ایزی وب شبکه دانش بلاگ معرفی افزونه های کاربردی وردپرس
Skip Navigation Links.

معرفی افزونه های کاربردی برای طراحی سایت وردپرس

ﺳﻪشنبه، 09 مرداد 1403

معرفی افزونه های کاربردی برای طراحی سایت وردپرس

ایزی وب برنامه‌ریزی، راه‌اندازی، توسعه و پشتیبانی انواع وب‌سایت با وردپرس را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و کارفرما به خوبی می‌داند که یک سایت حرفه‌ای و همسو با اهداف و نیازهای خود را تحویل می‌گیرد. یکی از دلایل محبوبیت وردپرس این است که تعداد زیادی افزونه کاربردی و مفید را برای طراحی سایت به بازار عرضه کرده است.

در این مقاله به معرفی پرکاربردترین افزونه‌های طراحی سایت وردپرس می‌پردازیم تا بتوانید یک وب‌سایت سطح بالا و امن را برای خود بسازید و کسب‌وکار خود را با هزینه‌های مقرون به‌صرفه توسعه دهید.

افزونه طراحی سایت چیست؟

افزونه یا پلاگین (plugin) ابزارک‌ها یا نرم‌افزارهایی هستند که به سایت وردپرس متصل می‌شوند و امکانات و قابلیت‌های جدیدی را به سایت اضافه می‌کنند. به این معنی که عملکرد سایت با استفاده از افزونه‌ها گسترش می‌یابد و کیفیت خدمات به کاربران را افزایش می‌دهد.

با اضافه کردن افزونه‌ها طراحی هر نوع وب‌سایتی اعم از فروشگاه‌های اینترنتی، شرکتی، آموزشی، پزشکی و غیره به راحتی امکان‌پذیر است. پلاگین‌ها مانند اپلیکیشن‌های موبایلی و وب اپلیکیشن ها  روی سایت نصب می‌شوند و هر یک از آنها کارایی و ویژگی خاصی را برای سایت به وجود می‌آورند. به‌عنوان‌مثال می‌توانید افزونه‌های شبکه اجتماعی را به سایت اضافه کنید تا کاربران مستقیماً به اینستاگرام یا واتس‌اپ شما متصل شوند.

طبق گزارش سایت Techreport آمار رسمی درباره افزونه‌های وردپرسی به شرح زیر است:

-       ۵۹۴۵۹ عدد افزونه رایگان برای کاربران در وردپرس وجود دارد.

-   افزونه‌های وردپرس بیش از یک میلیارد بار دانلود شده‌اند.

-   WooCommerce با بیش از ۱۳۵ میلیون بار دانلود بالاترین آمار استفاده افزونه‌های وردپرس را از آن خود کرده است.

بهترین افزونه‌های وردپرس در سال ۲۰۲۴

افزونه‌های وردپرس در توسعه و پشتیبانی وب‌سایت کارساز و مفید هستند و به طور چشمگیری عملکرد سایت و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. از ویژگی‌های مهم افزونه‌های طراحی سایت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 1- عملکرد سایت را به حداکثر ممکن می‌رسانند.

 2- سئوی سایت را برای دستیابی به رتبه‌های نخست گوگل تقویت می‌کنند.

 3- امنیت سایت را بهبود می‌بخشند.

 4- رسانه‌های اجتماعی را با سایت ادغام می‌کنند.

 5- فرم‌های تماس را برای افزایش تعامل کاربران در سایت طراحی می‌کنند.

 6- تصاویر را بهینه‌سازی می‌کنند.

 7- امکان افزودن قابلیت‌های دیجیتال مارکتینگ به سایت را فراهم می‌کند.

انعطاف‌پذیری و سازگاری بالای وردپرس به دلیل وجود افزونه‌های قابل تنظیم است و کاربران وب‌سایت خود را با توجه به اهداف کسب‌وکارشان سفارشی‌سازی می‌کنند.

