ایزی وب شبکه دانش بلاگ 7 ایده طراحی سایت شرکتی نمونه کار
Skip Navigation Links.

7 ایده طراحی سایت شرکتی +نمونه کار

چهارشنبه، 30 خرداد 1403

7 ایده طراحی سایت شرکتی +نمونه کار

طراحی حرفه‌ای، مدرن و جذاب وب‌سایت شرکتی بعلاوه عملکرد چشمگیر و متمایز آن باعث ایجاد حس مثبت و حفظ سرنخ‌ها و همچنین جذب کاربران راغبی می‌شود که می‌خواهند در سایت ماندگار شوند و محصول بخرند یا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. در این گفتار چند ایده کاربردی و مفید را به‌منظور خلق بهترین نمونه طراحی سایت شرکتی معرفی می‌کنیم.

طراحی حرفه‌ای، مدرن و جذاب وب‌سایت شرکتی بعلاوه عملکرد چشمگیر و متمایز آن باعث ایجاد حس مثبت و حفظ سرنخ‌ها و همچنین جذب کاربران راغبی می‌شود که می‌خواهند در سایت ماندگار شوند و محصول بخرند یا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. در این گفتار چند ایده کاربردی و مفید را به‌منظور خلق بهترین نمونه طراحی سایت شرکتی معرفی می‌کنیم.

 چرا طراحی وب‌سایت شرکتی مهم است؟

نمونه طراحی سایت شرکتی بخش مهمی از بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود و کاربران در اولین نگاه مجذوب طراحی‌های گرافیکی و جلوه‌های بصری می‌شوند و این فرصت طلایی تأثیر عمیقی بر رشد و توسعه کسب‌وکار دارد. در ادامه به بررسی سه دلیل اصلی اهمیت طراحی وب‌سایت شرکتی می‌پردازیم.یک طراحی سایت مناسب شما را از طراحی مجدد سایت  باز می دارد.

1- طراحی سایت شرکت ویترین کسب‌وکارهای آنلاین است.

به‌محض اینکه سروکله کاربری در سایت پیدا می‌شود در کمتر از 3 ثانیه شرکت را قضاوت می‌کنند. حالا از خود بپرسید در این چند ثانیه چگونه می‌توانید تأثیر مثبتی بر روی مخاطب بگذارید؟

وبگاه‌هایی که جذابیت ندارند، اعتبار زیادی هم ندارد و کاربران در اولین نگاه انرژی منفی را در خود حس کرده و بلافاصله صحنه را ترک می‌کنند.

نمونه طراحی سایت شرکتی جذاب پاتوق کاربرانی است که حس لذت بخشی از خرید یا گشت و گذار را تجربه می‌کنند؛ چون عاشق برند و سایت هستند و دوست دارند اطلاعات بیشتری به دست آورند.

2- طراحی سایت شرکتی بر روی جلب اعتماد مخاطبان تأثیرگذار است.

طراحی و محتوای ضعیف و قدیمی کاربر را دچار ابهام و سردرگمی می‌کند به‌این‌ترتیب او هم اعتماد خود را به شرکت از دست می‌دهد برای اینکه اطلاعات به‌روز نیستند. نمونه کار طراحی سایت شرکتی تخصصی و حرفه‌ای باعث اطمینان خاطر مخاطبان می‌شود و آنها علاوه بر اینکه احساس راحتی می‌کنند بیشتر در سایت می‌مانند.

3- طراحی سایت شرکتی نمایندگی خدمات به مشتریان است.

وب‌سایت شرکتی مثل یک نماینده خدمات مشتری عمل می‌کند اگر طراحی سایت مدرن و جذاب همراه با عملکرد مطلوب و تجربه کاربری عالی باشد؛ مخاطبان جدید به سوی آن سرازیر می‌شوند. آنها به‌خوبی می‌دانند که شرکت برایشان ارزش قائل است و با استقبال گرمی روبرو می‌شوند.نمونه طراحی سایت شرکتی به روز مثل میزبان خوش‌چهره و با اصالتی است که دوستانه به مخاطبان خود لبخند می‌زند و خوش آمدگویی می‌کند.

