ایزی وب بلاگ طراحی سایت با گوشی در چند دقیقه
Skip Navigation Links.

طراحی سایت با گوشی در چند دقیقه 

چهارشنبه، 06 تیر 1403

طراحی سایت با گوشی در چند دقیقه 

هنوز خیلی‌ها باور ندارند که طراحی سایت با گوشی در چند دقیقه امکان‌پذیر است. در حالی که این موضوع حقیقت دارد. شما با یک تلفن همراه هوشمند و برنامه‌های سایت ساز با گوشی در چند مرحله ساده می‌توانید وب‌سایت زیبایی را طراحی کنید. اگر می‌خواهید در موبایل خود طراحی سایت فروشگاهی انجام دهید بدون هیچ معطلی آموزش طراحی سایت با گوشی را در این محتوا با  ایزی وب  دنبال کنید.

هنوز خیلی‌ها باور ندارند که طراحی سایت با گوشی در چند دقیقه امکان‌پذیر است. در حالی که این موضوع حقیقت دارد. شما با یک تلفن همراه هوشمند و برنامه‌های سایت ساز با گوشی در چند مرحله ساده می‌توانید وب‌سایت زیبایی را طراحی کنید. اگر می‌خواهید در موبایل خود طراحی سایت فروشگاهی انجام دهید بدون هیچ معطلی آموزش طراحی سایت با گوشی را در این محتوا با  ایزی وب  دنبال کنید.

طراحی سایت با گوشی چگونه است؟

قبل از اینکه به آموزش طراحی سایت با گوشی بپردازیم لازم است که مهم‌ترین اصول طراحی وب‌سایت را بیاموزید و آنها را برای راه‌اندازی سایت خود به کار ببرید.

  • (UX) و (UI) کاربرپسند

یکی از اصول مهم طراحی سایت با موبایل تجربه کاربری و رابط کاربری است. یعنی هنگامی که کاربران وارد سایت می‌شوند اطلاعات و محصولات موردنظر را به سادگی جستجو می‌کنند و از خرید خود لذت می‌برند. سرعت عمل سایت و دسترسی سریع جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

  • ویژگی‌های خاص، متمایز و قدرتمند

ارائه مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های منحصر به فرد، انعطاف‌پذیری و عملکرد سایت را بالا می‌برد. به این ترتیب مدیریت و کنترل آن نیز ساده‌تر می‌شود؛ بنابراین عناصری مثل گزینه‌های سفارشی‌سازی، سئوی سایت، اتصال به شبکه‌های اجتماعی، پشتیبانی چندرسانه‌ای را در طراحی سایت با موبایل  انجام دهید.

سازگاری سایت با سایر دستگاه‌ها و مرورگرها اهمیت زیادی دارد و طرح‌بندی و محتوای سایت متناسب با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش را از گوشی تا کامپیوتر به خوبی تنظیم می‌کند. توجه به این نکات و اجرای آن در ساخت سایت موبایلی موفقیت شما را تضمین می‌کند.

آموزش ساخت سایت با گوشی

 در حال حاضر پلتفرم‌ها و سرویس‌های آنلاین ایرانی و خارجی سایت ساز (website builder) امکان طراحی سایت بدون لب تاپ و بدون کدنویسی را به راحتی برای طراحان تازه‌کار فراهم نموده‌اند. دانستن تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی نیز یکی از الزامات است.  امکانات سایت سازها عبارت‌اند از: 

  • رابط کاربری UI ساده
  • فضای آرشیو عکس و فیلم و صدا
  • هاست و دامنه
  • قابلیت نصب ابزارک‌ها و افزونه‌ها
  • نسخه موبایلی Mobile-Friendly
  • ارسال ایمیل
  • سئو

استفاده از این ابزارها مزیت‌های زیادی را برای طراحان و علاقه‌مندان به همراه دارد. از جمله مزایای سایت سازها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • مورد پسند کاربر
  • مقرون به صرفه و کم هزینه (رایگان)
  • مدیریت آسان وب‌سایت
  • بدون نیاز به کدنویسی
  • سهولت به‌روزرسانی سایت
  • استفاده راحت و آسان

مراحل آموزش طراحی سایت با گوشی به شرح زیر است: 

 1- خرید هاست و دامین

قبل شروع طراحی سایت با گوشی باید از شرکت‌های هاستینگ، هاست را خریداری کرده و دامین خود را ثبت نمایید.

