ایزی وب بلاگ طراحی سایت با هوش مصنوعی
Skip Navigation Links.

طراحی سایت با هوش مصنوعی

پنجشنبه، 04 مرداد 1403

طراحی سایت با هوش مصنوعی

 پتانسیل شگفت انگیز هوش مصنوعی (AI) در تمامی زمینه‌ها و حوزه‌های صنعتی غیر قابل باور است. طراحی سایت با هوش مصنوعی یکی دیگر از این شگفتی‌هاست. چه یک طراح تازه‌کار هستید یا حرفه‌ای، ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌ها را سریع‌تر بسازید و امکانات جدیدی را برای پروژه‌های خود به وجود آورید.

اگر می‌خواهید از این فناوری فوق‌العاده برای ساخت سایت استفاده کنید با ایزی وب همراه شوید تا بهترین راهنمای طراحی سایت با هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای طراحی سایت با هوش مصنوعی

 ابزارهای هوش مصنوعی فراتر از روال معمول طراحی سایت مزایای بی‌شماری را در بر دارد:

1·  ساده‌سازی فرایند طراحی سایت

طراحی سایت با هوش مصنوعی رایگان است و بسیاری از افراد تازه‌کار می‌توانند بدون نیاز به کدنویسی و حتی دانشی فنی و تخصصی سایت دلخواه خود را بسازند.

2·  کاهش هزینه‌های طراحی سایت

به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی برای ساختن سایت در مقایسه با به‌کارگماری متخصصان هزینه‌های کمتری دارد. به‌عنوان‌مثال برنامه‌های هنر هوش مصنوعی (Artificial intelligence art) مثل مولدهای تصویرساز عکس‌ها و تصاویر تقریباً واقعی را خلق می‌کنند و جایگزین مناسبی برای استخدام طراحان، گرافیست‌ها و تصویرگران به شمار می‌روند.

·    3- سرعت بالا در طراحی سایت

ابزارهای هوش مصنوعی تمامی کارها را به طور خودکار انجام می‌دهند به همین علت در زمان صرفه‌جویی می‌شود و وقت بیشتری برای ارائه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه از سوی دست‌اندرکاران سایت به وجود می‌آید.

4· بهبود طراحی سایت

به‌کارگیری AI در ساخت و توسعه وب‌سایت کمک می‌کند تا قسمت‌ها و بخش‌هایی که نیاز به بهینه‌سازی دارند، تجزیه و تحلیل و شناسایی شوند. به ویژه اینکه سایت‌های شرکتی و فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند از آن به نفع خود برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کنند.روی‌هم‌رفته با وجود این مزایا دستیابی به بهترین و مناسب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی چالش برانگیز است؛ بنابراین قبل از هر اقدامی باید تحقیقات کاملی انجام دهید تا بتوانید بهترین پلتفرم را مطابق با نیازها، سطح مهارت و بودجه خود پیدا کنید.

نحوه طراحی سایت با هوش مصنوعی

در این بخش نحوه طراحی سایت را با هوش مصنوعی مورد بررسی قرار می‌دهیم. کسانی که تا حدی با پروسه ساخت و توسعه سایت آشنایی دارند و از اصول ساخت سایت آگاه هستند درک عمیق‌تری نسبت به مسئله دارند؛ اما اگر تازه‌کار هستید نگران نباشید فقط باید مطالعات خود را در باب طراحی سایت بیشتر کنید.

 1- نرم‌افزارهای سایت ساز هوش مصنوعی (AI Website Builder)

یکی از روش‌های ساده برای طراحی سایت استفاده از نرم‌افزارها و ابزار های طراحی سایت  پلتفرم‌هایی است که بدون نیاز به کدنویسی این کار را برای شما در سریع‌ترین زمان انجام می‌دهند. طبق گزارش سایت ""tech radar پس از بررسی ۱۵۰ پلتفرم، بهترین نرم‌افزارهای سایت ساز هوش مصنوعی به شرح زیر است:

 WIX

این پلتفرم سرآمد سایر نرم افزارها است و ابزارهای کدنویسی، تولید محتوا و قابلیت اتصال به دامنه سفارشی و دسترسی‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد.

 Hostinger

هاستینگر مقرون به‌صرفه‌ترین سازنده وب‌سایت هوش مصنوعی است و کارکردن با آن بسیار ساده و لذت‌بخش است.

