ایزی وب بلاگ طراحی سایت پزشکی
Skip Navigation Links.

چرا پزشکان هم نیاز به طراحی سایت دارند؟

شنبه، 09 تیر 1403

چرا پزشکان هم نیاز به طراحی سایت دارند؟

پزشکان با طراحی سایت پزشکی علاوه بر اینکه می‌توانند حوزه تخصصی خود را به تصویر بکشند به طیف وسیعی از مشتریان نیز دست پیدا می‌کنند. وب‌سایت پزشکی جایگاه اصلی تعامل و برقراری ارتباط با بیماران است و به این ترتیب پزشک می‌تواند عملکرد، کیفیت خدمات، شهرت و اعتبار خود را افزایش دهد.

پزشکان با طراحی سایت پزشکی علاوه بر اینکه می‌توانند حوزه تخصصی خود را به تصویر بکشند به طیف وسیعی از مشتریان نیز دست پیدا می‌کنند. وب‌سایت پزشکی جایگاه اصلی تعامل و برقراری ارتباط با بیماران است و به این ترتیب پزشک می‌تواند عملکرد، کیفیت خدمات، شهرت و اعتبار خود را افزایش دهد.

 در ایزی وب (ارائه‌دهنده خدمات طراحی وب‌سایت) با ما همراه شوید تا مزایا، نکات اصلی و دلایل ضرورت استفاده از طراحی سایت را برای پزشکان بررسی کنیم.

مزایای راه اندازی سایت پزشکی

ازآنجا که مأموریت پزشکان حیاتی و غیر قابل انکار است و پیدا کردن یک پزشک حاذق کاری دشوار به نظر می‌رسد؛ طراحی وب‌سایت پزشکان مانند تیری است که با آن می‌توانید چند هدف را هم‌زمان نشانه بگیرید و از امتیازات قابل توجهی برخوردار شوید. مزایای استارت سایت پزشکی به شرح زیر است: 

  • دسترسی سریع و سهولت سرویس‌دهی به بیماران

بیمارانی که به دنبال پزشک متخصص و کارکشته می‌گردند روال سختی را طی می‌کنند در حالی که سایت یک پزشک به آنها کمک می‌کند اطلاعات مورد نیاز را به راحتی به دست آورند. از جمله: 

  • از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی استفاده می‌کنند.
  • نظرات سایر بیماران را درباره مهارت پزشک جویا می‌شوند.
  • اطلاعات اصلی در زمینه منطقه و محل کار و شیفت یا ساعت کاری پزشک را به دست می‌آورند.
  • سؤالات پزشکی خود را مطرح می‌کنند.
  • به راحتی با پزشک ارتباط برقرار می‌کنند.
  • معرفی پزشک متخصص و افزایش شهرت و اعتبار پزشکی

 از دیرباز در کشور ما حسن شهرت یک پزشک معیار اصلی جستجوی بیماران برای پیدا کردن پزشک مجرب است. طراحی یک وب‌سایت پزشکی حرفه‌ای به پزشکان کمک می‌کند تا اعتبار و شهرت خود را برای خدمات رسانی بهتر به بیماران افزایش دهند و اطلاعات ارزشمندی را به گوش آنها برسانند در نتیجه اعتماد بیماران به پزشکان نیز بیشتر می‌شود.

  • بازاریابی و تبلیغات

در جامعه پزشکی تعداد زیادی از پزشکان جوان اما ماهر وجود دارند که هنوز شناخته نیستند و مردم از حضور آنها بی‌خبرند؛ بنابراین طراحی سایت پزشکی به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند و کارآمد برای پزشکان عمل می‌کند و آنها می‌توانند خدمات تخصصی خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنند.

اهمیت طراحی سایت  با وردپرس برای پزشکان

طراحی سایت پزشکی برای تمام پزشکان ضروری است؛ چون بیماران همیشه به دنبال پزشکان حاذق و معروف هستند و از طرفی برای پیشی گرفتن از رقبا در دنیای تجارت و دسترسی به مشتریان، بیشتر طراحی سایت پزشکی وردپرسی راهکار بسیار مناسبی است.

