ایزی وب شبکه دانش بلاگ آموزش تحقیق کلمه کلیدی در سئو 2024
Skip Navigation Links.

آموزش تحقیق کلمه کلیدی در سئو 2024

یکشنبه، 07 مرداد 1403

آموزش تحقیق کلمه کلیدی در سئو 2024

وقتی چیزی در حدود 99 هزار جستجو در هر ثانیه در گوگل انجام می‌شود، پس جای تعجب ندارد که تحقیق کلمه کلیدی برای بهبود رتبه در خدمات سئو  مهم است. یافتن کلمات کلیدی سایت اساساً شامل شناسایی و تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند؛ بنابراین انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و مناسب می‌تواند چشم انداز موفقیت کسب و کارها را در دنیای آنلاین شکل دهد؛ اما کیورد ریسرچ دقیقاً چیست و چگونه انجام می‌شود؟ در این بررسی از وبسایت «ایزی‌وب» به آموزش تحقیق کلمات کلیدی می‌پردازیم.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) فرآیند شناسایی و تجزیه و تحلیل کلمات و عبارات خاصی است که کاربران هنگام جستجوی اطلاعات یا محصولات آنلاین در موتورهای جستجو مانند گوگل تایپ می‌کنند. برای مثال، شما ممکن است عبارت: «بهترین شرکت طراحی سایت» را در گوگل جستجو کنید. لیستی از وبسایت‌هایی که براساس این کلمه کلیدی بهینه شده‌اند، در نتایج ظاهر می‌شوند. پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار اولین گام برای پیشبرد اهداف سئو است. توجه نداشتن به کیورد ریسرچ باعث می‌شود سئو سایت به کاری بیهوده تبدیل شود.

تحقیق کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوای وب سایت برای کسب رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و در نهایت تبدیل کاربران عادی به مشتریان وفادار بسیار مهم هستند. تحقیق کلمات کلیدی سئو به شما کمک می‌کند تا محتوای مورد نیاز کاربران را تولید کنید. با گنجاندن کلمات کلیدی به شکلی طبیعی و استراتژیک در محتوای وبسایت خود، به موتورهای جستجو سیگنال می‌دهید که سایت شما اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با آنچه کاربر سرچ می‌کند، ارائه می‌دهد.

چرا هدف جستجو برای انتخاب کلمه کلیدی حیاتی است؟

وقتی کاربران در گوگل جستجو می‌کنند، هدفی دارند. آیا آنها به دنبال خرید محصول، استفاده از خدمات حرفه‌ای یا صرفآً به دنبال کسب اطلاعات در مورد موضوع خاصی هستند؟ همیشه دلیلی برای حضور افراد در گوگل وجود دارد. این دلیل به عنوان هدف جستجو در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا سرپ شناخته می‌شود. برای استفاده موثر از کلمات کلیدی در بازاریابی سئو، باید درک روشنی از ارتباط این کلمات با هدف جستجوی کاربران داشته باشید.

کاربران معمولاً بسته به نیازهای خود، کلمات کلیدی مختلفی را تایپ می‌کنند. به عنوان مثال، اگر آنها به دنبال بازسازی خانه خود باشند، در ابتدا به دنبال کسب اطلاعات در مورد «انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی» هستند و سپس زمانی که شناخت کافی درباره این موضوع پیدا کردند، به سراغ «بهترین شرکت‌های بازسازی خانه» می‌روند. ما در اینجا با اهداف و نیازهای مختلفی در سفر مشتری روبرو هستیم. پس زمانی که کاربر در حال کسب اطلاعات اولیه است و تا وقتی که به مشتری تبدیل می‌شود، ما می‌توانیم با استفاده از کلمات کلیدی به مشتری در مسیر رسیدن به اهدافشان کمک کنیم.