 GoDaddy

بهترین ابزار AI برای راه‌اندازی سایت مناسب کسب‌وکارهای کوچک و نوپاست. مجموعه کاملی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مثل برندینگ، کمپین‌های ایمیلی و. را به سادگی در دسترس کاربران قرار داده است.در نهایت با انتخاب بهترین پلتفرم شما اطلاعات پروژه خود را توضیح می‌دهید سپس سایت ساز مورد نظر به طور خودکار الگوی جدیدی را مطابق با درخواستتان طراحی می‌کند.

2-  مولدهای تصویرساز هوش مصنوعی (Artificial intelligence art)

وقتی پروژه خود را برای ابزارهای هوش مصنوعی به دقت تعریف می‌کنید آنها نیز با الهام گرفتن از توضیحات شما ایده‌های بسیار جذابی را در قالب تصاویر و متن ارائه می‌کنند. به گزارش سایت zapier یکی از بهترین مولدهای تصویرساز هوش مصنوعی "DALL·E 2" است و از آن به عنوان یک انقلاب هنری و فرهنگی یاد می‌کنند. سهولت استفاده از این نسخه با تایپ کردن یک دستور ساده شروع می‌شود و نتیجه آن تصاویر خارق‌العاده، سرگرم‌کننده و مهیج است. در تصویر زیر برترین تصویرسازیهای هوش مصنوعی را مشاهده می‌کنید:

3- ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی زیادی برای تولید محتوا وجود دارند و استفاده از آنها به سادگی امکان‌پذیر است. بسیاری از متخصصان دیجیتال مارکتینگ مدعی هستند از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌کنند. البته هنوز میزان اثربخشی و کارایی هوش مصنوعی متقاعدکننده نیست؛ اما از آن نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

برای استفاده از حداکثر ظرفیت و توانمندی‌های هوش مصنوعی باید ابتدا ابزار مناسب را پیدا کنید. در ادامه برترین ابزار هوش مصنوعی تولید محتوای متنی بازار به شرح زیر است:

1-     (ChatGPT) برترین و پیشرفته‌ترین ابزار ایده‌پردازی و نوشتن محتوای هوش مصنوعی

2-     (Jasper.ai) بهترین ابزار هوش مصنوعی وبلاگ‌نویسی

3-     (Copy.ai) بهترین ابزار تولید محتوای متنی در رسانه‌های اجتماعی با هوش مصنوعی

4-     Surfer SEO)) بهترین ابزار AI برای سئو سایت

5-      (Murf) بهترین ابزار AI برای تولید متن به صدا

6-     (Writesonic) بهترین ابزار AI برای تولید مقاله رایگان

دلایل زیادی وجود دارد که می‌توانید از ابزارهای فوق به منظور طراحی وب‌سایت با هوش مصنوعی  استفاده کنید و مطمئناً مزایای زیادی به همراه دارد. معمولا نوشتن یک مقاله ۵۰۰ کلمه‌ای در حالت عادی ۴ ساعت طول می‌کشد و از مراحل مختلفی تشکیل می‌شود. در حالی که ابزاری مانند ChatGPT روند نوشتن یک مقاله را بر اساس معیارهای دقیق شما به طور قابل توجهی سریع انجام می‌دهد و از طرفی اگر در رابطه با ساختار و سبک نوشتاری ایده روشنی ندارید، این ابزار ایده‌های مقبولی را به شما پیشنهاد می‌کند.

4- ابزارهای رابط کاربری و تجربه کاربری هوش مصنوعی (AI-Powered UI,UX Design Tools)

دورنمای طراحی UI و UX (رابط کاربری و تجربه کاربری) در ساخت سایت هوش مصنوعی تحول چشمگیری را برای ارائه مطلوب‌ترین پیمایش کاربری به وجود آورده است. ابزارهای هوش مصنوعی منابع ارزشمند و کم‌هزینه‌ای برای طراحان وب‌سایت هستند و علاوه بر سهولت استفاده، خلاقیت، ایده‌پروری و نوآفرینی را افزایش می‌دهند. در ادامه ۱۰ نرم‌افزار رابط کاربری و تجربه کاربری هوش مصنوعی عبارت‌اند از:

1-     Uizard

در چند ثانیه ایده شما را به یک نمونه اولیه عالی برای قالب سایت و طرح‌بندی زیبا و تایپوگرافی، رابط کاربری ارائه می‌کند.

2-     Research Studio

یک تحلیلگر عالی برای آنالیز داده‌های کمی و کیفی سایت است که بر اساس نتایج بدست آمده مناسب‌ترین رابط کاربری سایت را طرح ریزی می‌کند.

