ایزی وب بلاگ اینستاگرام مارکتینگ چیست
Skip Navigation Links.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ روش های 2024

یکشنبه، 21 مرداد 1403

 اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ روش های 2024

بازاریابی اینستاگرام زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال شبکه‌های اجتماعی است و بازاریابی، تبلیغات، برندینگ و فروش یک یا چند محصول و خدمات را بر عهده دارد. اینستاگرام تأثیر زیادی بر تقویت و آگاهی از یک برند دارد و پل ارتباطی میان برند و مخاطبان محسوب می‌شود. به این معنی که مردم از طریق اینستاگرام مارکتینگ از وجود یک برند مطلع می‌شوند و ارتباط برقرار می‌کنند.

ایزی وب یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سایت از شما دعوت می‌کند با ما همراه شوید تا اهمیت مارکتینگ اینستاگرام، مزایا و استراتژی‌های کارساز آن را مورد بررسی قرار دهیم و برای رشد و توسعه کسب‌وکار خود از این فرصت طلایی استفاده کنید.

اهمیت اینستاگرام مارکتینگ برای همه مشاغل و کسب و کارها

 شبکه اجتماعی اینستاگرام کانالی ایده آل، کم‌هزینه برای دستیابی به بیش از یک میلیارد کاربر فعال در یک ماه است. این پلتفرم قدرتمند فرایند برقراری ارتباط مخاطبان و صاحبان مشاغل را تسهیل می‌کند و مردم از تعامل با این شبکه لذت می‌برند.

 اما این گفته‌ها ارزش چندانی در برابر آمارهای واقعی ندارند. در ادامه این مقاله نتایج به‌دست‌آمده از تحقیقات درباره اینستاگرام ارائه می‌شود تا واقعیت‌های شگفت‌انگیز اینستاگرام آگاه شوید و اهمیت آن را به خوبی درک کنید.

به نقل از وب‌سایت hootsuite آمار و ارقام در جدول زیر بیانگر ظرفیت‌های عظیم اینستاگرام است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

ردیف

شاخص ها

توضیحات

1

آمار کلی اینستاگرام

 

-        سومین پلتفرم پرکاربرد جهان است.

-        بیشترین تاثیر در ایجاد آخرین روندهای فرهنگی دارد.

-        چهارمین وب‌سایت پربازدید جهان بعد از گوگل، یوتیوب و فیس‌بوک است.

-        میانگین نرخ تعامل پست‌های اینستاگرام از 1.44٪ تا 2.31٪ متغیر است.

-        بیش از نصف محتوا اینستاگرام با هوش مصنوعی است.

2

آمار کاربران اینستاگرام

 

-        بیش از دو میلیارد کاربر فعال در ماه از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

-        مخاطبان جوان گروه سنی 16 تا 26 سال این شبکه را ترجیح می‌دهند.

3

آمار جمعیتی مخاطبان اینستاگرام

-        50.6 درصد از کاربران اینستاگرام مرد و 49.4 درصد زن هستند.

-        کمتر از یک سوم (32.2%) از کاربران اینستاگرام 35 سال یا بیشتر سن دارند.

4

آمار استفاده از اینستاگرام

-        47 درصد نوجوانان آمریکا حداقل روزی یکبار این شبکه را می‌بینند.

-        39.2 درصد از نسل Z بیش از یک بار در روز اینستاگرام را چک می‌کنند.

-        ریلز اینستاگرام بیشتر از نصف وقت مردم را به خود اختصاص داده است.

-        694 هزار ریلز در هر دقیقه به اشتراک گذاشته می‌شود.

-        36 درصد از افراد از اینستاگرام به عنوان ابزار جستجو استفاده می‌کنند.

5

مارکتینگ اینستاگرام

 

-        68 درصد از بازاریابان مطمئن هستند که اینستاگرام بازگشت سرمایه مثبتی دارد.

-        86 درصد کسب و کارها، شرکت‌ها و سازمان‌ها در اینستاگرام حضور دارند.

-        فرکانس تبلیغات اینستاگرام از 0.35 تا 1.25 در روز بر اساس حوزه فعالیت متغیر است.