هدف در جستجو مشخص است و شما می‌توانید صفحات سایت خود را بر اساس این عبارات کلیدی ایجاد کنید. اگر در حوزه بازسازی خانه فعالیت می‌کنید، بهتر است از زمانی که کاربر در حال کسب اطلاعات است شروع کنید. برای مثال، می‌توانید از کلمات کیدی زیر استفاده کنید:

  • «انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی»
  • «بهترین رنگ برای دیوارهای اتاق خواب»
  • «نورپردازی فضای نشمین»
  • «شیک‌ترین طراحی داخلی پذیرایی»

کلماتی کلیدی فوق می‌توانند راهی برای ارائه اطلاعات اولیه باشند. از این طریق به آنها کمک می‌کنید تا برند شما آشنا شوند. سپس در سایت به جستجوی بیشتر می‌پردازند و ممکن است با شما برای انجام بازسازی خانه تماس بگیرند. بخش دیگری از هدف جستجوی کاربر، کلمات کلیدی اصلی است. این کلمات کلیدی رابطه مستقیمی با خدمات شما دارند. به نمونه‌های زیر توجه کنید:

  • «بهترین شرکت بازسازی خانه»
  • «ارزان‌ترین شرکت بازسازی خانه»
  • «بازسازی خانه در زعفرانیه»
  • «قیمت بازسازی خانه»

بنابراین شما باید طیف وسیعی از انواع کلمات کلیدی را هدف قرار دهید تا همه زمینه‌های خدماتی و مرتبط را پوشش داده باشید. به این ترتیب، وبسایت شما در هر مرحله از سفر مشتری جلو با او همراه است.

چگونه کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت خود را پیدا کنیم؟

برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، شناخت مخاطبان هدف و رفتار آنها ضروری است. با طوفان فکری فهرستی از کلمات کلیدی بالقوه مرتبط با محصولات و خدمات شروع کنید. سپس، از ابزارهای کیورد ریسرچ برای جمع آوری داده‌ها در مورد حجم جستجو، رقابت و روندهای بازار استفاده کنید. علاوه بر این، وب سایت‌ها و محتوای رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کنید؛ اما بیایید فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را مرحله به مرحله جلو ببریم.

1- طوفان فکری راه بیندازید

برای شروع بهتر است به کسب و کار خود نگاه کنید و ببینید محصولات و خدمات شما چه چیزهایی هستند. بهترین راه این است که خود را به عنوان یک مشتری تصور کنید و آنچه را که برای یافتن نیازهای خود می‌خواهید را در نظر بگیرید. اگر محصول می‌فروشید، تحقیق کلمه کلمات طراحی سایت فروشگاهی اهمیت پیدا می‌کند، اما وقتی با خدمات سروکار دارید، منظور تحقیق کلمه کلمات طراحی سایت شرکتی یا خدماتی است. برای مثال، شما ممکن است تولید کننده «لگ ورزشی» باشید. پس موضوعات مرتبط با کسب و کار شما در بخش از جمله پوشاک (پوشاک) و تناسب اندام (ورزش) تقسیم می‌شوند.

اکنون زمان آن است که کلمات کلیدی اصلی و فرعی را مشخص کنید. کلمات کلیدی اصلی رابطه مستقیم با محصول و خدمات شما دارند. برای مثال، «بهترین لگ ورزشی زنانه» کلمه کلیدی اصلی شما محسوب می‌شود. کلمات کلیدی فرعی یک راه کمکی برای ارائه اطلاعات بیشتر هستند. برای مثال، «بهترین ورزش برای کاهش وزن» یک عبارت کلیدی فرعی است، زیرا اشاره به لگ ورزشی ندارد، اما شما می‌خواهید به کاربر اطلاعات بیشتر دهید و او را وارد وبسایت خود کنید. با این کار، ترافیک بیشتر به دست آورید و احتمال اینکه کاربر به مشتری تبدیل شود نیز بالا می‌رود.

مشاوره رایگان خدمات سئو

چگونه یک وب سایت موفق در کسب و کار خود داشته باشیم؟

برای مشاوره رایگان و خدمات سئو، همین الان با ما تماس بگیرید.