اکنون که به اهمیت طراحی سایت شرکتی پی بردید وقت آن است که 7 ایده ساخت نمونه وب‌سایت شرکتی باکیفیت را مورد بررسی قرار دهیم.

1-به‌کارگیری طرح‌های رنگی حرفه‌ای

پالت رنگ‌بندی سایت، کلکسیونی از رنگ‌ها است که طراحان در پروژه‌های طراحی وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. رنگ‌ها باید با هم به‌خوبی ترکیب شوند و همخوانی داشته باشند تا بتوانند جلوه‌های بصری زیبایی را خلق کنند.

تلفیق رنگ‌های مختلف با هم بیان‌کننده احساسات متفاوت، خاص و بی‌همتایی هستند که کاربران را در اولین نگاه به وجد می‌آورند. به عنوان مثال تم سایت کاسترول یکی از نمونه کارهای ایزی وب است که حسی پر از هیجان و جنب و جوش را به مخاطب انتقال می‌دهد.

 انواع مختلف طرح‌های رنگی مسحورکننده در نمونه کار طراحی سایت شرکتی به شرح زیر است:

  • طرح‌های جوان‌پسند و مدرن: ترکیب رنگ‌های گرم و سرد مانند سبز مایل به آبی روشن تا رنگ‌های سفال خاکی
  • طرح احساس فروتنی: آبی آرام‌بخش در ترکیب با رنگ‌های خاکی و کرم و قهوه‌ای برای ایجاد جلوه‌های فضای باز
  • جسور و سرزنده: رنگ قرمز مرجانی به اضافه آبی فیروزه‌ای به‌منظور ایجاد تصاویر پر جنب‌وجوش
  • شیک، مدرن و پیچیده: از ترکیبی رنگ آبی و خاکستری برای طراحی‌های محافظه‌کارانه
  • جذاب و زنده‌دل: تلفیق رنگ‌های صورتی آب نباتی، زرد - سبز، قهوه‌ای پاستلی و خاکستری
  • هنرمندانه و خلاقانه: رنگ‌های شمش طلایی، سرخابی، آبی کاربنی تیره و سفید برای سایت‌های موسیقی
  • مینیمال و گرم: رنگ‌های سفید پوست‌تخم‌مرغی، وانیلی، خاکستری – قرمز با بافت ژله‌ای
  • سرسخت و دقیق: سرخ گیلاسی، بنفش سلطنتی، آبی تیره تخته‌سنگی
  • پاک و پرانرژی: طیف‌های رنگی آبی و بنفش در کنار هم ترکیبی چشم‌نواز برای ایجاد حس مثبت
  • تضاد پرزرق و برق: تضاد رنگ زرد و سیاه و خاکستری برای خلق پس‌زمینه‌های فوق مدرن

 2- طراحی یکپارچه برای وب‌سایت

یکپارچه‌سازی سایت به معنای عملکرد منسجم و هماهنگ عناصر طراحی سایت اعم از عناصر بصری و المان‌های گرافیکی (تصاویر، رنگ، تایپوگرافی)، القای برند شرکت، ناوبری و دسته‌بندی محصولات، ابزارهای ارتباطی، افزونه‌ها و تجربه کاربری است. نتیجه حاصله عرض‌اندام سایتی فریبنده با جذابیت بصری خاص به همراه تعامل و عملکردی سطح بالا و ارزشمند است که مخاطب را تشویق به تماشا و گردش در داخل سایت می‌کند. سایت بهساز اندیشان تهران یکی دیگر از نمونه کار طراحی سایت شرکتی ایزی وب است و تمامی اجزای سایت با زمینه فعالیت آن یکپارچه‌سازی مطلوبی را به کاربر ارائه می‌کند.