در حال حاضر بیش از پنجاه و نه هزار پلاگین وردپرس در دسترس کاربران قرار دارد؛ بنابراین تعدد و تنوع بالای افزونه‌های انتخاب را برای کاربران دشوار می‌کند. در ادامه این مقاله بهترین افزونه‌های کاربردی امسال را به شما معرفی می‌کنیم تا برای استفاده از افزونه‌ها سردرگم نشوید.

بهترین افزونه های سئو سایت وردپرس

موتورهای جستجو منبع اصلی جذب ترافیک برای سایتها هستند به همین دلیل سئوی سایت یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو تاثیر قابل توجهی در نتایج رتبه بندی گوگل دارد. بنابراین وردپرس برای کمک به سایت ها افزونه های منحصر به فردی را جهت سئو سازی وب سایت در دسترس کاربران قرار داده است.

بهترین افزونه‌های طراحی سایت وردپرس برای سئو سایت عبارت‌اند از:

·        Yoast SEO

·        AIOSEO

·        Rank Math

·        MonsterInsights

·        SEOPress

·        SEMRush

·        The SEO Frameeork

·        Squirrly SEo

·        Smush

 

فهرست بالا بهترین ابزارهای سئو در وردپرس هستند و هر یک کاربرد، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و قیمت خود را دارند. در ادامه بهترین سئو ساز وردپرس را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

Yoast SEO بهترین ابزار سئو

افزونه Yoast SEO بهترین ابزار بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) به شمار می‌رود. ابزارها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن بالاترین استانداردهای سئو سازی را به همراه دارد. مهم‌ترین ویژگی‌های یواست سئو وردپرس به شرح زیر است:

آنالیز سئو

یکی از مزایای برجسته Yoast SEO در تجزیه و تحلیل روند سئو سایت است و با ارزیابی سئو نقاط ضعف و قوت را به خوبی شناسایی می‌کند. یعنی با توجه به نتایج ارزیابی می‌توانید محتوای سایت را برای حفظ ثبات رتبه‌بندی به طور مداوم به‌روز رسانی کنید.

بهینه‌سازی سئوی داخلی

سئوی داخلی سایت را بهینه‌سازی می‌کند به این معنی که این افزونه امکان ایجاد عناوین سئو (SEO Title) توضیحات متا (meta description) برای هر پست به صورت جداگانه، متاتگ (Open Graph) فراهم می‌کند و همچنین یک یا چند کلمات کلیدی و پیوندهای داخلی را در وب‌سایت پیشنهاد می‌دهد.

بهبود خوانایی محتوا

از طرفی ابزارهای Yoast SEO بهبود خوانایی محتوا در سایت را برعهده دارند و نقشه سایت XML را به‌صورت خودکار ارائه می‌دهند. به این صورت گوگل به راحتی وب‌سایت را شناسایی و فهرست می‌کند.

پیش‌نمایش گوگل

این قابلیت جدید به سئوکار کمک می‌کند تا بتواند صفحه یا محتوای خود را قبل از انتشار در محیطی مشابه نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل مشاهده و اصلاح کند.

ساده‌سازی سئوی فنی

این افزونه  سئو تکنیکال سایت را به بهترین شکل ممکن به صورت خودکار ساده‌سازی می‌کند و ایده‌ها و راهکارهای کاربردی مفیدی را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

نسخه پریمیوم افزونه Yoast SEO ویژگی‌ها، ابزارها و امکانات بیشتری را به سایت اضافه می‌کند:

-   قابلیت ریدایرکت کردن

-   کدنویسی تخصصی

-   تولید لینک داخلی خودکار

-   پیش نمایش شبکه‌های اجتماعی

بهترین افزونه اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

اتصال، ادغام و اشتراک‌گذاری مطالب در سایت برای شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها بسیار مهم و ضروری است و انتخاب افزونه‌های مناسب در این زمینه مانند AddToAny مزیت‌های زیادی مثل افزایش ترافیک و تعامل کاربران را در بر دارد. از بهترین افزونه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·         AddToAny