2- آماده‌سازی محتوا

محتوای سایت خود را با توجه به اهداف کسب‌وکارتان آماده کنید. مثلاً اگر می‌خواهید آنلاین‌شاپی را استارت بزنید تصاویر و اطلاعات محصول را تهیه کنید.

 3- انتخاب سرویس آنلاین سایت ساز

برای این کار باید به یکی از سرویس‌دهنده‌های سایت ساز مراجعه کنید و در قدم بعدی وارد داشبورد آن شوید.

 4- انتخاب قالب

در قدم بعدی ساختار موردنظر یا قالب طراحی را در سایت ساز انتخاب نموده و آن را مطابق با سلیقه خود سفارشی‌سازی کنید.

 5- افزودن صفحات و عناصر طراحی سایت

در این مرحله صفحات سایت را ایجاد کنید و محتوای مورد خود را در آنها قرار دهید. عناصر طراحی مانند متن‌ها، عکس‌ها و تصاویر متحرک، فیلم، آیکون‌ها، دکمه‌ها و هر چیزی را که لازم دارید در بخش‌های سایت قرار دهید و همه کارها را ذخیره‌سازی کنید.

 6- مشاهده پیش نمایش

قبل از اینکه بخواهید محتوای سایت را در اینترنت منتشر کنید؛ گزینه «پیش نمایش» را انتخاب کرده و سایت خود را ببینید تا مطمئن شوید که همه چیز درست است و در جای خودش قرار دارد.

 7- انتشار محتوا

در آخرین مرحله لازم است که دوباره همه چیز را چک کنید و در صورت اطمینان کامل، محتوای خود را منتشر کنید.

 چه سایت‌هایی می‌توانیم با موبایل بسازیم؟

طراحی سایت با گوشی به صورت حرفه‌ای و تخصصی امکان‌پذیر نیست و فقط مناسب افرادی است که می‌خواهند با ابزارها و امکانات ساده مراحل اولیه یک سایت را بر اساس اهداف و نیازهای خود طراحی کنند. انواع طراحی سایت با تلفن هوشمند عبارت‌اند از: 

  1- مجلات آنلاین با هدف افزایش بازدید کاربران و انتشار محتوا

 2- سایت‌های شرکتی به جهت معرفی کسب‌وکار

 3- سایت‌‌های ساخت رزومه کاری و تحصیلی

 4- سایت‌های خبری

 5- سایت‌های آنلاین‌شاپ کوچک به منظور عرضه محصولات محدود

معرفی ۶ نمونه از بهترین برنامه‌های سایت ساز با گوشی

در حال حاضر ابزارهای قدرتمند و مخصوصی برای طراحی سایت با گوشی وجود دارند و بعد از طی آموزش طراحی سایت با موبایل به راحتی می‌توانید سایت خود را بسازید. در ادامه این مطلب 6 ابزار عالی سایت ساز با گوشی را به شما معرفی می‌کنیم.

1-Shopify

سایت شاپیفای یکی از برترین سرویس‌دهندگان فروشگاه‌ساز دنیاست و بیشتر از یک میلیون فروشگاه اینترنتی را با آن ساخته شده است. طراحان خیلی ساده و سریع می‌توانند آنلاین‌شاپ خود را سفارشی‌سازی کنند و از پشتیبانی قدرتمندی برای مدیریت و رفع باگ‌های سایت برخوردار شوند. از مزایای شاپیفای می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

 1- سهولت استفاده

 2- پشتیبانی قوی

 3- امکانات، افزونه‌ها و قالب‌های متنوع

 4- امکان فروش انواع محصولات

یکی از چالش‌های کارکردن با شاپیفای این است که زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند و هزینه پکیج‌های آن نیز برای ایرانی‌ها بسیار بالاست و برای ورود به سایت باید از تحریم شکن استفاده کنید.

