ایزی وب بلاگ دلایل افت رتبه سایت در گوگل
Skip Navigation Links.

دلایل افت رتبه سایت در گوگل چیست؟

چهارشنبه، 08 فروردین 1397

دلایل افت رتبه سایت در گوگل چیست؟

افت رتبه سایت در گوگل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. پایین آمدن ورودی از طریق گوگل به سایت، پنالتی شدن سایت توسط گوگل، پایین آمدن بازدید های سایت به دلیل مناسبت ها یا تعطیلی ها، و... برخی از این دلایل هستند. در این مطلب قصد داریم شما را از علت های افت رتبه سایت در گوگل آگاه کنیم:

افت رتبه سایت شما در گوگل به چه دلایلی است؟

سرعت سایت

سرعت سایت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بهبود رتبه سایت است و گوگل به شدت روی این عامل تاکید می کند. گوگل به وب سایت هایی که نسبت به سایر سایت ها سرعت کمتری دارند، رتبه پایین تری می دهد. اگر سرعت بارگذاری سایت شما زیاد باشد، کاربران به سرعت سایت تان را ترک خواهند کرد. گوگل این رفتار کاربران را تشخیص می دهد و رتبه سایت شما را تغییر می دهد. رضایت کاربران برای گوگل بسیار مهم است و گوگل سایت هایی که سرعت بالایی دارند را به کاربران نمایش می دهد. به منظور بررسی سرعت سایت تان می توانید از جی تی متریکس کمک بگیرید. جی تی متریکس به شما می گوید که چرا سرعت سایت شما پایین است و برای بهبود آن باید چه کارهایی انجام شود. گوگل نیز یک ابزار رایگان (Google Page Speed) جهت سنجش سرعت سایت ارائه داده است.

لینک سازی داخلی

زمانی که در داخل سایت تان از لینک دهی داخلی استفاده نکنید، اهمیت صفحات سایت از نظر گوگل پایین می آید و با افت رتبه صفحات سایت در گوگل مواجه می شوید. برای جلوگیری از این اتفاق بایستی میان صفحات داخلی سایت تان، ارتباط برقرار کنید و مقالات مرتبط را به کاربران پیشنهاد دهید. کلمات کلیدی مهم در هر مقاله را شناسایی کنید و آن ها را به دیگر صفحات مهم سایت خود لینک کنید. لینک دهی داخلی سایت باید به صورت طبیعی باشد و به صورت کاملا طبیعی میان مقاله های جدید و قدیم ارتباط برقرار شود. لینک دهی بیش از حد و افراط در لینک سازی داخلی ممکن است سایت تان را توسط گوگل جریمه کند. اثر لینک سازی داخلی در طولانی مدت مشخص می شود. یعنی نباید انتظار دیدن نتایج فوری را از لینک دهی داخلی داشته باشید. ممکن است حداقل 3 ماه طول بکشد تا گوگل ارتباط بین صفحات شما را شناسایی کند و اهمیت صفحات سایت شما را بالا ببرد.


جهت دریافت خدمات سئو از آژانس ایزی وب درخواست مشاوره را پرکنید.


بک لینک

تعداد و کیفیت بک لینک ها در رتبه بندی سایت در گوگل نقش مهمی دارد. بک لینک ها از فاکتورهای مهم سئو به حساب می آیند. خرید بک لینک های متعدد در کوتاه مدت باعث رشد سریع جایگاه سایت در نتایج گوگل می شود اما این موضوع دوام ندارد و ممکن است سایت از طرف گوگل جریمه شود. به منظور بالا بردن قدرت صفحات سایت تان، باید به صفحاتی لینک دهید که برای شما اهمیت زیادی دارند و در گوگل رتبه خوبی ندارند. البته دریافت بک لینک باید به صورت طبیعی باشد تا تاثیر مثبت ماندگار داشته باشد. اگر بک لینک سازی از روش های غیرقانونی انجام شود، نه تنها رتبه سایت بهبود نمی یابد بلکه رتبه سایت پایین تر نیز خواهد رفت. پس می توان نتیجه گرفت دریافت های بک لینک های معتبر به صورت طبیعی موجب بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل می شود.

دلایل افت رتبه سایت

عنوان محتوا

با مراجعه به گوگل وبمستر تولز می توانید نرخ کلیک (CTR) صفحات سایت تان را مشاهده کنید. نرخ کلیک نشان دهنده نسبت تعداد کلیک های کاربران روی لینک سایت به تعداد کل بازدید ها می باشد. در صورتی که کاربران کلمه کلیدی موردنظرشان را جستجو کنند و با سایت شما مواجه شوند، زمانی روی آن کلیک می کنند که عنوان محتوای نوشته شده برایشان جذاب باشد. اگر پس از مشاهده سایت تان در نتایج جستجو، روی لینک آن کلیک نکنند، گوگل متوجه این موضوع می شود و رتبه فعلی سایت تان را کاهش می دهد. نوشتن عنوان جذاب و کاربرپسند، عامل مهمی در جذب کاربران و افزایش نرخ کلیک سایت است. برای نوشتن عنوان محتوا بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید. همچنین باید عنوان محتواهای سایت تان را بر اساس نیاز  و سلیقه مخاطبان تان بنویسید. می توانید از گوگل ترندز (Google Trends) برای یافتن کلمات کلیدی پر جستجو و محبوب کمک بگیرید.


برای اطلاع از تعرفه های سئو سایت در سال جدید بر روی لینک کلی کنید.


محتوای قدیمی

محتواهای قدیمی سایت، یکی از دلایل افت رتبه سایت در گوگل هستند. از محتواهای قدیمی سایت تان غافل نشوید و تلاش کنید هر چند ماه یکبار آن ها را به روز رسانی کنید. گوگل عاشق محتوای تازه و جدید است. بهتر است حداقل دو پاراگراف متن یا یک فایل صوتی یا ویدئویی به محتوای قدیمی اضافه کنید. عوض کردن لینک های داخلی صفحه، به روز رسانی محتوا محسوب نمی شود. به روز رسانی محتوای قدیمی باید به گونه ای صورت گیرد که گوگل متوجه این تغییر بشود. پس از به روز رسانی محتوای قدیمی، آن را در شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید تا گوگل زودتر از این موضوع باخبر شود.

سایت کاربرپسند

ریسپانسیو بودن سایت (طراحی سایت واکنشگرا) امروزه بسیار اهمیت دارد. زیرا تعداد کاربران تلفن همراه به شدت در حال افزایش هستند و دستگاه های موبایل و تبلت با سرعت بسیاری نسبت به لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی در حال رشد هستند. گوگل به وب سایت های موبایل فرندلی و کاربرپسند توجه ویژه ای دارد و آن ها در اولویت قرار می دهد. چنین سایت هایی معمولا در نتایج بالاتری قرار دارند. سرعت بارگذاری سایت در تلفن همراه نیز برای کاربران موبایلی مهم است و کند بودن سایت موجب آزار کاربران و عدم رضایت آن ها می شود. نباید از کاربران موبایلی غافل شوید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.