3-     UXsquid

سریع‌ترین دستیار پژوهشی که بر اساس اهداف پروژه و مخاطبان هدف سؤالات مهمی را پیشنهاد می‌کند و اطمینان می‌دهد که می‌توانید برحسب تمامی نیازهای مخاطبان ساخت سایت با هوش مصنوعی را انجام دهید.

4-     Osum

یکی از قدرتمندترین ابزار هوش مصنوعی برای تحلیل رقبا و روندهای بازار است و مطابق معیار SWOT نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدات بازار را به خوبی شناسایی کرده و پوشش می‌دهد. با درک نتایج به دست آمده از این ابزار می‌توانید مزیت رقابتی در راه‌اندازی سایت خود ایجاد کنید.

5-     Neurons

یکی از برترین ابزارهای AI در زمینه بازاریابی عصبی (neuromarketing) است و احساسات و رفتار کاربران را آنالیز می‌کند. سپس بر اساس داده‌های به دست آمده طرح‌های رنگی، تصاویر، کمپین‌های بازاریابی و امتیازات زیادی را برای ایجاد یک سایت با هوش مصنوعی ارائه می‌کند.

6-     Notion

یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه است و روند مدیریت و تولید محتوا را بهبود می‌بخشد. تولید و ویرایش، خلاصه‌سازی و سازماندهی پروژه را به بهترین شکل ممکن پیشنهاد می‌کند.

7-     Microsoft Designer

طراح مایکروسافت سبک‌ها و طرح‌بندی‌های متنوعی را همراه با تصاویر خیره‌کننده و محتوای متنی ارائه می‌دهد. یکی از بهترین ابزارهای طوفان فکری برای ایجاد رابط کاربری مناسب برای طراحی وب‌سایت با هوش مصنوعی است.

8-    Fontjoy

یکی دیگر از بهترین سایت‌ها برای خلق فونت‌های عالی طراحی سایت با هوش مصنوعی است. این ابزار بر پایه اندازه، وزن و سایر پارامترهای درخواستی شما جفت فونت‌های محشری را پیشنهاد می‌دهد و طراحان از این نکات و توصیه‌های برای ساخت فونت‌های جذاب و زیبا استفاده می‌کنند.

9-  Colormind

این ابزار AI یک عصای جادویی است و پالت‌های رنگی پر جنب و جوش و نفس‌گیر را خلق می‌کند. فقط با یک کلمه خیره‌کننده‌ترین پالت رنگی ساخت سایت را تحویل بگیرید.

10-  Plurana

پلورانا همانند چاقوی ارتش سوئیس عمل می‌کند و همه کاره است. شما می‌توانید انواع وکتور لوگو، المان‌های چاپی و گرافیکی رسانه‌های اجتماعی را تنها با چند کلیک خلق کنید.

5-  ابزارهای ساخت لوگو و برندینگ هوش مصنوعی (AI Marketing Tools)

ابزارهای برندسازی و بازاریابی هوش مصنوعی سریع و کارآمد هستند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تصویر برند خود را بهبود ببخشید. برندینگ سایت به معنای متمایزکردن سایت، محصولات و خدمات یک شرکت و کسب‌وکار در مقابل رقبا است به طوری که مخاطبان برای مدت زمان طولانی برندتان را به خاطر می‌سپارد. در ادامه برترین ابزارهای AI در زمینه برند و لوگو به شرح زیر است:

1- Dorik AI

دوریک با یک دستور ساده از سوی شما یک وب‌سایت کاربرپسند را طراحی می‌کند و به بهترین شکل ممکن وب برندینگ را با تلفیقی از عناصر بصری، تصاویر و محتوا انجام می‌دهد.

2-Midjourney

این ابزار شگفت انگیز مختص برندسازی است و تنها با استفاده از یک جمله به سرعت آثار هنری و محتوای بصری عالی برای سایت خلق می‌کند.

3-Looka

یکی از ابزارهای طراحی لوگو به معنای «نگاه کن» است. شما می‌توانید رنگ‌ها، نمادها و اندازه‌های مورد نظر خود را برای طراحی لوگو تنظیم کنید و فایل‌های لوگوی خود را در فرمت‌های مختلف مثل SVG، PDF، EPS و PNG دانلود کنید.

4- Brandcrowd

این ابزار برای تمامی طراحان لوگو و حتی تازه‌کاران بسیار مناسب است و بیش از یک‌صد هزار قالب برای طراحی آرم، کارت ویزیت و صفحات شبکه‌های اجتماعی را به کاربرانش هدیه داده است. همه چیز برای ایجاد یک لوگو و نام و نشان تجاری سفارشی آماده است.