 

2-Weebly

ویبلی برای طراحی سایت با گوشی عالی است و استفاده از آن بسیار راحت و رایگان است. نسخه پولی این ابزار سایت ساز امکانات فوق‌العاده و با کیفیتی را در اختیار طراحان قرار می‌دهد. ویژگی‌های منحصر به فرد ویبلی عبارت‌اند از: 

 1- سهولت استفاده

 2- انعطاف‌پذیری بالا در ویرایش

 3- ارائه پهنای باند بدون محدودیت

 4- جعبه ابزار کامل برای طراحی و مدیریت سایت فروشگاهی

 5- قابلیت ساخت دامنه پسوند دار

 6- پشتیبانی چند رسانه‌ای

7- قابلیت طراحی و ویرایش با کشیدن و رها کردن

 8- رابط کاربری آسان

 9- ایده‌آل برای راه‌اندازی بیزینس آنلاین

  برای ورود به این سایت باید از تحریم شکن قوی و پرسرعت استفاده کنید.

3-Hubspot

طراحی سایت با هاب اسپات ساده و آسان است و قابلیت کشیدن و رهاکردن وب‌سایت را برای کاربر میسر نموده است. هر چیزی که برای ساخت سایت لازم دارید در این پلتفرم موجود است. امکانات اصلی هاب اسپات عبارت‌اند از: 

 1- تم‌ها و قالب‌های ویرایش سایت

 2- سرعت بالای بارگیری صفحات

 3- ویژگی‌های امنیتی مطلوب

 4- ابزارهای CMS

 5- نام دامنه سفارشی

 6- گواهی SSL رایگان

 در هاب اسپات قابلیت پشتیبانی چند رسانه‌ای محدود است و قابلیت ساخت فروشگاه آنلاین را هم ندارد.

4-Wix

WIX.COM یکی از سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری رایگان است و قابلیت طراحی و ویرایش سایت را برای کاربران فراهم کرده است. از ویژگی‌های برجسته ویکس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

 1- ارائه هاست و دامنه رایگان

 2- استفاده آسان

 3- بانک بزرگی از قالب‌های جذاب و قابل ویرایش سطح بالا

 4- فول امکانات برای طراحی یک وبلاگ حرفه‌ای

 5- لوگو ساز

 6- ابزارهای سئوی سایت

 چالش‌ها

 استفاده از این سایت ساز در ایران امکان‌پذیر نیست. حتی اگر بتوانید یک سایت را با آن طراحی کنید به دلیل تحریم‌های بین‌المللی سایت شما قابل اجرا و استفاده نخواهد بود.

5-Squarespace

اسکوار اسپیس یکی از مناسب‌ترین و خلاقانه‌ترین سایت سازهای کاملی است که قابلیت ویرایش بالایی را به کاربر می‌دهد و نسخه موبایلی آن نیز مدیریت سایت را به خوبی تأمین می‌کند. امکانات و مزایای این سایت ساز به شرح زیر است: 

  1. طیف وسیعی از قالب‌های طراحی متنوع، شیک و مدرن، واکنش‌گرا
  2. ابزارهای پرداخت آنلاین
  3. نام دامنه سفارشی
  4. فضای طراحی خلاق و هنرمندانه
  5. آنالیز و گزارش‌گیری سایت
  6. سئوی سایت
  7. یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی
  8. قابلیت طراحی و ویرایش با کشیدن و رها کردن
  9. فضای ذخیره‌سازی نامحدود
  10. لوگو ساز

نسخه پولی این سایت امکانات بسیار خوبی مانند ابزارهای ایمیل مارکتینگ، وبلاگ نویسی، پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی و فروشگاه ساز کامل بدون هزینه تراکنش و چاپ برچسب سفارشی را به کاربران ارائه می‌کند.