 طراحی وردپرسی وب‌سایت پزشکی امتیازات زیادی برای پزشکان به همراه دارد. از جمله این ویژگی‌های سودبخش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

1- وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار قدرتمند و محبوب است و قابلیت‌های سفارشی‌سازی مطابق با نیازهای دنیای پزشکی را برای طراحی سایت پزشکی به خوبی پوشش می‌دهد.

2- تم‌ها و قالب‌های رایگان و پولی طراحی با وردپرس بسیار متنوع هستند و برای هر نوع وب‌سایتی مناسب‌اند. به این ترتیب می‌توانید تم‌های سایت را  بر اساس نیازهای پزشکی خود استفاده کنید.

3- وردپرس کتابخانه‌ای غنی از افزونه‌ها و ابزارهای لازم به خصوص برای پزشکان است.

4- توسعه سایت پزشکی آسان و سریع است و طراحی آن بیش از چند روز طول نمی‌کشد.

5- ابزارک‌ها و انواع پلاگین وردپرس ویژگی‌های بصری و عملکردی مناسبی را برای ارائه یک تجربه کاربری سطح بالا برای کاربران به همراه دارد و مشارکت‌پذیری و تعامل مخاطبان را افزایش می‌دهد.

6- انعطاف‌پذیری وردپرس با سایر نرم افزارها از جمله گوگل آنالیتیکس روند آنالیز سایت را بهبود می‌بخشد و اطلاعات ارزشمندی مانند تعداد بازدید کنندگان، رفتار کاربران و غیره را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.

7-هزینه‌های ساخت و توسعه سایت پزشکان با وردپرس مقرون به صرفه است و روش‌های آسانی را برای ایجاد یک سایت تخصصی پزشکی ارائه می‌دهد.

 نکاتی که در راه اندازی یک سایت پزشکی باید در نظر بگیریم!

طراحی وب‌سایت‌ها به‌خصوص وب‌سایت پزشکی معمولاً با توجه به اهداف، نیازها، الزامات، خواسته‌ها و نیازهای مشتریان انجام می‌شود تا بتواند حداکثر پاسخگویی را به مخاطبان و صاحبان سایت ارائه کند. بر این اساس لازم است قبل از اینکه بخواهید یک سایت پزشکی را استارت بزنید، نکات اصلی زیر را در نظر بگیرید: 

 1- تعیین اهداف

مهم‌ترین نکته این است که اهداف اصلی خود را از طراحی وب‌سایت پزشکی کاملاً شفاف مشخص کنید. چه اطلاعاتی و چه خدماتی را برای مخاطبان در نظر دارید؟

 ۲- شناسایی بازار هدف

 با توجه به معیارهای جمعیت شناختی، ویژگی‌های بازار و رقبا، بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کنید.

 3- WireFrame

 قبل از شروع فرایند طراحی با استفاده از WireFrame نمای کلی از ساخت یک سایت پزشکی را ایجاد کنید. در این نمودار مواردی همچون طرح‌بندی کلی سایت، سیستم ناوبری، نحوه نمایش اطلاعات پزشکان و بیماران، سیستم نوبت دهی اینترنتی، فرم‌های تماس، امنیت سایت و سایر موارد به چشم می‌خورد.

 4- انتخاب زبان برنامه نویسی

 انتخاب زبان برنامه نویسی تحت وب  با توجه به سرمایه اولیه، اهداف، نوع سایت و همچنین قابلیت‌ها، ویژگی‌ها، معایب و مزایای زبان برنامه نویسی بستگی دارد. زبان‌های مختلفی مانند javascript ، html، C sharp، CSS و Paython مناسب هستند.

 5- درج اطلاعات

 در سایت های پزشکی اطلاعات کلی پزشکان در قالب فرم‌های مختلفی آماده‌سازی می‌شوند. اطلاعات شخصی، اطلاعات تماس، لوکیشن و آدرس، بیماری‌ها، داروها و غیره را می‌توان نام برد.

