ایزی وب بلاگ رازهای راه اندازی سایت
Skip Navigation Links.

رازهای راه اندازی یک سایت فوق العاده

یکشنبه، 17 تیر 1403

رازهای راه اندازی یک سایت فوق العاده

وبسایت معمولاً اولین نقطه تماس کاربر با برند است. اکثر کاربران با سرچ یک کلمه کلیدی در گوگل وارد یک سایت می‌شوند و اگر آن سایت بتواند پاسخ نیازشان را بدهد، ممکن است به مشتریان وفادار برند تبدیل شوند؛ اما راه اندازی یک سایت کار ساده‌ای نیست! اینکه شما یک دامنه و هاست خریداری کنید و سپس قالب مورد نظرتان را در یک سیستم محتوا مانند وردپرس پیاده سازی کنید، همه این کارها را می‌توانید تنها در یک روز انجام دهید. 

وبسایت معمولاً اولین نقطه تماس کاربر با برند است. اکثر کاربران با سرچ یک کلمه کلیدی در گوگل وارد یک سایت می‌شوند و اگر آن سایت بتواند پاسخ نیازشان را بدهد، ممکن است به مشتریان وفادار برند تبدیل شوند؛ اما راه اندازی یک سایت کار ساده‌ای نیست! اینکه شما یک دامنه و هاست خریداری کنید و سپس قالب مورد نظرتان را در یک سیستم محتوا مانند وردپرس پیاده سازی کنید، همه این کارها را می‌توانید تنها در یک روز انجام دهید. 

طراحی و ساخت یک سایت حرفه‌ای که بتواند رقیب جدی برای سایت‌های دیگر باشد، به هدف گذاری، تدوین استراتژی، تلاش و دانش متخصصان نیاز دارد. در این مقاله از وبسایت «ایزی‌وب» به رازهای راه اندازی یک سایت فوق العاده اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

11 راز راه اندازی یک سایت فوق العاده

راه اندازی سایت اینترنتی به دو بخش طراحی و توسعه تقسیم می‌شود. طراحی مربوط به ظاهر و توسعه به زیرساخت آن اشاره دارد. هر آنچه شما در ظاهر سایت می‌بینید، از جمله تصاویر، فونت‌ها، سلسله مراتب، فضای سفید، چیدمان عناصر و غیره بر تجربه بصری شما تاثیر می‌گذارند. از طرفی، زیرساخت سایت شامل سرعت لود، ناوبری،  رعایت طراحی سایت ریسپانسیو (قابل نمایش در موبایل و تبلت)، رفع باگ‌ها، امنیت سایت، سئو، بهینه شدن کدهای سایت و غیره هستند. هر دوی این بخش‌ها دست به دست هم می‌دهند تا یک سایت فوق العاده ایجاد شود.

طراحی و توسعه سایت توسطی تیمی متشکل از طراحان و برنامه نویسان انجام می‌شود؛ اما این متخصصان برای بهینه کردن کار خود به مفهوم نیاز دارند. مفهوم چیزی که موجودیت سایت را مشخص می‌کند؛ یعنی اینکه باید بررسی شود که چرا این سایت را ایجاد می‌کنیم؟ مخاطبان ما چه کسانی هستند؟ سایت چه مشکلی از مردم حل می‌کند؟ و چگونه باید برندسازی کنیم؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کنند تا طراحی و توسعه سایت را با هدف و استراتژی انجام دهید.

بیایید به برخی از رازهای مهم برای داشتن یک سایت فوق العاده اشاره کنیم. توصیه می‌کنیم این رازها را در برنامه طراحی و توسعه وبسایت خود در نظر بگیرید.