-        استوری‌ اینستاگرام 69/2 درصد بالاترین نرخ تعامل  را برای اکانت‌های تجاری دارند.

-        44 درصد از اینستاگرامر های امریکا از این شبکه برای مشاهده نظرات یا توصیه‌های محصول استفاده می‌کنند.

-        برندهای مد بالاترین رده جستجو در اینستاگرام را تشکیل می‌دهند.

-        برچسب‌گذاری محصول اینستاگرام فروش را تا 37 درصد افزایش می‌دهد.

6

تبلیغات اینستاگرام

و

کسب درآمد از اینستاگرام

-        درآمد تبلیغات اینستاگرام در سال 2024 به 30.14 میلیارد دلار می‌رسد.

-        تبلیغات اینستاگرام 9.8 درصد از کل هزینه تبلیغات دیجیتالی آمریکا در سال 2024 را تشکیل می‌دهد. 

7

آمار اینفلوئنسرهای اینستاگرام

-        اینفلوئنسرها 2%  از نرخ تعامل را در لینک‌های پست  اینستاگرام می‌بینند.

-        بازاریابان آمریکایی 2.21 میلیارد دلار در سال 2024 برای کمپین‌های اینفلوئنسر اینستاگرام هزینه می کنند.

-        پست فید اینستاگرام رایج ترین نوع محتوای پرطرفدار هستند.

 

چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

بازاریابی اینستاگرام یک استراتژی قدرتمند کسب درآمد از اینستاگرام است که با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام و ویژگی‌های منحصر به فرد آن مثل تبلیغات، پست‌های فید، استوری، ریلز اینستاگرام، لایو اینستاگرام و سایر امکانات آن می‌توانید برند و محصولات خود را تبلیغ کنید و مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار خود بکشانید.

برندهایی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند باید تولید محتوا برای اینستاگرام را خلاقانه و هنرمندانه انجام  ‌دهند تا بتوانند توجه مخاطبان را به سوی خود جلب کنند. افزایش نرخ تعامل مخاطبان فروش، درآمد و سود قابل توجهی به همراه دارد و در نهایت به موفقیت و رشد کسب‌و‌کارها می‌انجامد. از مزایای اینستاگرام مارکتینگ برای کسب درآمد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- تبلیغات اینستاگرام

از آنجا که ماهیت اینستاگرام تولید محتوای بصری از طریق خلق عکس، فیلم، موسیقی و المان‌های گرافیکی است، شما با تبلیغات اینستاگرام می‌توانید محصولات و خدمات خود را به طیف انبوهی از مخاطبان معرفی کنید.

پست‌های فید، استوری‌ها و غیره روش‌های عالی برای تبلیغ محصولات و خدمات به شمار می‌رود. این تبلیغات متشکل از تصاویر، عکس‌ها، جلوه‌های بصری و لینک‌هایی که کاربران را به سمت محصول، کالا، خدمت و برند کسب‌و کار پیوند می‌دهند. مزیت اصلی تبلیغات اینستاگرامی این است که به شما کمک می‌کند تا دقیقا به هدف بزنید، یعنی مخاطبان هدف خود را پیدا کنید.

مالکان اینستاگرام و فیس‌بوک یکی هستند و اطلاعات زیادی از کاربران خود دارند به همین علت به مشاغل، بیزینس‌ها و کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات خود را با استفاده از پلتفرم اینستاگرام  و سایر رسانه‌های اجتماعی مدیریت و اجرا کنند، بنابراین با توجه به چنین امتیازی می‌توانید یک تبلیغ را بر اساس منطقه کاری خود و ویژگی‌های مخاطبان فیلتر کنید. از مزایای تبلیغات اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

-       ارزان و مقرون به صرفه

-       افزایش فالوور

-       ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف

-       هدفگذاری هوشمندانه با توجه به ویژگی‌های مخاطبان هدف جهت فروش محصول/خدمت بیشتر

انواع فرمت های تبلیغات اینستاگرام

در حال حاضر گزینه‌های تبلیغات هدفمند در اینستاگرام به شرح زیر است:

-   تبلیغات استوری  (Stories ads)

-   تبلیغات عکس (Photo ads)

-   تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام  (Video ads)

-   تبلیغات خرید (Shopping ads)

-   تبلیغات چرخشی (Carousel ads)

-   تبلیغات کالکشن (Collection ads)

-   تبلیغات اکسپلورر (Explore ads)

-   تبلیغات IGTV (Instagram TV)

-   ریلز (Reels ads)

-   تبلیغات کلیکی اینستاگرام (Instagram click ads)

 

2-تقویت برند (Brand strengthening)

مردم عاشق اینستاگرام هستند و در آن به گشت و گذار می‌پردازند به طوری که اینستاگرام‌گردی تبدیل به عادت روزانه آنها شده است و بخشی از سبک زندگی آنها به شمار می‌رود. ویژگی‌های بی‌نظیر اینستاگرم به شما کمک می‌کند تا جایگاه برند خود را در دل و ذهن مخاطبان تثبیت کنید. اگر می‌خواهید شناخت و آگاهی برند خود را توسعه دهید نکات زیر را دنبال کنید:

1-    استوری‌های اینستاگرامی خود را به درستی برنامه‌ریزی کنید.

احتمالا از خود می‌پرسید چگونه از استوری‌های اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم. در پاسخ می‌توان گفت نکات اصلی زیر را مد نظر قرار دهید:

  • استوری‌های خود را ساده‌سازی کنید و از طرح‌های رنگی و فونت‌های متناسب با برند خود استفاده کنید.

-   از بهترین فیلترهای استوری اینستاگرامی استفاده کنید.

-   از قالب‌های آماده در ابزارهای تولید محتوا مثل Canva بهره‌مند شوید.

-   یک لوگو به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید.

-   هایلایت اینستاگرام را در استوری‌ها فراموش نکنید.

 2- محتوای خود را به طور مرتب در طول هفته به اشتراک بگذارید.

هر داستانی که دارید با استفاده از ریلز اینستاگرام و پست‌های چرخشی مطابق با الگوریتم‌های اینستاگرام به طور منظم آنها را اشتراک‌گذاری کنید و براساس معیارهای تعامل (لایک، اشتراک‌گذاری، نظرات و ذخیره‌ها) آنالیز اینستاگرام را انجام دهید؛ یعنی رفتار فالورها را به دقت تجزیه و تحلیل کنید.

3- از پیام‌های خودکار اینستاگرام به دایرکت‌ها استفاده کنید.

پیام و ارزش‌های مشترک برند خود و مخاطبان هدف را به دایرکتوری فالورهای خود به صورت خودکار ارسال کنید.

4-    سئو اینستاگرام یکی از بهترین استراتژی های تبلیغات، برندسازی و بازاریابی است.

یک بیوگرافی کاملا واضح، مختصر و مرتبط با کلمات کلیدی که مخاطبان در اینستاگرام جستجو می‌کنند، بسازید و آن را به اشتراک بگذارید.

 چگونه در اینستاگرام فروش کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره شد استراتژی‌های بازاریابی، انواع  تبلیغات و برندینگ اینستاگرامی در قالب تولید محتوای بصری مثل عکس‌ها، فیلم‌ها و استوری‌‌ها همگی به افزایش افزایش فروش در اینستاگرام کمک می‌کنند. شما می‌توانید  محصولات و خدمات خود را به صورت فروش آنلاین در اینستاگرام انجام دهید.

فروش محصولات فیزیکی در اینستاگرام

برای افزایش فروش محصولات خود در اینستاگرام یک فروشگاه اینستاگرامی راه‌اندازی کنید و نکات زیر را در نظر بگیرید:

-   همیشه پست‌های فید را به طور منظم در اینستاگرام منتشر کنید تا فالورها هم طبق عادت محصولات شما را ببینند.

-   از پشت صحنه فرآیند تولید محصولات و خدمات خود محتوا بسازید و آن  را به اشتراک بگذارید.

-   هر تغییری که در محصولات خود به وجود می‌آورید را به اشتراک بگذارید.

