قانون اول: از نگاه مخاطب، به سایت خود نگاه کنید.
گاهی فاصله ای عمیق میان تصور ما از برداشت دیگران از ما و برداشت واقعی آنها وجود دارد.
برای هر مشتری فقط منافعی که از محصول یا خدمات تان عایدش می شود اهمیت دارد.
پس حتما این چند سوال را از خود بپرسید:
- بازدید یا خرید از سایت شما، چه فایده ای برای مشتری خواهد داشت؟
- چه سودی را به مشتری خواهید رساند؟
- یادتان باشد که فروش یعنی شناسایی و برآورده کردن یک نیاز.
- مخاطب شما به چه چیزی احتیاج دارد؟
رویکرد خود را با پاسخگویی به دو سوال اصلی مخاطبانتان کامل کنید.
باید محتویاتی بنویسید که مخاطبین در ثانیه های اولیه مواجهه با متن شما، در ذهن خود بتوانند پاسخ 2 سال زیر را بدهند:
- آیا میتوانم به سایت این شخص، شرکت یا برند اعتماد کنم؟
پیشنهاد 1:
بیان داستان موفقیت و ناکامیهای شما میتواند روش موثری باشد چرا که نشان دهنده تواضع و در عین حال موفقیت شما در تبدیل شکست به پیروزی است
پیشنهاد 2:
هرآنچه مایه اعتبارتان است اعم از گواهینامه ها، مجوزها، تقدیرنامه ها، لوگوها، ... را در معرض نمایش در طراحی سایت شرکتی خود بگذارید. تاثیرگذاری اولیه، فرجام کار را مشخص میکند. این مهم توسط ۱۵ سال تحقیقات روانشناسان هاروارد به اثبات رسیده است.
قانون دوم: (Keep it Simple Stupid (k.I.S.S
انقدر ساده که احمق ها هم بفهمند!
در تولید محتوا قرار نیست ما جایزه نوبل ادبیات بگیریم یا یک کتاب تخصصی برای دانشجویان دکترای یک رشته تخصصی بنویسیم
نباید مخاطب را گیج کنید، او بالاخره باید بفهمد که چه می گویید تا بتواند تصمیم بگیرد.
در کپی رایتینگ، باید این طور فکر کنید که برای فردی می نویسید که هیچ اطلاعاتی در موردی که می نویسید ندارد ، پایین ترین سطح هوش را دارد ، کاملا بی حوصله و خسته است و پس باید پیام خودتان را به ساده ترین و مستقیم ترین حالت ممکن به او ارائه بدهید
قانون سوم: به مشتری چیزی را بدهید که نیاز دارد
یکی از پایه ای ترین قوانین در تولید محتوا و کپی رایتینگ شناخت نیاز مخاطب وتامین آن در سریع ترین زمان ممکن.
قانون چهارم: باید محتوا را رنگ آمیزی و بصری کنید
تا زمانی که مخاطب تبلیغ را نبیند، اگر بهترین محتوا را هم نوشته باشید آن را نمی خواند.
پیشنهاد ما:
- انتخاب یک فونت مناسب و بزرگ به اندازه کافی نه اغراق آمیز
- خط های کوتاه و پاراگراف های کوتاه تر (ترجیحا هر پاراگراف 3 خط باشد.)
- تنوع در متن نویسی مثل استفاده از بلد کردن ، ایتالیک ، خط کشیدن زیر متن
- لیست کردن محتوا با شماره یا بولت ها
- استفاده از نقل قول ها
10 مزیت تصاویر رنگی در تولید محتوا
محققان به این نتیجه رسیده اند که فعالیت رنگ آمیزی به آرام شدن بخش آمیگدال مغز ( بخشی از مغز که در زمان های استرس و تنش فعال میشود ) کمک میکند . پس رنگ آمیزی برای یک تولید کننده محتوا باعث کاهش استرس و در نهایت افزایش بهره وری مغز میشود .