1- یک استراتژی اثربخش و موثر ایجاد کنید

همه افرادی که در فرآیند طراحی سایت نقش دارند باید از استراتژی شما خبر داشته باشند. استراتژی شما مهمترین بخش از راه اندازی سایت‌تان است. استراتژی مشخص می‌کند که هدف شما چیست و برای رسیدن به هدف چه منابع و ابزاری در دست دارید. برای مثال، هدف از راه اندازی سایت فروش می‌تواند به دست آوردن کاربر، تبدیل کاربر به مشتری بالقوه، تبدیل مشتری بالقوه به مشتری وفادار و در نهایت کسب درآمد باشد. برای رسیدن به این مسائل باید استراتژی واضح و اثربخشی تعیین کنید. استراتژی شما باید شامل چهار اصل زیر باشد:

  • هدف: آنچه می‌خواهید وبسایت شما به آن برسد.
  • مخاطب: چه کسی به وبسایت شما می‌آید.
  • رقبا: شرکت‌های مشابه در صنعت شما چه می‌کنند؟
  • منابع: بازدیدکنندگان شما از کجا خواهند آمد؟ (جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی چاپی و غیره)

با پیدا کردن پاسخ برای چهار اصل فوق می‌توانید یک استراتژی موثر ایجاد کنید.

2- فضایی برای اعتماد سازی بسازید

یکی از راه‌های ایجاد یک وبسایت موفق، جلب اعتماد مخاطبان هدف است. به یاد داشته باشید، هنگامی که بازدیدکنندگان برای اولین بار به سایت‌تان می‌آیند، اطلاعات کمی در مورد شما دارند یا اصلاً چیزی در موردتان نمی‌دانند. شما باید در آنچه ارائه می‌دهید و اینکه چه کسی هستید و چرا یک سایت ایجاد کردید، رفتار شفافی در پیش بگیرید. 

اعتماد سازی مانند زمانی است که فردی می‌خواهد با شما دوست شود. آن فرد می‌خواهد نام، سن، تحصیلات و علایق شما را بشناسد و از این طریق با شما ارتباط عمیق‌تری برقرار کند. یک راه ساده برای جلب اعتماد مخاطبان هدف، داشتن یک صفحه جامع و کاربردی «درباره ما» است. در صفحه درباره ما با صداقت و شفافیت در مورد برندتان صحبت کنید.

3- یک مزیت رقابتی را در نظر بگیرید

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا هر نوع سایت دیگری باید متمایز از دیگران باشید. تمایز برای بالا رفتن از نردبان موفقیت در این بازار پر رقابت ضروری است. شما می‌توانید از یک قالب سفارشی خاص استفاده کنید و ظاهری متفاوتی به سایت خود بدهید؛ حتی این امکان را دارید با آپلود تصاویر خاص و تطبیق آنها با ماهیت برندتان متمایز شوید. 

پیش زمینه توسعه برند ایجاد یک مزیت رقابتی است. وقتی داستان منحصر به فرد خود را تعریف می‌کنید و این داستان در تمامی وبسایت شما حتی در قیمت، کیفیت، خدمات مشتری، نحوه پرداخت و غیره منعکس می‌شود، از دیگران متمایز می‌شوید. به عبارتی، هر ویژگی از سایت شما می‌تواند یک مزیت رقابتی ایجاد کند.

4- سایت را برای گوشی همراه بهینه کنید

بیش از 70 درصد از کاربران با استفاده از یک دستگاه گوشی همراه وارد یک سایت می‌شوند. اگر به کنسول سرچ یا گوگل آنالیتیکس سایت خود نگاهی بیندازید، متوجه این آمار و ارقام می‌شوید. درحقیقت، کاربران روزانه بیش از پنج ساعت را صرف کار با موبایل خود می‌کنند. آنها از تلفن همراه برای خرید آنلاین، مطالعه یک مقاله و کارهای دیگر استفاده می‌کنند.

پس سایت باید واکنش گرا یا ریسپانسیو باشد. این قابلیت به صورتی است که صفحات سایت از نظر اندازه و چیدمان برای دستگاه‌های مختلف نمایش داده می‌شوند. همچنین، تجربه ضعیف کاربران تلفن همراه بر رتبه وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین مهم است که سایت شما از قابلیت ریسپانسیو بهره ببرد.

5- روی قابلیت استفاده و تجربه کاربری تمرکز کنید

قابلیت استفاده و تجربه کاربری جنبه‌های ضروری راه اندازی یک سایت حرفه‌ای هستند. مطمئن شوید که کاربران می‌توانند با کمترین کلیک به صفحات مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. اگر کاربر برای رسیدن به یک صفحه خاص مجبور شود زمان زیادی را صرف کند و در این مسیر سردرگم شود، از سایت بیرون می‌آید. 