·         Smash Balloon

·         Shared Counts

·         Uncanny Automator

·         RafflePress

·         Pretty Links

 

AddToAny بهترین ابزار اشتراک‌گذاری

AddToAny یکی دیگر از کاربردی‌ترین افزونه برای طراحی سایت وردپرسی است و وظیفه اصلی این افزونه همرسانی مطالب و محتوای سایت در شبکه‌های اجتماعی (Facebook، Mastodon، Pinterest، WhatsApp LinkedIn، Threads، Bluesky، Tumblr، Reddit، X، WeChat) و سایر سایت‌ها است. از مهم‌ترین ویژگی‌ AddToAny می‌توان به انعطاف‌پذیری بالای این افزونه اشاره نمود.

این افزونه توانایی اشتراک‌گذاری مطالب با هر نوع سرویسی مثل نسخه موبایلی سایت و سایر دستگاه‌ها با وضوح بسیار بالا را به صورت سفارشی شده دارد و باعث افزایش تعامل کاربران در سایت وردپرسی می‌شود.

-   شمارنده‌ها

-   دکمه‌های فالو

-   دکمه‌های اشتراک‌گذاری تصاویر

-   دکمه‌های SVG گرافیک برداری مقیاس‌پذیر

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این پلاگین قابلیت یکپارچه‌سازی آن با گوگل آنالیتیکس است و به طور خودکار آمار اشتراک‌گذاری را به داشبورد گوگل آنالیتیکس شما متصل می‌کند.

 

HubSpot WordPress - بهترین پلاگین CRM، فروش و بازاریابی

افزونه‌های مدیریت ارتباط با مشتری CRM در وردپرس ویژگی‌های خاصی را برای بهبود و سادگی مدیریت و سازمان‌دهی مشتریان وب‌سایت ارائه می‌دهند. تعداد زیادی از پلاگین‌های مخصوص CRM با ویژگی‌ها و کاربردهای مختص وجود دارند و عملکرد متفاوتی را ارائه می‌کنند؛ بنابراین برای انتخاب پلاگین مناسب سایت به چند عامل مهم زیر توجه کنید:

ارزیابی اهداف، نیازها و مقیاس کسب و کار

نیازهای اصلی، اندازه و مقیاس کسب‌وکار خود را ارزیابی کنید و افزونه مناسب با آن را انتخاب کنید. برخی از این ابزارها برای مشاغل کوچک طراحی شده‌اند.

بررسی قابلیت ادغام افزونه‌ها

توانایی یکپارچه‌سازی افزونه‌ها به سایر ابزارها، نرم‌افزارها و پلتفرم‌ها در حالی که عملکرد سایت را ساده‌تر می‌کند، آن را به حداکثر کارایی می‌رساند.

پشتیبانی و خدمات مشتریان

دقت کنید که افزونه انتخابی شما در چه سطحی می‌تواند خدمات پشتیبانی را برای مشتریان فراهم کند و مشکلات را به سادگی حل کند.

هزینه و قیمت افزونه

برای انتخاب افزونه‌ها قیمت آن را در نظر بگیرید و سعی کنید با توجه به ویژگی‌ها و عملکرد آن کم‌هزینه‌ترین افزونه را استفاده کنید.

بهترین افزونه های وردپرسی CRM عبارتند از:

  • ·        Hubspot for WordPress
  • ·        FluentCRM
  • ·        Salesforce
  • ·        Propovoice
  • ·        FunnelKit
  • ·        WP ERP
  • ·        Zoho for WordPress
  • ·        Sugar CRM
  • ·        UpiCRM
  • ·        Jetpack CRM

Hubspot for WordPress

افزونه هاب اسپات یکی از مهم‌ترین و بهترین افزونه طراحی سایت وردپرس در زمینه ادغام ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و فروش و بازاریابی دیجیتالی است. کسب‌وکارهایی که به دنبال ساده‌سازی ارتباط با مشتریان هستند، با استفاده از این افزونه می‌توانند نحوه ارتباطات و تماس با مشتریان، تجزیه و تحلیل داده‌های مشتریان و حتی بازاریابی ایمیلی (Email marketing) را به‌سادگی مدیریت کنند.

