باید هویت و لحن برند خود را مشخص کنید. فونت‌ها از نظر بیان شخصیت می‌توانند با خصوصیاتی مانند مدرن بودن، حرفه‌ای بودن، بازیگوشانه، قدیمی (وینتیج)، هنری، نستعلیق و غیره باشد. به گفته وبسایت daveyandkrista.com:

«فونت با ظاهر مدرن برای کسب و کارهای حوزه فناوری گزینه بسیار خوبی است.»

در بررسی هویت و لحن برند بهتر از روانشناسی فونت استفاده کنید. روانشناسی فونت مطالعه چگونگی تأثیر فونت‌ها بر احساسات، ادراکات و رفتارهای انسان است. اگر احساس خاصی در مخاطب ایجاد شود، او پیام برندینگ را درک می‌کند و اقدام خاصی را انجام می‌دهد. برای مثال، فونت‌ها با وزن زیاد (ضخیم بودن) تاکید بیشتری بر معنای حروف و جملات دارند و توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند. از طرفی، حروف ظریف و هنری با احساسات و روحیه ظریف انسان سروکار دارند.

سازگاری در بین دستگاه‌ها و مرورگرها

متأسفانه، هر فونتی برای سایت مناسب نیست! بدین دلیل که اکثر کاربران امروزی از گوشی همراه برای استفاده از سایت و خدمات آنلاین استفاده می‌کنند. پس عملاً ابعاد دید کاربر کاهش پیدا می‌کند. همچنین برخی از فونت‌ها در بعضی از مرورگرها قابل خواندن نیستند. برای اطمینان از اینکه با مشکلی مواجه نمی‌شوید، همیشه قبل از راه اندازی سایت خود به فونت خود در مرورگرها و پلتفرم‌های مختلف نگاه کنید. هم کامپیوتر و هم گوشی همراه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا همه فونت‌ها در اندازه مناسب نمایش داده می‌شوند یا خیر.

بهتر است توجه داشته باشید که کاربران بیشتری از گوشی همراه خود استفاده می‌کنند. پس سایت باید در وهله اول ریسپانسیو (واکنش‌گرا) طراحی شود. یک سایت ریسپانسیو می‌تواند چیدمان عناصر داخل صفحات سایت را برای موبایل و تبلت بهینه کند. اگر هم بهترین فونت را برای طراحی سایت انتخاب کنید، اما اگر سایت واکنش‌گرا نباشد، تمام زحمات شما به هدر رفته است. پس بعد از بهینه کردن سایت به سراغ فونت بروید و آن را از نظر اندازه و وزن در دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف امتحان کنید.

معرفی بهترین فونت برای طراحی سایت

انتخاب فونت انگلیسی با فونت فارسی برای طراحی وبسایت متفاوت از هم عمل می‌کنند. پس ابتدا باید مدل کسب و کار خود را مشخص کنید و ببینید مخاطبان شما در داخل کشور هستند یا بیرون از ایران! سپس فونت مناسب را تعیین کنید. در جدول زیر می‌توانید انواع فونت فارسی را بررسی کنید:

فونت فارسی

مشخصات

فونت ایران سانس

مدرن و تمیز، مناسب اکثر سایت‌های فروشگاهی و شرکتی

فونت وزیر

خوانا و شیک، مناسب برای هدینگ‌ها و بدنه متن مقالات

فونت ساحل

شیک و مدرن، مناسب برای صفحات لندینگ پیج سایت

فونت شبنم

خوانا و جذاب، مناسب اکثر کسب و کارهای آنلاین و چاپی

فونت یکان

تمیز و ساده، ایده آل برای سایت‌ها با طراحی مینیمال

فونت هما

خوانا و کلاسیک، مناسب برای صفحات لندینگ پیچ سایت

فونت صمیم

دوستانه و مدرن، مناسب سایت‌های حرفه‌ای و شرکتی

فونت گندم

شیک و کلاسیک، مناسب برای سایت‌های هنری و فرهنگی

در جدول زیر می‌توانید بهترین فونت انگلیسی برای طراحی سایت را مشاهده کنید:

فونت انگلیسی

مشخصات

فونت‌های Sans-serif

Helvetica، Arial، Roboto، Open Sans، Lato

فونت‌های Serif

Georgia، Times New Roman، Merriweather، Playfair Display

طراحی سایت خود را به ایزی‌وب بسپارید

اکنون که با بهترین فونت برای طراحی سایت آشنا شدید، پس باید فونتی را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت برندتان باشد. انتخاب فونت مناسب می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و مستقیماً بر جذب مشتری و فروش شما تاثیر بگذارد. ما در ایزی‌وب خدمات طراحی سایت را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهیم. خدمات ما شامل انتخاب فونت مناسب براساس هویت برند، بازار هدف و مخاطبان اصلی شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم کارشناسان ما در ایزی وب تماس بگیرید.

 

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.