 اصول یکپارچه‌سازی سایت

 یک نمونه کار طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای متشکل از بازیگرانی است که در تم اصلی سایت ایفای نقش می‌کنند و همگی با هم متحد می‌شوند تا وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهند. دست آخر پیام‌های اصلی شرکت را به کاربران منتقل می‌کنند. اصول یکپارچگی سایت شامل موارد زیر است:

 1- طرح‌بندی یا چیدمان صفحات وب منظم و ساختاریافته‌اند و مأموریت برند شرکت را به بازدیدکننده القا می‌کنند.

 2- صفحات اصلی حاوی اطلاعاتی است که محصولات، خدمات و شرکت را به کاربران معرفی می‌کند.

 3- قالب‌بندی سایت شامل بخش‌های مهمی اعم از امکانات و افزونه‌ها، نمونه کارها، بخش تماس با ما و فرم‌های درخواست است.

3-تولید محتوای جذاب وکاربردی

در یک نمونه طراحی سایت شرکتی موفق، تولید محتوای مفید و کاربرپسند حرف اول را می‌زند و همچنین سبک نوشتاری اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و سرانجام اثربخشی فوق‌العاده‌ای بر روی ترافیک ارگانیک سایت، بالارفتن فروش، افزایش نرخ تبدیل دارد به‌طوری که مدال رتبه نخست گوگل را از آن خود می‌کند. نکات مهم در ایجاد یک محتوای مناسب عبارت‌اند از:

 · تولید محتوای هدفمند

 تولید مقالات، محتوای آموزشی، فیلم و تصاویر متحرک مرتبط با حوزه فعالیت شرکت منجر به ساخت محتوایی می‌شود که درست به اهداف شرکت می‌زند و از طرفی مخاطب نیز به خواسته خود می‌رسد.

 · کلید واژه (Keyword)

 کلید واژه‌های مناسب جملاتی هستند که بسیاری از کاربران برای یافتن محصول یا اطلاعات مورد نیاز خود آن را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند. استفاده از این کلید واژه‌ها در بخش‌های وبلاگ، رپرتاژ، مقالات و توضیحات مرتبط با محصول مثل یک اسفنج جادویی عمل می‌کند.

 · دکمه‌های فراخوان (CTA)

 CTAها روشی عالی برای حفظ سرنخ‌ها در صفحات و ترغیب مخاطبان در انجام گام بعدی مورد نظر سایت است.

4-  طراحی تعاملی وب‌سایت‌های شرکتی Interaction Desing

تعامل در طراحی سایت، نظام برقراری ارتباطات دوطرفه بین حوزه فعالیت شرکت و کاربران است و مشارکت‌پذیری مخاطبان را افزایش می‌دهد. اسکریپت‌ها و نرم‌افزارهای خاصی در صفحات وب‌سایت استفاده می‌شوند که فضای تعامل با کاربران را به وجود می‌آورند. از مزیت‌های تعامل با کاربران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • · کاهش نرخ پرش

نرخ پرش بالا زمانی اتفاق می‌افتد که بعضی از راهبُردهای اصولی طراحی سایت به درستی پیاده‌سازی نشده‌اند و کاربر محتوای غنی و آموزنده در سایت نمی‌بیند و انتظاراتش برآورده نمی‌شود.

  • · بهبود ارتباطات

رعایت اصول طراحی تعاملی برای داشتن وب‌سایت کاربران را به شرکت نزدیک‌تر می‌کند و حس دوستانه‌ای را به وجود می‌آورد و باعث برقراری ارتباطات مستقیم می‌شود. از جمله راهکارهای بهبود ارتباطات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

- سرویس گفتگوی آنلاین

- انجمن کاربران

- ماژول ارسال پیامک و ایمیل

- برگه‌های پشتیبانی و ارسال درخواست

- بخش نظرسنجی و رأی‌گیری

- ثبت‌نام و عضویت جهت دریافت خبرنامه

5- طراحی واکنشگرا responsive design

کاربران موبایلی قسمت بزرگی از بازدیدکنندگان سایت ها و اپلیکیشن‌ها را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین در یک نمونه کار طراحی سایت شرکتی حرفه‎ای استفاده از طراحی واکنش‌گرا و سازگاری با دستگاه‌های مختلف لازم و ضروری است.