رنگ آمیزی برای یک تولید کننده محتوا باعث جرقه ذهنی و فعال کردن قسمت هایی از مغز که مسئول خلاقیت است میشود و به همین خاطر یک نوع ورزش ذهنی به حساب می آید. انتخاب رنگ ها برای کنار هم قرار گرفتن باعث فعال شدن هر دو نیم کره مغز می شود و بنابراین می توانید در عصر مفهومی با تولید محتوای خلاقانه پادشاهی کنید!
- از بین بردن استرس به شکلی باور نکردنی
- رنگ آمیزی یک نوع ورزش هیجان انگیز مغزی
- رنگ آمیزی یک مدیتیشن عالی
- تغییر الگوهای تفکر منفی با رنگ آمیزی
- اثرات خود تسکینی رنگ آمیزی
- بهبود روابط عاطفی و اجتماعی با رنگ آمیزی
- دور شدن از استرس های بی پایان زندگی روزمره
- رنگ آمیزی و افزایش تمرکز در تولید محتوا
- تصمیم گیری منطقی تر و سریع تر حل کردن مشکلات با رنگ آمیزی
قانون پنجم: یک هدف پنهان در هر محتوایی داشته باشید
تا زمانیکه در دنیای مدرن؛ خلاقیت خارق العاده در کسب و کار تان نداشته باشید، فایده ای ندارد.
مهم این است آن چیزی را که تولید و عرضه می کنید بتوانید بفروشید و برای آن مخاطب پیدا کنید.
در مورد تولید محتوا، زمانی شما موفق هستید که بتوانید مخاطب را جذب محتوای خودتان کنید تا جزو طرفداران پر و پا قرص ما شوند ، اعتماد مشتری را جلب کنید تا در نهایت جزو مشتری های وفادار بمانند.
قانون ششم: حتما از تصاویر در کپی رایتینگ استفاده کنید
تصویر به مخاطب کمک میکند که در مدت زمان کمتری نسبت به متن، هدف محتوا را درک کند و علاوه بر این باعث خوانایی محتوا و جذاب شدن محتواهم میشود.
طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ
چگونه از تمامی ظرفیتهای تبلیغات در فضای دیجیتال استفاده کنیم؟
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
قانون هفتم: از داستان سرایی برای خلق نیاز استفاده کنید.
با داستان سرایی میتوانید در قالب شخص ناظر بیطرف، خیلی ظریف، نیاز مشتری را متذکر شوید.
صرفا بعد از ایجاد احترام و اعتماد میان شما و مخاطبانتان است که میتوانید به فروش محصول یا خدمات خود اقدام کنید. این کار به کمک داستان سرایی قابل انجام است.
هیچ کسی آن چیزی را که شما میفروشید، نمیخرد، افراد آن چیزی را میخرند که به آن نیاز دارند و برای آنها ارزش دارد.
مهم است که ما چه محصولی میفروشیم. اما مهمتر آن است که مشتری برای ارضاء چه نیازی، حاضر شده است که محصول یا خدمات ما را بخرد.
قانون هشتم: قانون SLAP
محتوای متن تان باید این ویژگی ها را به ترتیب داشته باشد:
در نوشته تان کاری کنید تا مشتری در حین خواندن متن، مکث داشته باشد.
- ببیند / بشنود (Listen / Look)
در نوشته تان از ویدئو و یا فایل صوتی(پادکست) استفاده کنید.
- محتوای شما حتما باید حتما یک CTA داشته باشد
در هر نوع محتوایی باید یک عمل خاص از مخاطب بخواهید تا انجام دهد مثلا برروی لینکی یا دکمه ای کلیک کند یا تماس بگیرد و یا دانلود کند. درغیر اینصورت ممکن است مخاطب بدون هیچ اقدامی و بدون دادن هیچ سرنخ ارتباطی، صفحه سایت شما را ترک کند .
برای دعوت به اقدام به عمل یا CTA مطمئن شوید :
- این پیشنهاد شما با پرسونای مخاطب و یا جایگاهش در قیف فروش متناسب باشد.
- پیشنهاد شما یک چیز با ارزش برای مخاطب است.
- به مخاطب پیشنهادهایی بدهید که واقعا می خواهد و به آنها نیاز دارد.
