ایزی وب بلاگ طراحی سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا
Skip Navigation Links.

طراحی سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا

یکشنبه، 27 خرداد 1403

طراحی سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا

طراحی سایت دیجی کالا بر اساس روش خرده فروشی آنلاین (Drop shipping) آن را به بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل کرده است. اما به راستی چه عواملی باعث موفقیت دیجی کالا شده است و چرا بسیاری از کارآفرینان به دنبال طراحی سایتی شبیه دیجی کالا هستند؟

در ادامه این گفتار ایزی وب به‌عنوان یک شرکت متخصص در زمینه طراحی انواع وب‌سایت به سؤالات شما پاسخ می‌دهد و به بررسی ویژگی‌ها، مزایا و امکانات  طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای می‌پردازد.

 عوامل اصلی موفقیت دیجی کالا چیست؟

پارامترهای زیادی همچون تیم طراحی حرفه‌ای سایت فروشگاهی، شناخت بازار (Marketing Research) قدرتمند، استراتژی ورود به بازار شفاف (Go-To-Market Strategy)، شرکای مالی معتبر، تولید محتوای با کیفیت و هدفمند سایت دیجی کالا، تجربه کاربرای (User Experience) آسان و جذاب، تنوع بسیار بالای محصولات، سیستم پشتیبانی خرید، تبلیغات عالی، شبکه توزیع منظم و سریع و مدیریت زنجیره تأمین مناسب و . در موفقیت دیجی کالا دخیل هستند؛ اما مهم‌ترین آن طراحی وب‌سایتی است که تعداد زیادی از کاربران را مجذوب حال و هوای فروشگاه می‌کند و خریدی آسان، لذت‌بخش و مطمئن را به آنها هدیه می‌دهد.

طراحی سایت شبیه دیجی کالا چگونه است؟

ازآنجاکه هدف این محتوا بررسی تخصصی طراحی وب‌سایت مثل دیجی کالا است ابتدا لازم است که دانش و آگاهی خود را در زمینه مراحل طراحی سایت مشابه دیجی کالا افزایش دهید. مراحل طراحی سایتی همانند دیجی کالا به شرح زیر است: 

 1- تعیین بازار هدف و انتخاب محصولات

کارشناسان تحقیقات بازار دیجی کالا مخاطبان خود را به خوبی می‌شناسند و دقیقاً می‌دانند که مشتریانشان چه کسانی هستند، چه نیازها و ویژگی‌هایی دارند؛ بنابراین محصولاتی باکیفیت و با قیمت مناسب را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند از این رو صاحبان دیجی کالا نیز علاوه بر اینکه بازگشت سرمایه خود را در یافت می‌کنند، در آمد غیرفعال و سود بسیاری زیادی را هم به دست می‌آورند.

سیستم جستجوی محصولات در سایت به گونه‌ای عمل می‌کند که کاربر مشتاق و مطمئن به راحتی می‌تواند کالای محبوب خود را در دسته‌بندی‌های شکیل و جذاب مشاهده و مقایسه کند و سرانجام کالای مورد علاقه خود را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌گیرد.

 2- همسان‌سازی برند و طراحی سایت

 نام و نشان تجاری بیان کننده شخصیت کسب و کار است؛ یعنی دقیقاً به شما می‌گوید که چه کسی است و چه پیامی دارد و چه کاری برای مشتریان انجام می‌دهد. برند دیجی کالا همان‌طور که از نامش پیداست محصولات مورد نیاز مردم را در دنیای دیجیتال به آنها می‌فروشد.

 وب برندینگ (Web Branding) سایت دیجی کالا عالی است و عناصر برندسازی (هویت بصری، ارزش‌ها و اهداف، شخصیت، ثبات) در داخل سایت به خوبی رعایت شده است. به این معنی که دیجی کالا پرشور، منصف و کاربلد است و تمامی کارها در سایت به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود و بهترین‌ها را به مشتری عرضه می‌کند.