-   چند محصول را در یک سطح صاف قرار داده و از بالا از محصولات خود عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید.

-   روش‌های استفاده از محصولات و خدمات خود را به درستی نشان دهید.

-   عکس یا ویدیوی مربوط به معرفی محصولات را برچسب‌گذاری کنید.

-   برای معرفی محصولات جدید به فالورها بگویید خبری در راه است و تاریخ عرضه آنها را اعلام کنید.

-   از لایو اینستاگرام برای پاسخ دادن به سوالات خریداران و مشتریان خود درباره محصولات استفاده کنید.

-   پرفروش‌ترین محصولات خود را معرفی کنید.

-   در محتوای خود یک دعوت به اقدام (CTA) برای انجام کاری بگنجانید.

-   با تبلیغات بهترین محصولات خود احساس فوریت در فالورها ایجاد کنید.

 بهترین روش برای افزایش فالوور اینستاگرام چیست؟

با رشد فالوور اینستاگرام می‌توانید نرخ تعامل (Engagement rate) را افزایش دهید. نرخ تعامل شاخص ارزیابی روند رشد پیج اینستاگرام شماست و میزان تعامل یا درگیری مشتریان، فالورها و علاقمندان به پیج، محصولات و محتوا را بیان می‌کند. فاکتورهای تعامل فالورها در اینستاگرام به شرح زیر است:

-   لایک

-   نظرات

-   اشتراک‌گذاری

-   دایرکت

-   پست‌های ذخیره شده

-   کلیک روی لینک‌ها

-   لینک‌دادن پیج برای دیگران

در حال حاضر روش‌های زیادی برای جذب فالوور‌های زیادتر در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

13 نکته افزایش فالوور  اینستاگرام:

1- اکانت اینستاگرام خود را از همه نظر بهینه‌سازی کنید. بیوگرافی کامل، عکس و برند را فراموش نکنید.

2- تقویم محتوای برای اینستاگرام خود بسازید.

تقویم محتوا (Instagram content calendar)  به عنوان یک دستیار عالی در برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی اینستاگرام به شما کمک می‌کند. ابزارهای مختلفی برای تقویم محتوا وجود دارد و می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

-        Google Sheets

-        Planable

 -        Notion

-        Hootsuite

-        Sprout Social

-        ClickUp

-        Airtable

-        Buffer

-        CoSchedule

3- همیشه با بهترین مشتریان وفادار خود در ارتباط باشید و حتی نظرات آنها را هم معرفی کنید.

4- از به کارگیری روش‌های جذب فالورهای جعلی خودداری کنید؛ زیرا معایب آن بیشتر از مزیت‌هایی است که برای شما به همراه دارد.

5- اکانت اینستاگرام خود را در تمامی شبکه‌ها، سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سایر پلتفرم‌ها تبلیغ کنید.

6- اینفلوئنسرهای اینستاگرام بهترین تبلیغ کننده‌ها هستند از آنها کمک بخواهید .

7- محتوایی را تولید کنید که دقیقا مخاطبان هدف و دنبال کننده‌های شما به آن علاقه دارند و برایشان مهم است.

8- دغدغه‌های فالورهای خود را در قالب پرسش و پاسخ برطرف کنید.

9- هشتگ‌های اینستاگرام مورد علاقه فالورهای خود را بررسی کنید و با آنها در تعامل باشید.

10-اقداماتی را انجام دهید که به خوشحالی فالوور های شما منجر می‌شود. مطالب طنزآمیز، موسیقی‌های جذاب، تخفیف‌ها و غیره را از یاد نبرید.

11-موقعیت مکانی یا لوکیشن خود را در اینستاگرام برچسب‌گذاری کنید.

12- محتوای بصری ویدیویی کوتاه در قالب داستان یکی از جذاب‌ترین روش‌های جلب توجه دنبال‌کنندگان است و برای تولید آن با مشاور اینستاگرام مشورت کنید.

13-از لایو اینستاگرام برای تعامل بیشتر با فالورهای خود استفاده کنید و اصالت، اعتبار و اعتماد به کسب و کارتان بیشتر شود.