قانون نهم: جذابیت بیشتری در تولید متن اضافه کنید
زمانی که حس میکنید جمله بعدی را چگونه باید بنویسید و چگونه باید بهتر بنویسید ، این نکته مهم در کپی رایتینگ را به یادتان بیاورید که حتما به متن و محتوا چاشنی جذابیت اضافه کنید .
حقیقت را بگویید اما حقیقت را جذاب بگویید. شما نمی توانید افراد را وادار به خرید کنید، فقط می توانید آنها را علاقه مند به خرید بکنید.
پیشنهاد ما:
- برای مخاطب هایی که در کسری از ثانیه فقط نگاهی به کل محتوا میکنند، متن جذاب با تصویر بنویسید.
- کمی چاشنی طنز یا سرگرمی به محتوا اضافه کنید.
- مخاطب را درگیر بحث و موضوع کنید.
- از روش داستان گویی در تولید محتوا استفاده کنید.
قانون دهم: زیرکانه، شخصیت خاص و منحصر به فرد خود یا برندتان را به محتوا تزریق کنید
مشخصا هر نویسنده و برند تجاری سبک منحصر به فرد و خاص خود را برای بیان اطلاعات و محتوای مورد نظر خودش را دارد . بنابراین نباید بگذارید که محتوای شما یک کپی به درد نخور و تکراری از بقیه محتواهای موجود در اینترنت باشد .
قانون یازدهم: یک عنوان قدرتمند و خارق العاده بنویسید
یک گزارش آماری در خصوص رفتار مخاطب نشان میدهد که: افرادی که فقط عنوان مقالات را می خوانند، 500% بیشتر از افرادی هستند که متن مقاله را می خوانند .
پس اگر شما بتوانید یک عنوان خارق العاده و منحصر به فرد بنویسید، بسیار موثر خواهید بود و چندین قدم جلوتر هستید و به نتیجه دلخواهتان از تاثیر محتوا در مخاطب نزدیک تر میشوید .
پیشنهاد ما:
- ابتدا محتوای اصلی و بدنه را بنویسید بعد قویترین و مهم ترین کیورد ها را وارد کنید.
- بین آنها هوشمندانه ترین و فریبنده ترین عنوان را انتخاب کنید و بنویسید.
- این 4 تا مورد را حتما در نظر داشته باشید :منحصر به فرد ، مفید ، بسیار خاص ، ضروری
- حتما یک مزیت را در عنوان تان جای بدهید.
قانون دوازدهم: چیز بیشتری بدهید و چیز کمتری بخواهید
اگر شما از مخاطب توقع دارید که کاری برای شما انجام بدهد باید یک چیز با ارزش و فراتر از حد تصورش به او بدهید.
مثلا اگر شما می خواهید مخاطب در خبرنامه ایمیل شما ثبت نام کند، فرم نظر سنجی شما را پر کند، برای شما در پایین مقالاتکامنت بگذارد، باید کاری کنید که مخاطب حس کند کاری که برای شما انجام میدهد در مقابل چیزی که از شما دریافت میکند در اصل هیچ ارزشی ندارد!
مثلا اگر می خواهید ایمیل مخاطب را بگیرید به او پیشنهاد دانلود یک فایل یک صفحه ای بی ارزش را ندهید ، بلکه به او قول بدهید که می خواهید به او یک کتاب الکترونیکی 75 صفحه ای پر از ایده های ناب بدهید ( البته باید در واقعیت هم همین طور باشد نه اینکه فقط قول بدهید )
کپی رایتینگ یا بازاریابی محتوا برای سایت خود را جدی بگیرید و همواره نسبت به محتوایی که تولید می کنید قوانین بالا را رعایت کنید.
بعنوان هدیه بخاطر اینکه این مقاله رو تا انتها دانلود کردید، می توانید فرم ارزشمندی که توسط تیم دیجیتال مارکتینگ ایزی وب تهیه شده را دانلود کنید.
این فرم مناسب برای شرکتهایی است که نیاز به طراحی سایت و یا باز طراحی سایت دارند و باید قبل از اقدام این فرم نیاز سنجی 16 صفحه ای را پر کنند.