ایزی وب بلاگ معرفی 15 نمونه از معروف ترین سایت های وردپرسی ایران جهان
Skip Navigation Links.

معرفی 15 نمونه از معروف ترین سایت های وردپرسی ایران + جهان

یکشنبه، 03 تیر 1403

معرفی 15 نمونه از معروف ترین سایت های وردپرسی ایران + جهان

ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس ایده آل به نظر می‌رسد و طرف‌داران زیادی دارد؛ چون طراحان سایت نمی‌توانند از قابلیت‌های فوق‌العاده وردپرس مثل مقیاس پذیری Scalability ، تطبیق پذیری، مدیریت آسان پروژه‌ها، انعطاف‌پذیری، افزونه‌ها، یکپارچه ‌سازی شبکه‌های اجتماعی و غیره چشم‌پوشی کنند. در این جا چند نمونه از معروف‌ترین سایت های وردپرسی جهان را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ایزی وب همراه شوید تا اطلاعات مهم و ارزشمندی را به منظور بهترین طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس به دست آورید.

ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس ایده آل به نظر می‌رسد و طرف‌داران زیادی دارد؛ چون طراحان سایت نمی‌توانند از قابلیت‌های فوق‌العاده وردپرس مثل مقیاس پذیری Scalability ، تطبیق پذیری، مدیریت آسان پروژه‌ها، انعطاف‌پذیری، افزونه‌ها، یکپارچه ‌سازی شبکه‌های اجتماعی و غیره چشم‌پوشی کنند. در این جا چند نمونه از معروف‌ترین سایت های وردپرسی جهان را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ایزی وب همراه شوید تا اطلاعات مهم و ارزشمندی را به منظور بهترین طراحی سایت  با وردپرس به دست آورید.

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

ورد پرس سیستم مدیریت محتوای (CMS) قدرتمندی است که مثل یک جعبه ابزار همه کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید سایت فروشگاهی منحصر به ‌فردی را بسازید و بیزینس خود را استارت بزنید یا اینکه کسب‌وکارتان را توسعه دهید. حتی طراحان تازه‌کار نیز با کمک این جعبه‌ابزار همه فن حریف می‌توانند به سهولت و بدون نیاز به کدنویسی پیچیده یک سایت فروشگاهی وردپرسی بسازند و هر چیزی را که دوست دارند به سایت بیفزایند و آن را به خوبی مدیریت کنند. طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس روزبه‌روز بیشتر می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که تعداد زیادی از استارتاپ‌های محلی تا بزرگ‌ترین شرکت‌ها در جهان سایت وردپرسی دارند.

جدیدترین آمار ورد پرسی در سال 2024 حاکی از موارد زیر است:

  • 4/43 درصد از تمامی وب سایت‌های دنیا تحت قدرت وردپرس مدیریت می‌شوند.
  • 474 میلیون سایت وردپرسی در جهان ساخته شده است.
  • وردپرس ۷/۶۲ درصد از سهم بازار CMS را از آن خود کرده است.
  • بیش از سی هزار قالب وردپرسی در دسترس توسعه‌دهندگان وب‌سایت است.
  • بیشتر از هفتاد هزار افزونه (Plug-in) وردپرسی وجود دارد.
  • طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس 80/35 درصد از سهم بازار طراحی وب‌سایت جهان را در اختیار دارد.



 


آیا وردپرس سیستم مناسبی برای راه‌اندازی وب‌سایت در ایران است؟

ویژگی‌های برجسته و قابلیت‌های فوق‌العاده وردپرس هر چیزی را که یک کسب‌وکار آنلاین نیاز دارد به‌خوبی برآورده می‌کند و همه چیز را پوشش می‌دهد. در ادامه جزئیات چند نمونه سایت فروشگاهی با وردپرس را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به شما خواهیم گفت که چرا وردپرس برای ساخت فروشگاهی مناسب است.