2- پتانسیل کلمه کلیدی را آنالیز کنید

حالا شما تمام کلمات کلیدی خود را دارید، اما از کجا می‌دانید که کدام یک ارزشمندتر دیگری است؟ برخی از کلمات کلیدی ممکن است خوب به نظر برسند، اما در واقع حجم جستجوی بالایی نخواهند داشت، بنابراین هدف قرار دادن آنها چه فایده‌ای دارد؟ پس شما باید حجم جستجو را تجزیه و تحلیل کنید. وبسایت Ahrefs در درباره حجم جستجو می‌گوید:

«حجم جستجو به تعداد دفعاتی اشاره دارد که کاربران به طور متوسط ​​هر ماه یک کلمه خاص را در موتور جستجو وارد می‌کنند.»

این معیار به عنوان حجم جستجوی ماهانه (MSV) شناخته می‌شود. برخی از کلمات کلیدی ممکن است بیش از حد خاص باشند (مانند شمشیر سامورایی) که ترافیک جستجوی زیادی نخواهند داشت، در حالی که برخی دیگر بیش از حد عمومی هستند (مانند لوازم آرایش) و تعداد ترافیک بالایی دارند.

توجه داشته باشید که اگر یک کلمه کلیدی دارای حجم جستجوی زیادی باشد، به دلیل آنکه رقابت برای آن بیشتر است، به دست آوردن رتبه خوب در گوگل برای آن دشوارتر خواهد بود. در اینجا، موضوع دیگر مطرح می‌شود، به نام «سختی کلمات کلیدی»! ارتباط مستقیمی بین سختی کلمه کلیدی و حجم جستجو وجود دارد که کاملاً منطقی است.

هرچه افراد بیشتری برای یک عبارت جستجو کنند، کسب و کارهای بیشتری از آنها استفاده می‌کنند. برای مثال، کلمه کلیدی «موبایل آیفون» به دلیل آنکه حجم جستجوی زیادی دارد، سختی آن نیز بیشتر است. برای کسب رتبه در کلمات کلیدی پر ترافیک به یک درک عمیق سئو، صبر و پشتکار نیاز دارید. از طرفی، عبارت کلیدی «موبایل آیفون 15 پرومکس رنگ آبی» ترافیک کمتری دارد و امکان رتبه گرفتن در آن آسان‌تر است.

3- کلمات کلیدی بلند و کوتاه را بشناسید

موضوع دیگری که در حجم جستجو و سختی وجود دارد، بلند یا کوتاه بودن کلمات کلیدی است. برای مثال، «صابون» یک کلمه کلیدی کوتاه محسوب می‌شود، اما «صابون عروس با رایحه سیب» یک کلمه کلیدی بلند است. هر چه تعداد کلمات یک عبارت کمتر باشند، میزان ترافیک در آن بیشتر است. قصد کاربر از سرچ کردن «صابون» مشخص نیست! اما با سرچ کردن «صابون عروس با رایحه سیب» معلوم است که به دنبال چه چیزی است.

کلماتی که بیش از سه کلمه باشند را در کلمات کلیدی بلند دسته بندی می‌کنند. کلمات کلیدی کوتاه نهایت دو کلمه را تشکیل می‌دهند. کلمات کلیدی بلند یک راه عالی برای جذب ترافیک هدفمند هستند، زیرا افرادی که از آنها استفاده می‌کنند به احتمال زیاد قصد و هدف مشخصی دارند. کلمات کلیدی کوتاه معمولاً برای صفحات دسته بندی یا خدمات هستند. برای مثال، «صابون صورت» و «صابون بدن» کلمات کلیدی کوتاهی هستند که در صفحات دسته بندی سایت به قصد فروش محصول استفاده می‌شوند؛ اما عبارت کلیدی «راهنمای خرید صابون برای انواع پوست» بیشتر در مقالات استفاده می‌شوند و جنبه آموزشی دارند.

4- از پیشنهادات گوگل استفاده کنید

با تایپ کردن کلمات کلیدی خود و مشاهده کلمات و عبارات پیشنهادی گوگل در پایین صفحه می‌توانید فهرست خوبی از کلمات کلیدی هدف خود را تهیه کنید. این کار می‌تواند به شما ایده‌ای از کلمات محبوب مرتبط با کسب و کارتان به شما بدهد. علاوه بر این، برای ایده‌های بیشتر برای کلمات کلیدی، به بخش‌های «People also ask» و «Related searches» در سرپ گوگل توجه کنید.