5-Design EVO

با این ابزار طراحی لوگوهای زیبا به ساده‌ترین شکل ممکن میسر شده است و بیش از ده هزار قالب آماده را در دسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌کند.

6-Adobe Firefly

از این ابزار می‌توانید در برندسازی و طراحی با هوش مصنوعی استفاده کنید. Firefly پیام‌های متنی را به تصاویر زیبا تبدیل می‌کند و قابلیت پشتیبانی از ۱۰۰ زبان را به کاربران دارد.  شما می‌توانید فیلترهای هنری را آزمایش کرده و موضوعات ناخواسته را از عکس‌ها حذف کنید.

چطور از هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

بسیاری از طراحان تازه‌کار و کاربران سؤال می‌کنند چگونه می‌توانم برای طراحی وب‌سایت از هوش مصنوعی استفاده کنم؟

در پاسخ به این سؤال ضمن تشکر از پلتفرم‌های سایت ساز هوش مصنوعی باید گفت که افراد تازه‌کار به سادگی می‌توانند با توجه به مشخصات و نیازهای پروژه مورد نظر خود یکی از سایت‌سازهای مناسب هوش مصنوعی را انتخاب کنند و سپس مرحله به مرحله آن را انجام دهند.

 به طور کلی روند طراحی سایت با هوش مصنوعی به شرح زیر است:

1- ابتدا پلتفرم هوش مصنوعی مناسب را برای طراحی سایت انتخاب کنید.

2- وارد سایت ‌شوید و سپس فرم ثبت‌نام یا عضویت را پر ‌کنید. معمولاً برای ورود باید ایمیلی بسازید.

۳- بعد از ورود گزینه‌ای Get Your AI Website"" را می‌بینید که به معنای «وب‌سایت خود را دریافت کنید است» و در این مرحله باید زمینه کاری خود را انتخاب کنید.

۴- مثلاً اگر می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی بسازید در دسته‌بندی‌های موجود پلتفرم گزینه مربوط به آن را پیدا کنید.

۵- در این مرحله خدماتی را که می‌خواهید در زمینه کاری خود ارائه دهید را انتخاب کنید یا به‌اصطلاح سفارشی نمایید.

۶- هدف اصلی خود را از طراحی سایت مشخص کنید. گزینه‌هایی وجود دارند که از شما می‌پرسند سایت شما قرار است چه کاری انجام دهد؟

7- لوکیشن و محل فعالیت خود را انتخاب کنید.

8- نام سایت خود را انتخاب کنید.

9- ویژگی‌های بارز کسب‌وکار اینترنتی خود را حداقل در سه مورد توضیح دهید.

10- راه‌های ارتباطی با سایت خود را تعریف کنید مثلاً می‌توانید از طریق ایمیل آن را انتخاب کنید.

11- قالب مناسب را برای سایت خود انتخاب کنید. در این مرحله ابزار هوش مصنوعی با توجه به مشخصات و ویژگی‌های پروژه چندین قالب را به شما پیشنهاد می‌کند.

تمامی مراحل فوق تقریباً در پلتفرم‌های هوش مصنوعی مشترک هستند و با توجه به قابلیت‌هایی که دارند احتمالاً در ارائه جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند.

در پایان ایزی وب یادآوری می‌کند:

-   یک سایت ساز هوش مصنوعی مثلاً هاستینگر را برای خود انتخاب کنید.

-   از مولدهای تصویرساز هوش مصنوعی مانند DALL-E الهام بگیرید.

-   با استفاده از ChatGPT محتوای سایت را بنویسید.

-   لوگوی برند خود را با ابزارهای مانند Dorik AI یا Looka طراحی کنید.

-   با ابزارهای مخصوص مثل Uizard طراحی UX, UI تجربه کاربری سایت خود را بهینه کنید.

از یاد نبرید که عملکرد اصلی ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به شما هستند تا بتوانید به سادگی و سریع سایت خود را طراحی کنید. آنها تصمیم‌گیرنده نیستند و بر اساس دیتایی که شما می‌دهید مأموریت خود را انجام می‌دهند پس برای انتخاب سایت ساز مناسب انواع پلتفرم‌های هوش مصنوعی را دقیقاً بررسی کنید.

در نهایت ایزی وب می‌تواند طراحی سایت وردپرس با هوش مصنوعی را به خوبی انجام می‌دهد، اگر سوالی دارید همین حالا با مشاوران ایزی وب تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.