به طور کلی دو نوع اصلی از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به نام‌های WordPress.com و WordPress.org وجود دارد.

  WordPress.com:

یک سیستم مدیریت محتوای از قبل آماده است که برای وب سازان تازه‌کار ابزار مناسبی به نظر می‌رسد و تقریباً تمامی اجزای لازم برای شروع طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس را ارائه می‌دهد. یعنی کسانی که می‌خواهند از یک راه ساده و بی‌دردسر سایت خود را استارت بزنند عالی است.

  WordPress.org:

یک سیستم مدیریت محتوای متن باز کامل با امکانات بی حد و مرز است و به صورت رایگان در دسترس طراحان قرار دارد. این نوع از وردپرس مثل مانند کارگاهی است که تمامی تجهیزات مورد نیاز را به دست طراح می‌دهد و هرطور که می‌خواهد، می‌تواند ساخت سایت خود را سفارشی‌سازی کند. در واقع هر نوع کسب‌وکاری امکان راه‌اندازی وب‌سایت خود را با وردپرس دارد.

ویژگی‌های اصلی و ضروری وردپرس

 قبل از معرفی نمونه سایت فروشگاهی با وردپرس لازم است که مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته وردپرس را بدانید.

  1- سادگی و تم آسان

  2- انعطاف‌پذیری

  ۳- کاربرپسند و رابط کاربری دلپذیر

  4- سهولت مدیریت کاربران و سایت

  5- قابلیت تطابق با استانداردهای جهانی و به روز طراحی وب‌سایت

  6- قابلیت نصب و ارتقای سطح بالای سیستم

  7- افزونه‌های سازگار

  8- قابلیت طراحی تعاملی با کاربران

  9- سئو پسند

  10- چند زبانه

15 نمونه معتبر و معروف از طراحی سایت های فروشگاهی با وردپرس

1- ETSY

Etsy یکی از سایت‌های وردپرسی معروف است و زمینه فعالیت آن خرید و فروش انواع صنایع‌دستی دست‌ساز و آنتیک و گنجینه‌های قدیمی است. تعداد زیادی از هنرمندان می‌توانند اطلاعات لازم را در وبلاگ Etsy Journal به دست آورند و برای خلق آثار هنری از آنها الهام بگیرند. فضای سفید و جلوه‌های ویژه بصری و رنگارنگ جذابیت سایت را دو چندان می‌کند.

2- WALLMART

وال مارت یکی از بزرگ‌ترین آنلاین‌شاپ‌های وب‌سایت فروشگاهی وردپرسی پیشرو در آمریکا است. این فروشگاه آنلاین انواع لوازم الکترونیک، پوشاک، لوازم خانگی و. را به فروش می‌رساند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • قابلیت اجرا و عملکرد در موبایل (طراحی ریسپانسیو)
  • تجربه کاربری دلپذیر
  • پیمایش آسان و پاسخگو

3- Home Depot، Inc.

این کمپانی بزرگ‌ترین آنلاین‌شاپ چند ملیتی لوازم خانگی آمریکایی است که ابزار، مصالح ساختمانی، لوازم خانکی و حتی بنزین را هم به مشتریان خود می‌فروشد و در سال گذشته بیش از 15.14 میلیارد دلار درآمد خالص به دست آورده است.

سایت Home Depot با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار می‌کند و مهم‌ترین ویژگی آن استفاده از افزونه‌هایی به نام تقویم رویدادها در وردپرس است و مدیریت برنامه‌ریزی دورهمی‌ها، مسابقات، جشنواره‌ها را بر عهده دارد. این ویژگی محبوبیت و اعتبار سایت را در میان کاربران افزایش داده است.