این افزونه همه‌کاره بازاریابی آنلاین بهترین عملکرد را برای سازماندهی و خودکارسازی پایگاه‌داده ارائه می‌دهد یعنی HubSpothdk به‌صورت خودکار موارد زیر را انجام می‌دهد:

-   اتوماسیون آنلاین و ارسال و پاسخگویی اتوماتیک ایمیل‌ها

-   پنجره‌های بازشو بهترین روش برای تبلیغات و جذب سرنخ‌های جدید

-   چت زنده و چت‌بات به منظور بهبود ارتباطات و تعاملات کاربران

-   تجزیه و تحلیل فعالیت‌های بازاریابی

-   ادغام و یکپارچه‌سازی بی عیب و نقص

نسخه پولی یا پریمیوم این افزونه امکانات و عملکردهای پیشرفته‌ای را به همراه دارد؛ اما هزینه آن بسیار بالاست.

بهترین افزونه‌های طراحی فرم تماس

افزونه‌های فرم تماس ابزاری برای ایجاد راه‌های تماس و ارتباط با کاربران در وب‌سایت است و فرایند تعامل کاربران را به شکلی ساده اما قدرتمند به وجود می‌آورند. بهترین پلاگین‌های فرم تماس وردپرس عبارت‌اند از:

—   Everest Forms

—   WPF Forms

—   Happy Forms

—   Ninja Forms

—   Gravity Forms

—   QU Forms

 Everest Forms بهترین افزونه طراحی فرم تماس

این افزونه انواع فرم‌های درخواست آنلاین، نظرسنجی و تماس با ما را در سایت میسر می‌کند و استفاده از آن بسیار ساده است. فرم‌های تماس موردنیاز خود را به‌سادگی با فیلدهای کشیدن و رها کردن در سایت بسازید. از ویژگی‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1- رایگان

  2- بهترین افزونه سازگار با موبایل

  3- همه‌کاره

  4- قالب‌های آماده

  5- سهولت استفاده

 

 بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس

در دنیای اینترنت امروزی که هکرها و حمله‌های سایبری وب‌سایت‌ها را تهدید می‌کنند و روزبه‌روز خسارات زیادی را به بار می‌آورند حفظ امنیت سایت بسیار مهم و ضروری است. افزونه‌های امنیتی وردپرس یکی از مهم‌ترین راه‌های ایمن‌سازی مؤثر وب‌سایت است. بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس عبارت‌اند از:

 · MalCare

 · WordFence Security

 · Sucuri Security

 · Jetpack

 · All-in-One Security

 · Astra Security Suite

 · SecuPress

 · BulletProof Security

 · CleanTalk Security

 · Security Ninja

 MalCare بهترین افزونه وردپرسی امنیتی

MalCare یکی دیگر از بهترین افزونه طراحی سایت وردپرس برای بالابردن امنیت سایت به شمار می‌رود.  این افزونه فایل‌ها و داده‌های ورود به سایت را برای شناسایی بدافزار اسکن می‌کند و اگر فایل مخرب باشد آن را علامت‌گذاری و حذف می‌کند. اسکن فایل سرعت سایت را کم نمی‌کند و عملکرد سایت را بهبود می‌بخشد. ویژگی‌های MalCare به شرح زیر است:

-   اسکن کامل و خودکار شناسایی بدافزارها

-   امکان حذف بدافزار با یک کلیک

-   فایروال هوشمند

-   پشتیبانی سطح بالا

-   لیست سفید ای پی

بهترین افزونه کش (Caching)

کش وب به معنای ذخیره داده‌هایی مثل تصاویر و فایل‌ها در صفحات وب‌سایت است که در آینده به کار می‌رود. وقتی کاربر برای اولین بار یک صفحه از سایت را می‌بیند این داده‌ها در حافظه پنهان ذخیره می‌شوند و اگر کاربر در آینده آن را دوباره درخواست کند، حافظه پنهان یک کپی را به او ارائه می‌کند و نیازی به دانلود مجدد از سرور اصلی نیست.