 3- طراحی وب سایت فروشگاهی

  اصول طراحی سایت دیجی کالا مثل جلوه‌های بصری اعم از فونت‌ها، رنگ، المان‌های گرافیکی، دسته‌بندی محصولات، زبان برنامه نویسی به روز، ابزارها و امکانات، (UX)، (UI)، طراحی وب واکنش‌گرا (responsive web design)، فیچرهای تکمیلی (featured snippet)، سیستم پشتیبانی،  خدمات سئو سایت، سرعت لود شدن سایت (Speed Site)، قابلیت‌های گزارش فروش و.. به درستی انجام شده است.

 4- بهینه‌سازی و به روز سازی سایت

  سایتی مثل دیجی کالا همیشه به روز است و تمامی جزئیات بصری، اطلاعات و امنیت، سرعت سایت، محتوای متنی بهینه‌سازی می‌شوند. بهینه سازی به دیده شدن سایت، برند، کسب‌وکار در دنیای دیجیتال کمک فراوانی می‌کند. شما برای هر محصولی که در گوگل سرچ می‌کنید دیجی کالا رتبه اول را به خود اختصاص داده است و روزبه‌روز مخاطبان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

 5- تبلیغات

 دیجی کالا برندی است که تقریباً نیازی به تبلیغ ندارد؛ اما همیشه تبلیغات و بازاریابی را در سرلوحه وظایف خود قرار داده است. جدیدترین روش‌ها و تکنیک‌های تبلیغاتی نام یک کسب و کار و برند را در ذهن مشتری تثبیت می‌کند. از جمله روش‌های تبلیغات سایت فروشگاهی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

 1- تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

 2- پیشنهادات ویژه در سایت

 3- استفاده از محصولات برند در سایت

 4- سئو سایت و محتوا نویسی مثل رپرتاژ آگهی و غیره

 5- ایمیل مارکتینگ و خبرنامه

 6- تبلیغات اسپانسری

 7- محصولات پرفروش

 8- تبلیغات ویدئویی

 ویژگی‌های سایت دیجی کالا

 طراحی سایت اختصاصی دیجی کالا آن را به عنوان یک وب سایت برند در میان رقبا متمایز کرده است و چه در دنیای وب، فضای مجازی بلکه در ذهن مشتریان جایگاه خود را به ثبت رسانده است. ویژگی‌های سایت دیجی کالا عبارت‌اند از: 

 1- ویژگی‌های فنی

  • توسعه فریم ورک های جاوااسکریپ مثل فریمورک NUXT.JS یا NUXT
  • توسعه بک اند فریمورک PHP , Laravel
  • سورس کد

  2- ویژگی‌های بصری User Interface

  • طراحی نوآورانه و خلاقانه، ساده، شیک و جذاب
  • فضای تنفس زیبا
  • (UI) کاربر پسند
  • به کار گیری رایج‌ترین (UX) طراحی سایت
  • شخصی‌سازی فوق‌العاده رابط کاربری

  3- ویژگی‌های عملکردی

  • سیستم مدیریت یکپارچه محتوا
  • قابلیت واکنش گرایی سایت 
  • سیستم امنیت و پشتیبانی اطلاعات قدرتمند
  • سرعت بارگذاری سایت و اپلیکیشن موبایل Page Speed

 مزایا و امکانات ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز دیجی کالا

 طراحی سایت مثل دیجی کالا امکانات و ابزارهای فوق‌العاده‌ای را برای مخاطبانش فراهم کرده است به همین دلیل قوی‌ترین وب‌سایت فروشگاه اینترنتی در ایران به شمار می‌رود. امکانات سایت دیجی کالا عبارت‌اند از: 

  • قابلیت مقایسه مطلوب محصول

 دیجی کالا با شعار بررسی، انتخاب و خرید کالا توانسته است بهترین امکان مقایسه کالاها را برای مشتریانش فراهم کرده است.

  • تضمین اصالت و ضمانت کالا

 زنجیره تأمین دیجی کالا انواع محصولات برند و غیر برند را به مشتری عرضه می‌کند به همین دلیل در سایت کالاهایی که برند نیستند با نام غیر اصل کاملاً مشخص است. همه کالاها با گارانتی اصلی و معتبر عرشه می‌شوند.