طراحی سایت  ریسپانسیو تضمین می‌کند که کاربران با هر دستگاهی مثل تلفن همراه، کامپیوتر، تبلت و لپ‌تاپ به سایت شرکت دسترسی دارند و تجربه کاربری مثبتی به دست می‌آورند. رعایت اصول طراحی سایت واکنش‌گرا و همچنین بهینه‌سازی عملکرد سایت برای نمایش مناسب در موبایل‌ها امکان دسترسی سریع و آسان به محتوا در همه پلتفرم‌ها را فراهم می‌کند و موفقیت سایت روز به روز بیشتر می‌شود.

6-یکپارچه سازی رسانه‌های اجتماعی با سایت

قابلیت ادغام شبکه‌های اجتماعی در طراحی وب‌سایت شرکتی قدرت سایت را برای ارتباط و تعامل بهتر با مردم و کاربران به طور قابل توجهی بیشتر می‌کند و مزیت‌های زیادی به همراه دارد:

 - افزایش تعداد کاربران

 - شناخت و آگاهی از برند

 - بهبود تجربه کاربری

 - افزایش اعتبار سایت

 بهترین روش‌ها برای ادغام شبکه‌های اجتماعی در وب سایت عبارتند از:

  • استفاده از آیکون‌های رسانه‌های اجتماعی و دکمه‌های اشتراک‌گذاری در سرصفحه و پاورقی سایت، صفحات
  • به‌اشتراک‌گذاری محتوای سایت در شبکه‌های اجتماعی معتبر مانند اینستاگرام، یوتیوب، ایکس و تلگرام
  • سفارشی‌سازی و طراحی آیکون‌ها و ابزارک‌های رسانه‌های اجتماعی مطابق با ویژگی‌های زیبایی‌شناختی و المان‌های گرافیکی سایت
  • به روز رسانی منظم سایت برای افزایش امنیت و حفظ اطلاعات و حریم خصوصی کاربران

 

نمونه کار طراحی شرکتی سایت لوتوس متصل به شبکه‌های اجتماعی

 

7- یکپارچه‌سازی وب‌سایت با نرم‌افزارهای CRM

یکی از بهترین تکنیک‌های برقراری ارتباط با مشتریان در نمونه طراحی سایت حرفه ای ادغام نرم‌افزارهای CRM با سایت است. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌کند تا بتوانند سازماندهی و جمع‌آوری داده‌های مشتریان خود را در یک فضای مشخص بهینه‌سازی نمایند و از مزایای زیر بهره‌مند شوند:

  • افزایش کیفیت خدمات به مشتریان و کاربران
  • کاهش نرخ ریزش مشتری
  • بهبود استراتژی‌های فروش با تجزیه و تحلیل داده‌های کاربران
  • تقویت بهره‌وری

 از جمله راه‌های ادغام CRM با سایت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نصب افزونه‌های ارتباط با CRM
  • به‌کارگیری وب فرم
  • استفاده از API (رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن و وب‌سایت) به منظور ثبت درخواست‌های مشتری

 اگر می‌خواهید یک نمونه طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای بسازید از طرح‌های رنگی رایج استفاده کنید و سایت خود را به محتوای هدفمند و ارزشمند مجهز کنید و هرگز طراحی تعامل سایت را از یاد نبرید تا بتوانید بهترین تجربه کاربری را به مخاطبان خود هدیه دهید.

یکپارچه‌سازی‌های CRM، وب برندینگ و شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا بیشترین مشتریان را در سایت خود حفظ کنید و روزبه‌روز کسب‌وکارتان را توسعه دهید. ایزی وب مناسب‌ترین تعرفه سایت شرکتی را برای کارآفرینان مشتاق کسب‌وکارهای آنلاین در نظر گرفته است همین حالا به ما ملحق شوید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.