با استفاده از کلمات کلیدی بلند که اغلب در پیشنهادات گوگل وجود دارند، این امکان را دارید با پاسخگویی به سوالات رایج کاربران، ارزش محتوای خود را بهبود دهید. به خاطر داشته باشید که روندهای جستجو در طول زمان تغییر می‌کنند، بنابراین ضروری است که با مراجعه منظم به پیشنهادات گوگل، استراتژی کلمات کلیدی خود را بروز نگه دارید.

5- از ابزارهای کیورد ریسرچ استفاده کنید

شما می‌توانید از آنالیز رقبا، پیشنهاد گوگل و ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی برای کیورد ریسرچ استفاده کنید؛ اما ابزارهای کیورد ریسرچ روشی عالی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی بدون اتلاف وقت و هزینه برای کلمات نامناسبی هستند که ترافیک خوبی را به ارمغان نمی‌آورند. این ابزار در کمترین زمان به شما لیست بلندی از بهترین کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل را ارائه می‌دهند. از ابزارهای معروف می‌توان به موارد زیر استفاده کرد:

نام ابزار

ویژگی‌ها

قیمت

Google Keyword Planner

پیشنهادات کلیدواژه، حجم جستجو، سطح رقابت، تخمین پیشنهادات

رایگان

Ahrefs Keyword Explorer

نمره سختی کلمه کلیدی، حجم جستجو، نرخ کلیک، تجزیه و تحلیل SERP

99 دلار در ماه

Moz Keyword Explorer

پیشنهادات کلیدواژه، حجم جستجو، درصد سختی، CTR ارگانیک و غیره

79 دلار در ماه

Semrush Keyword Magic Tool

پیشنهادات کلمه کلیدی، حجم جستجو، درصد سختی، CPC، ویژگی‌های SERP

99 دلار در ماه

نکات مهم برای انتخاب کلمات کلیدی با نرخ تبدیل بالا

همانطور که قبل‌تر بیان کردیم، کلمات کلیدی بلند به دلیل حجم جستجوی کم می‌توانند سختی کلمه کلیدی کمتری داشته باشد. پس هر چه سختی کاهش پیدا کند، آن کلمه کلیدی پتانسیل رتبه گرفتن دارد. پس اولین نکته اینکه به سراغ کلمات کلیدی بلند بروید. سپس کلمات کلیدی کوتاه را با استفاده از لینک سازی داخلی و بک لینک گرفتن از منابع معتبر تقویت کنید. بک لینک می‌تواند انتشار رپرتاژ آگهی با استفاده از لینک سایت در شبکه‌های اجتماعی باشد.

همچنین برندینگ شما نیز اهمیت زیادی در موفقیتان دارد. اگر محصولات با کیفیتی تولید کنید و کمپین‌های بازاریابی اثربخش راه بیندازید، آگاهی از برند را تقویت می‌کنید. به این ترتیب، کاربران بیشتری با برند شما آشنا شده و وارد سایت‌تان می‌شوند. توصیه می‌کنیم در تولید محتوا به خصوص در بلاگ نهایت تلاش خود را به خرج دهید تا محتوایی یونیک و کاربر پسند تولید کنید. مقالات می‌توانند راهی عالی برای  نرخ تبدیل بالا باشند.

انجام خدمات تحقیقات کلمه کلیدی با ایزی‌وب

تحقیقات کلمات کلیدی و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک رابطه قوی و همزیستی دارند. تحقیق کلمات کلیدی به عنوان ستون فقرات سئو محسوب می‌شود. با گنجاندن این کلمات در محتوای وب سایت خود به روشی طبیعی و استراتژیک، به موتورهای جستجو می‌گویید که سایت شما اطلاعات ارزشمند و مرتبط دارد به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید رتبه خوبی در نتایج بگیرید و کسب و کار خود را توسعه دهید. ما در ایزی‌وب به شما در انتخاب بهترین کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای هوشمند و دانش متخصصان خود کمک می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.