کاربران امروزی کم حوصله و بی‌تاب هستند و دوست دارند به سرعت و به راحتی در سایت پیمایش کنند. پس ابتدا با منوی اصلی سایت شروع کنید که لینک همه صفحات را نشان می‌دهد. سپس عناصری مانند لینک خرید، باکس سرچ، برچسب‌ها و سایر موارد را در دسترس قرار دهید. درنهایت، پیدا کردن همه عناصر اصلی و پیمایش راحت در سایت به تجربه کاربری مثبت کمک می‌کند.

6- سایت را به صورت مینیمال طراحی کنید

طراحی مانند هنر یک موضوع ذهنی و سلیقه‌ای است؛ اما برخی قوانین طلایی در طراحی سایت وجود دارند که بهتر است از آنها پیروی کنید. مهمترین قانون، «سادگی» است. سادگی یعنی اینکه همه چیز در سایت به راحتی قابل درک است و نیاز به فکر یا تلاش زیادی نیست. اگر طراحی سایت درهم و برهم باشد و موجب سردرگمی شود، کاربر خیلی سریع از سایت شما بیرون می‌رود. 

بازدیدکنندگان باید در عرض چند ثانیه پس از باز کردن صفحه‌ای از سایت به سمت هدف مورد نظرشان حرکت کنند. توصیه می‌کنیم در طراحی سایت از یک سبک ساده، استفاده از سلسله مراتب، چیدمان تمیز، فضای سفید، تصاویر واضح و تایپوگرافی مشخص (هنر استفاده از فونت) استفاده کنید.

7- برای هر صفحه از سایت برنامه داشته باشید

هر صفحه از وبسایت خود را با هدفی روشن طراحی کنید. در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید چیزی را به بازدیدکنندگان خود اطلاع دهید (معرفی خدمات)، تبلیغ کنید (فروش ویژه) یا بفروشید (کالاها). سپس صفحه مورد نظر را بر این اساس طراحی کنید. با محدود کردن هر صفحه از سایت به یک موضوع خاص می‌توانید تعامل با کاربر را بهبود بخشید. 

توصیه می‌کنیم در صفحاتی که به معرفی خدمات می‌پردازید، از محتوای متنی زیادی دوری کنید و خلاصه مطلب را در نظر بگیرید. در میان متون از تصاویر، بولت پوینت و جدول استفاده کنید. برای صفحات مربوط به فروش محصول از یک منوی عمودی در سمت راست و نمایش محصولات با نام و قیمت به صورت شبکه بندی شده بهره ببرید.

8- به سرعت بالا آمدن سایت را توجه کنید

یکی از رازهای راه اندازی یک سایت فوق العاده، سرعت لود یا بالا آمدن سریع وبسایت است. اگر سایت شما خیلی طول بکشد تا باز شود، بازدیدکنندگان ممکن است صبر خود را از دست بدهند و تب مرورگرشان را ببندند.

«طبق مطالعه‌ای که توسط وبسایت Akamai انجام شده است، تقریباً 88.5 درصد از وبسایت‌هایی که سرعت بارگذاری آنها بسیار کند است توسط کاربران وب رها می‌شوند. همچنین بیش از 70 درصد از خریداران آنلاین تصمیمات مربوط به خرید خود را بر اساس زمان بارگذاری یک صفحه وب انجام می‌دهند.»

اگر می‌خواهید و‌بسایت شما روان و سریع اجرا شود، اول از همه هاست (میزبانی) مناسب را تهیه کنید و سپس ویدیوها و تصاویر خود را با حجم کم‌تری در سایت قرار دهید. از طرفی، شما می‌توانید زمان بارگذاری صفحات وبسایت خود را با ابزارهای رایگانی مانند PageSpeed ​​Insights Google، GT Metrix یا Pingdom اندازه گیری کنید. کافی است URL وبسایت خود را وارد کنید تا تحلیلی از معیارهای سرعت صفحه خود و توصیه‌هایی برای بهینه سازی عملکرد سایت خود دریافت کنید.

