صفحه فرود (لندینگ پیج)
صفحه فرود یا Landing Page، صفحهای مجزا از صفحه اصلی سایت است که با هدف جذب کاربر یا یک تبدیل (Conversion) ایجاد شده است. در حقیقت، صفحه فرود، نقطه فرود کاربران در سایت است. کاربران اینترنتی از طریق کلیک بر روی یک لینک مشخص مانند بنر تبلیغاتی، وارد صفحه فرود یا لندینگ پیج می شوند. لندینگ پیج، یکی از تکنیک های موثر در بازاریابی آنلاین است و در صورتی که دارای طراحی کاربرپسند و جذاب باشد، کاربران را بیشتر داخل سایت نگه می دارد و منجر به افزایش فروش می شود. لندینگ پیج، نرخ تبدیل وب سایت را به صورت کاملا هدفمند افزایش می دهد.
انواع لندینگ پیج (صفحه فرود)
صفحه فرود Opt-In Landing Pages
برخلاف همه صفحات فرود، در این نوع صفحه فرود صفحات هدر و فوتر وجود دارد. این صفحات معمولا در تمام سایت قابل دسترسی هستند. به طور مثال بعضی از وب سایت های آموزشی برای دانلود یا فروش یک کتاب الکترونیکی یک صفحه فرود opt-in می سازند و برای دسترسی هرچه بهتر کاربران، تصویر کتاب را در منوی کناری تمام صفحات سایت قرار می دهند.
صفحه فرود Click Through
در این نوع صفحه فرود، حتما یک یا چند لینک و یا دکمه وجود دارد که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه دیگر هدایت می شود. مهم ترین هدف از ایجاد این نوع صفحات، کلیک کاربر بر روی لینک و یا لینک هایی است که او را به صفحه پرداخت، صفحه محصولات، دانلود محصول و… هدایت می کند. در حقیقت، این نوع صفحه فرود باعث افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به هدف می شود. این نوع از صفحات فرود، بیشترین کاربرد را در مقایسه با دیگر انواع دارند.
صفحه فرود Lead Generation
این نوع صفحه فرود، به منظور دریافت اطلاعات شخصی کاربران مانند نام، ایمیل، شماره تلفن، علایق شخصی و… مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین هدف ایجاد این صفحات جمع آوری داده و اطلاعات از کاربران سایت می باشد. معمولا ساختار صفحات فرود Lead Generation شامل یک فرم جهت وارد کردن اطلاعات کاربر و شرح خدماتی که صاحب وب سایت در اختیار کاربر قرار می دهد(به صورت رایگان) مانند یک فیلم آموزشی یا یک کتاب الکترونیکی می باشد.
جهت دریافت مشاوره سئو از آژانس ایزی وب درخواست مشاوره را پرکنید.
ویژگی های لندینگ پیج مناسب
- بهینه سازی و سازگار بودن لندینگ پیج (صفحه فرود) برای انواع دستگاه های هوشمند (تبلت، لپ تاپ و تلفن همراه)
- دارای پیشنهادی ویژه یا هدیه ای ارزشمند به کاربران
- دریافت اطلاعات محدود و مختصر از کاربران به طور مثال تنها یک ایمیل
- عدم هدایت کاربران و بازدیدکنندگان از صفحه فرود به صفحات دیگر سایت
- حذف تمامی قسمتهای سایت مانند هدر، فوتر، سایدبار، منوها و …
- اجتناب از نوشتن محتوای اضافی در صفحه فرود
- نوشتن محتوای با کیفیت و منحصر به فرد در صفحه فرود
- طراحی جذاب و کاربرپسند صفحه فرود
- دکمه Call To Action جذاب
- استفاده از تصویر، ویدیو، نشانه، و متن های زیبا و جذاب برای جلب توجه و اعتماد کاربران
- تأکید به حفظ اطلاعات کاربران نزد صاحب وب سایت
- استفاده مناسب از رنگ ها در طراحی صفحات فرود
- استفاده از محتوای کوتاه و تاثیر گذار
- استفاده از فونت های خوانا و زیبا در اندازه های مناسب