6-JIMDO

جیمدو یکی دیگر از ابزارهای طراحی سایت فروشگاهی موبایلی است که بر روی سادگی تمرکز می‌کند؛ بنابراین طراحی سایت نیز با آن بسیار راحت و سریع انجام می‌شود. از امکانات این سایت ساز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  1. سایت ساز هوش مصنوعی با سرعت عملکرد بالا
  2. طیف گسترده‌ای از قالب‌های قابل ویرایش
  3. سادگی طراحی

چرا طراحی سایت با موبایل را پیشنهاد نمی‌کنیم؟

اگر چه طراحی سایت با گوشی راحت و آسان است و سایت‌های سرویس‌دهنده زیادی در این زمینه وجود دارند؛ اما از آنجا که یک سایت فروشگاهی یا هر نوع سایتی باید بهینه‌سازی و به‌روزرسانی شود و در آینده‌ای نه‌چندان دور توسعه می‌یابد؛ بنابراین استفاده از بازاریابی محتوا و بارگذاری مطالب با محدودیت روبرو می‌شود و این ابزارهای سایت ساز امکان پشتیبانی آن را ندارند.

طراحی سایت بدون لب‌تاپ و با گوشی در قیاس با طراحی سایت‌های ورودپرسی و اختصاصی حرفه‌ای و تخصصی نیست و انتظارات کاربران را در سطح وسیعی پوشش نمی‌دهد. از جمله محدودیت‌های طراحی وب‌سایت با موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

 1- این ابزارها به طور کامل از سیستم مدیریت محتوا پشتیبانی نمی‌کنند و صاحب سایت به دلیل عدم دسترسی به هاست و دامین معتبر دچار دردسر می‌شود.

 2- قابلیت‌های شخصی‌سازی سایت سازها کامل نیستند.

 3- هزینه خرید پکیج‌ها و امکانات موجود در این سایت ها برای ایرانی‌ها بسیار بالاست.

هزینه طراحی سایت با وردپرس کمتر است!

وردپرس عالی‌ترین سایت ساز فروشگاهی و انواع طراحی وب‌سایت در جهان است و بیش از 40 درصد سایت ها از این یستم مدیریت محتوای محبوب استفاده می‌کنند و هرماهه هزاران دلار درآمد دارند. در حالی که وردپرس قابلیت‌ها و امکانات بی حد و مرزی را به طراحان مبتدی و متخصص ارائه می‌کند؛ هزینه طراحی سایت وردپرسی بسیار مقرون‌به‌صرفه است و یکی از بهترین جایگزین‌های طراحی سایت با موبایل به شمار می‌رود.

 ویژگی‌های ممتاز وردپرس عبارت‌اند از: 

  • طراح راحت و آسان
  • قدرتمندترین جعبه‌ابزار سایت ساز
  • انعطاف‌پذیری فوق‌العاده
  • به‌روزرسانی همیشگی

 از جمله امکانات جامع و کامل وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

 1- قالب‌های آماده متنوع و متعدد

 2- طراحی آنلاین شاپ ارزان

 3- افزونه‌های متعدد

 4- سئو سایت

 5- پشتیبانی سطح بالا

آیا طراحی سایت با گوشی تلفن همراه امکان‌پذیر است؟

شما با یک تلفن گوشی همراه و انتخاب یک سرویس‌دهنده طراحی وب‌سایت در چند دقیقه می‌توانید سایت خود را طراحی، راه‌اندازی و مدیریت کنید. امروزه سایت سازها و فروشگاه‌سازهای آنلاین امکانات، ابزارها و خدمات جذابی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. اما هنوز محدودیت‌هایی در استفاده از این ابزارها وجود دارد و با توسعه و رشد سایت صاحبان خود را به دردسر می‌اندازند.

ایزی وب ارائه‌دهنده خدمات طراحی وب‌سایت بیش از یک دهه سابقه کاری و تخصصی در این زمینه به شما توصیه می‌کند برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود از وردپرس استفاده کنید و هزینه کمتری را بابت طراحی سایت بپردازید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.