چگونه یک استراتژی موفق برای اینستاگرام طراحی کنیم؟

  • اهداف خود را برای اینستاگرام مارکتینگ تعیین کنید.
  •    مخاطبان هدف اینستاگرام خود را مشخص کنید.
  •   تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید.
  •    یک تقویم محتوایی بسازید.
  •    یک برند ثابت در اینستاگرام خلق کنید.
  •    جامعه فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید.

برای ورود به تجارت الکترونیک اینستاگرام ابتدا باید اهداف خود را با دقت شناسایی و تعیین کنید و سپس به تحقیقات درباره ویژگی‌های بازار هدف خود براساس ویژگی‌های جمعیت شناختی، ترجیحات، سبک زندگی و علاقه‌مندی‌های آنان بپردازید و تحلیل رقبا در اینستاگرام را به یاد داشته باشید.

استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شامل تولید محتوای هدفمند، آموزنده، سرگرم‌کننده، مهیج و مفید همراه با لینک‌دادن و اقدام به دعوت کاری است.

به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی، فروش، تبلیغات، برندینگ و کسب درآمد از اینستاگرام باید استراتژی دقیق و کاربردی با بهترین تکنیک‌ها و روش‌ها را برای خود تنظیم و برنامه‌ریزی کنید. در ادامه نکات مهمی را  برای ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام به شما معرفی می‌کنیم:

10 نکته مهم ایجاد استراتژی تبلیغات اینستاگرام :

1. برای خود مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه ویژگی‌هایی دارند.

2. یکی از مهمترین اقدامات، بهینه‌سازی پروفایل است و هر تغییری در برند، محصول یا کسب و کار را در پروفایل خود بهینه کنید.

3. برای استوری‌های اینستاگرام خود استراتژی دقیق تعریف کنید.

4. ارزش‌های کسب و کار و برند خود را با تولید محتوای بصری و طراحی گرافیک اینستاگرام  به اشتراک بگذارید.

5. آنلاین شاپ خود را راه‌اندازی کنید.

6. از ابزار قدرتمند (UGC) استفاده کنید. UGC به معنای محتوای تولید شده توسط مشتر یان است و به ثبات برند شما کمک زیادی می‌کند. در واقع اظهارات و نظرات اصلی فالورها و مشتریان را شامل می‌شود.

7. مسابقات، جشنواره‌ها و تخفیفات اینستاگرامی برگزار کنید.

8. از جدیدترین و به روزترین الگوریتم‌های اینستاگرام پیروی کنید.

9.     اتوماسیون اینستاگرام را در نظر بگیرید. این جعبه ابزار همه‌کاره بهترین ابزارهای خودکار لایک و فالو  را به طور روزمره در اختیار شما قرار می‌دهد و در هزینه‌ها و زمان صرفه‌جویی می‌کند.

10 همکاری با اینفلوئنسرها یکی از موثرترین استراتژی‌های اینستاگرام است با آنها در ارتباط باشید و مشورت کنید.

11. هشتگ اینستاگرام رادر کپشن‌ها، کامنت‌ها و بیوگرافی جای دهید.

12.  بهترین زمان‌های انتشار پست‌های فید اینستاگرام و استوری را کشف کنید.

13.   استراتژی‌های خود را در تمامی ابعاد به طور دقیق کنترل و ارزیابی و تجزیه و تحلیل کنید.

14.در بازاریابی دیجیتال از جدیدترین نرم‌افزارها و فناوری‌ها مانند هوش مصنوعی در تولید محتوا برای اینستاگرام  استفاده کنید.

با وجود دو میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام، نمی‌توان از ظرفیت شگفت‌انگیزو قدرتمند اینستاگرام چشم پوشی کرد. امروزه تولید محتوای بصری یکی از بهترین روش‌های بازاریابی، تبلیغات و فروش است و باعث افزایش فالوورها می‌شود و به شما در کسب درآمد اینستاگرام کمک زیادی می‌کند. با فرمت‌های مختلف اینستاگرام و تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند محتوای بصری جذاب بسازید و از به روزترین ابزارهای هوش مصنوعی در ایجاد استراتژی‌های اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرید.  

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.