  • خدمات و برنامه‌های تشویقی

 دیجی کالا در راستای افزایش وفاداری به مشتریان خدمات متنوع و مطلوبی را به آنها ارائه می‌دهد از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

 1- دیجی کالا چت

 2- دیجی پی

 3- فروشگاه حضوری

 4- شگفت‌انگیزهای سوپر مارکتی

 5- پرفروش‌ترین محصولات

 6- برندهای محبوب

 7- تخفیفات جذاب

 

  • صفحه محصولات حرفه‌ای

 وقتی به صفحه دیجی کالا وارد می‌شوید اولین چیزی که توجه مخاطب را جلب می‌کند طراحی جامع دسته‌بندی‌های مناسب محصولات است. ویژگی‌های صفحه محصولات دیجی کالا به شرح زیر است: 

 1- ضمانت بازگشت کالا و وجه

 2- نمودار قیمت

 3- فیلتر هوشمند جستجوی کالا بر اساس برند و قیمت

 4- نمایش پیشنهادهای خریداران

 5- بررسی تخصصی محصولات

 6- امکان ارائه نظرات از سوی مشتریان

 7- توسعه حمل و نقل و تحویل کالا به مشتری

 8- راهنمای خرید از دیجی کالا

  • خدمات پشتیبانی به مشتریان

 دیجی کالا سیستم پشتیبانی قدرتمندی را به مشتریان خود ارائه می‌کند: 

 1- پشتیبانی آنلاین

 2- پاسخ به سؤالات متداول

 3- حفظ حریم خصوصی

 4- گزارش دهی باگ‌ها و خطاهای سیستمی

 

 سئو سایت طراحی شده با سایت ساز دیجی کالا

 همان‌طور که در بالا اشاره شد یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در جذب مشتریان زیاد و حفظ ثبات در رتبه‌های برتر گوگل بهینه‌سازی یا همان سئو سایت است. دیجی کالا نیز از این قاعده مستثنی نیست و همیشه تلاش می‌کند علاوه بر اینکه محصولات و خدمات و عملکرد سایت را به روز نگه دارد و سرعت سایت را افزایش دهد محتوای متنی ساده، باکیفیت و هدفمندی برای جذب و نگهداری مخاطب در سایت خود بهره می‌برد.

 دیجی کالا از 12 سال پیش تاکنون سئوی سایت را به خوبی انجام داده است و با تولید محتوای مردم‌پسند حرف اول را در گوگل می‌زند.

 از جمله اقدامات مؤثر سئو سایت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

 1- اصلاح کدها به منظور بالابردن سرعت سایت

 2- سئو داخلی و سئو خارجی مناسب

 3- تولید محتوای با کیفیت

 4- فونت، عکس و ویدئو های باکیفیت بالا

آیا با وجود دیجی کالا شانسی برای موفقیت دارم؟

دنیای تجارت آنلاین بسیار وسیع و پهناور است و روز به‌روز تعداد زیادی از خریداران را به‌سوی خود می‌کشاند. تقاضای خرید آنلاین بخش مهمی از سبک زندگی مردم به ویژه نسل جوان است به همین دلیل امکان راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین برای کارآفرینان مشتاق وجود دارد.

از طرفی توسعه زیر ساخت‌های فن‌آوری و اطلاعات، هوش مصنوعی و جدیدترین روش‌های ساخت سایت فروشگاهی در ایزی وب به شما کمک می‌کند تا فروشگاه اینترنتی خود را با سرمایه‌گذاری اندک و مطمئنی شروع کنید. طراحی سایت دیجی کالا به عنوان یک برند شناخته شده بهترین الگوی راه‌اندازی کسب‌وکار موفق است؛ بنابراین با توجه به اهداف، سرمایه اولیه، افق زمانی و بازگشت سرمایه مورد انتظار خود، امکان ساخت سایت حرفه‌ای فروشگاهی آنلاین نیز برای شما به مراتب بیشتر است.

 

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.