افزونه‌های کش عملکرد سایت را به حداکثر می‌رسانند و سرعت آن را بالا می‌برند. وقتی افزونه‌های کش وردپرس را به سایت خود اضافه می‌کنید بازدیدکنندگان سریع‌تر به محتوای سایت دسترسی پیدا می‌کنند. از مزایای افزونه کش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 1- افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت

 2- بهبود نرخ تبدیل

 3- بهبود تجربه کاربری (UX)

 4- بهینه‌سازی موتورهای جستجو

 برای انتخاب بهترین افزونه کش موارد زیر را در نظر بگیرید:

 - سرعت

 - سهولت استفاده

 - سازگاری و انعطاف‌پذیری

 - پشتیبانی

 - به‌روزرسانی

 - قیمت

بهترین افزونه‌های کش وردپرس عبارت‌اند از:

  • ·        WP Super Cache
  • ·        WP Rocket
  • ·        W3 Total Cache
  • ·        WP Fastest Cache
  • ·        Hummingbird
  • ·        LiteSpeed
  • ·        NitroPack

به‌عنوان مثال افزونه WP Super Cache به‌صورت خودکار به کاربران کمک می‌کند تا ذخیره‌سازی فایل را مستقیماً در داشبورد وردپرس انجام دهند و 20 گزینه از پیش آماده را برای کاربران ارائه کرده است.

 

بهترین افزونه‌های تجزیه و تحلیل

آنالیز عملکرد و تحلیل داده‌ها و فعالیت‌های سایت وردپرسی در موفقیت آن تاثیر زیادی دارد. آنالیز داده‌ها درباره رفتار کاربران در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات اثرگذارند و اگر اطلاعات دقیقی از کاربران خود نداشته باشید با مشکلات زیادی روبرو می‌شوید.

افزونه‌های تحلیل وردپرس به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن این کار را انجام می‌دهند و امتیازات زیادی را به همراه دارند:

 1- بهبود تجربه کاربری

 2- ردیابی ترافیک مستقیم، مرورگرها، پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی

 3- ردیابی انواع پست‌های سفارشی، ویدیوها، دانلود فایل‌ها و فایل‌های چند رسانه‌ای

 4- گزارش‌دهی منظم و دقیق

 5- قابلیت یکپارچه‌سازی با سایر افزونه‌های برای جلوگیری از بروز خطا

 6- تنظیمات حفظ حریم خصوصی

 بهترین افزونه‌های آنالیز وردپرسی عبارت‌اند از:

 · Analytify

 · Clicky Analytics

 · Burst Statistics

 · Independent Analytics

 · MonsterInsights

 · ExactMetrics

 · Site Kit by Google

 · WP Statistics

 · SlimStat

 · Jetpack

 

Analytify یکی از بهترین افزونه کروم برای طراحی سایت و سازگار با گوگل آنالیتیکس است.

 از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

-       راه‌اندازی سریع و آسان

-       پشتیبانی از ۸ زبان

-       بیش از ۱۰ گزینه از پیش آماده

-       انعطاف‌پذیر با سایر افزونه‌ها

-       قیمت مناسب

افزونه وردپرس نرم‌افزاری است که بدون تغییر دادن محیط وب‌سایت عملکردها، قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را به آن اضافه می‌کند. بهترین افزونه طراحی سایت انعطاف‌پذیر، مقرون‌به‌صرفه و ساده است.انواع بی‌شماری از افزونه‌های وردپرسی وجود دارند که هریک کاربرد، مزایا، معایب و ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای انتخاب پلاگین مناسب باید به مقیاس کسب‌وکار خود، اهداف و نیازهای آن توجه کنید.

این افزونه‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شوند به همین علت ایزی وب توصیه می‌کند بهترین افزونه‌ها را به لحاظ ویژگی مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات و مشخصات اصلی آنها را از سایت های معتبر به دست آورید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.