 ورود اطلاعات به سایت شامل موارد زیر است: 

  • ساخت فرم‌ها
  • وارد کردن اطلاعات
  • بررسی و تأیید داده‌ها
  • ذخیره‌سازی داده‌ها
  • تأییدیه ارسال اطلاعات

 6- بهینه‌سازی و به‌روزرسانی

 طراحی سایت پزشک زمانی بیشترین بازدید را به خود جذب می‌کند که به طور دائم محتوا، سرعت، امنیت، عملکرد و تجربه کاربری و بهینه‌سازی محتوا انجام شود. سئوی خارجی سایت به خوبی از پس این کار بر می‌آید و از انجام آن غافل نشوید.

 7- امنیت سایت

 از آنجا که وب‌سایت پزشکی حاوی اطلاعات ارزشمند بیماران و پزشکان است حفظ امنیت آن نیز بسیار حیاتی است. روش‌های کارآمدی برای افزایش امنیت سایت در برابر نفوذ رخنه‌گرها وجود دارد.

 نکات مهم در تعیین امکانات سایت پزشکی 

طراحی وب‌سایت پزشکان ویژگی‌ها، استانداردها و امکانات خاص خود را دارد و از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. در ادامه مهم‌ترین نکات در تعیین امکانات پزشکی را به شرح زیر مطالعه کنید: 

  • یکپارچه‌سازی سایت با نوع خدمات

با توجه به تخصص‌ها و حوزه‌های کاری خود دقیقاً مشخص کنید که چه خدماتی را به بیماران ارائه می‌دهید. مسلماً سایت پزشکی یا داروخانه و بیمارستان تفاوت‌های زیادی با هم دارند؛ بنابراین شناخت خدمات و فعالیت شما تعیین‌کننده اصلی عملکرد و شکل و شمایل سایت است. از طرفی لازم است که قالب‌ها، تجربه کاربری، ناوبری، طرح‌بندی و المان‌های گرافیکی، تصاویر و عناصر بصری و چیدمان اطلاعات، همگی با نوع خدماتی که سایت ارائه می‌کند باید هماهنگ و همسو باشند تا بهترین کارایی را به مخاطبان ارائه کند.

  • تعیین وسعت خدمات پزشکی

 دقیقاً مشخص کنید که خدمات شما برای چه تعدادی از کاربران امکان‌پذیر است و تا چه حد می‌توانید به آنها خدمت کنید؟ امکانات اصلی سایت پزشکی عبارت‌اند از: 

  • سیستم پاسخگویی
  • مشاوره‌های آنلاین بیدار
  • نوبت‌دهی اینترنتی
  • اطلاعات بخش آزمایشگاهی
  • ارسال نتایج به صورت آنلاین
  • بازار یابی و تبلیغات

یکی از اصول مهم و تضمین کننده موفقیت سایت پزشکی، به‌کاربردن استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات است. راهکارها و تکنیک‌های مؤثری برای تبلیغات سایت وجود دارند: 

طراحی وب سایت پزشکی با ایزی وب

گروه مجهز طراحی ایزی وب تضمین می‌کنند که بهترین سایت را مطابق با نیازها و الزامات مشتری خود طراحی و توسعه می‌دهند به این ترتیب سایت شما در رتبه‌های نخست موتورهای جستجو قرار می‌گیرد و بیماران نیز به راحتی و با سرعت شما را پیدا می‌کنند.

طراحی سایت پزشکان در ایزی وب با آخرین استانداردها، متدهای روز و استراتژی‌های کارساز انجام می‌شود. به این ترتیب تعداد زیادی از مشتریان بالقوه به کاربران با وفای شما تبدیل می‌شوند. بهترین طراحی وب‌سایت پزشکی تضمین می‌کند که در میان رقبا برجسته و متمایز بمانید.  در هر کجا هستید با طراحی سایت پزشکی فراتر از محدودیت‌های جغرافیایی و منطقه‌ای خود شناخته می‌شوید. همین حالا ایزی وب را انتخاب کنید.

 

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.