9- محتوای یونیک و جذاب ایجاد کنید

تولید محتوای با کیفیت برای ایجاد یک وبسایت موفق حیاتی است. محتوای خوب باید دست اول (کپی نبودن) و جذاب باشد و نیازهای کاربر را به خوبی پاسخ دهد. اولین کار در ایجاد یک محتوای خوب، تحقیق در مورد کلمات کلیدی محصولات یا خدماتی است که در سایت خود ارائه می‌دهید. اگر یک سایت فروشگاهی دارید و کتونی ورزشی می‌فروشید، بعضی از کلمات کلیدی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • خرید کتونی ورزشی
  • فروش کتونی ورزشی
  • قیمت کتونی ورزشی
  • بهترین کتونی ورزشی
  • بهترین برند کفش ورزشی
  • راهنمای خرید کفش ورزشی
  • انواع کتونی ورزشی
  • کتونی ورزشی نایکی

سپس محتوای مورد نظر خود را براساس این کلمات کلیدی بنویسید. محتوا باید مقدمه، نتیجه گیری، هدینگ‌های کاربردی، تصاویر مرتبط، لینک داخلی و سایر موارد داشته باشد. در اینجا،رعایت اصول تولید محتوا و قدرت نویسندگی اهمیت زیادی دارد و نویسنده باید قدرت بیان قوی داشته باشد و اطلاعات را با زبان ساده به مخاطب انتقال دهد. استفاده از جدول، بولت پوینت، ویدیو و اینفوگرافیک نیز در محتوا می‌تواند سطح تعامل را بالا ببرد. همچنین توصیه می‌کنیم مقالات سایت را به صورت منظم منتشر کرده و بعد از چند ماه برای آپدیت آنها اقدام کنید. این کارها برای تقویت سئو عالی هستند.

10- اصول سئو را در سایت پیاده سازی کنید

هنگام راه اندازی یک وبسایت باید به دو موضوع مهم از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) توجه کنید. این استراتژی‌ها می‌توانند ترافیک زیادی را به سایت شما بیاورند و به برندسازی و افزایش فروش کمک کنند. سئو بر ایجاد تعامل از طریق محتوا و کلمات کلیدی تمرکز دارد، در حالی که SEM تعامل را از طریق جستجوی ارگانیک و پولی انجام می‌دهد.

سئو شامل سئوی داخلی (On-Page SEO) و سئو  خارجی (Off-Page SEO) هستند. همSEO  و هم SEM زمینه‌های بسیار تخصصی هستند که می‌توانند تعامل کاربر با وبسایت شما را بهبود بخشند؛ بنابراین مهم است که این دو مقوله مهم به متخصصان این حوزه بسپارید که خدمات سئو ارائه می‌دهند.

11- فراخوان برای اقدام ایجاد کنید

هدف شما برای راه اندازی یک سایت فوق العاده این است که کاربر را به انجام کاری تشویق کنید. اگر قرار است مخاطب وارد سایت شود و بدون انجام کاری بیرون برود، پس اصلاً داشتن سایت به چه دردی می‌خورد! ایجاد فراخوان برای اقدام کاری است که مخاطب انجام می‌دهد تا با برند شما ارتباط بگیرد و نیازش را برطرف کند.

فراخوان برای اقدام می‌تواند کلیک روی دکمه خرید، تماس با شرکت، عضویت در خبرنامه، دانلود کاتالوگ محصولات، پر کردم فرم تماس و سایر موارد باشد. درحقیقت، هر اقدامی که ارزش افزوده به شما ارائه دهد، در دسته فراخوان‌ها قرار می‌گیرد. شما از این طریق می‌تواند رفتار کاربر را ارزیابی کرده و حتی مشکلات احتمالی سایت را رفع کنید.

انجام خدمات طراحی و راه اندازی سایت با ایزی وب

هیچ راز سر به مهری وجود ندارد که منجر به راه اندازی یک سایت موفق شود. همه رازها همان اصول اولیه طراحی و توسعه یک سایت هستند. ایجاد یک سایت برخلاف تصور مردم کار دشواری است، زیرا به زمان، منابع و تلاش نیاز دارد؛ اما با داشتن تیمی از متخصصان می‌توانید مراحل و طریقه راه اندازی سایت را بهینه کرده و کسب و کار خود را با راحتی و اثربخشی بیشتری شروع کنید. متخصصان ما در «ایزی‌وب» به شما در طراحی و توسعه یک سایت فوق العاده قوی و رقابتی کمک می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

021-88570276

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.