 4-IKEA

 فروشگاه اینترنتی IKEA انواع مبلمان و دکوراسیون چوبی خانگی را به فروش می‌رساند. فضای سایت آن بسیار شاد و سرزنده است و دسته‌بندی محصولات در قالب تصاویر جذاب و باکیفیت قابل مشاهده است. کاربر به راحتی از روی آیکون‌های راهنمای خرید به محصول مورد نظر خود می‌رسد و از گشت زنی در آن خسته نمی‌شود.

  صفحات توضیح محصول غرق در یک فضای سفید، عکس برجسته‌ای از آن را به رخ بیننده می‌کشد به ‌طوری که تمامی جزئیات ریز، بافت، رنگ و نورپردازی آن هماهنگ و به زیبایی قابل رویت است.

  5-SAMSUNG

 سامسونگ یکی دیگر از نمونه سایت فروشگاهی با وردپرس است که همه شما محصولات آن را به خوبی می‌شناسید و نیازی به توضیحات اضافه نیست؛ اما این سایت هم بسیار شیک، مینیمالیست و جذاب است. همه محصولات به راحتی پیدا می‌شوند و تصاویر گوشی‌ها نیز با رزولوشن بالایی دیده می‌شوند. همه چیز تر و تمیز کنار هم چیده شده‌اند و مخاطب از یک مسیر روشن به محصول مورد نظر خود می‌رسد.

  6-DELL

 این سایت فروش انواع کامپیوتر و لپ‌تاپ از فضای سیاه رنگ زیادی بهره گرفته است و تجربه کاربری (UX) را در سطح بسیار بالایی به کاربر هدیه داده است. تمامی افزونه‌ها (پرداخت آنلاین، چند زبانه، تماس با ما، عضویت) به درستی در جای خود قرار دارند و کاربر را به سمت دلخواهش راهنمایی می‌کنند.

 حال و هوای Dell به کاربر حس قدرت و استفاده از محصولات با کیفیت و گران قیمت را می‌دهد و بسیار حرفه‌ای عمل کرده است. بر اساس گزارش PipeCandy این سایت ماهانه بیش از ۳۰ میلیون بازدیدکننده و مشتریان وفادار را به سمت خود می‌کشاند.

7- Wiley

 وایلی با نامJohn Wiley & Sons, Inc یک سایت آموزشی و فروش محتوای دانشگاهی است. کتاب‌ها، دوره‌های آموزشی و مقالات، آزمون‌ها، خدمات انتشار و منابع آموزشی فضای یک دانشگاه مجازی را در ذهن کاربر یادآوری می‌کند.

 به طور کلی این سایت پاتوق کاربران مشتاق درس و علم و پژوهش است و دکمه‌های فراخوان اقدام، آنها را به سمت جزئیات بیشتری از اطلاعات موردنیاز خود هدایت می‌کند.در این سایت تصاویر متنوع بیانگر سبک زندگی دانشجویی است و مسئولیت و رسالت بی حد و مرز آنها را به تصویر می‌کشد.

8- poshmark.com

پوشمارک یک فروشگاه اینترنتی پوشاک برند، مد و فشن و دکوراسیون خانگی است. طراحی وردپرسی این سایت در فضای سفید رنگ، سادگی کاربری را به بازدیدکننده ارائه می‌کند. نحوه تعاملات و ارتباطات کاربران با استفاده از ابزارک‌ها یکی از ویژگی‌های برجسته این سایت است و مخاطب را به انجام کارهای مختلفی تشویق می‌کند؛ یعنی مشارکت‌پذیری بالایی دارد و به مخاطبان کمک می‌کند که درآمدی هم به دست بیاورند. اتصال به شبکه‌های اجتماعی، لوکیشن، راهنمای نصب اپلیکیشن اندروید و اپ‌استور، تماس با ما، سؤالات متداول، نظرسنجی از جمله مواردی است که مخاطب را به کسب‌وکار مثل سنجاق وصل می‌کند.

9-Xbox

سایت ایکس باکس خودش یک برند نام آشنا و پرطرف‌دار است. شمایل کلی این سایت جنب و جوش نوجوانی و شور و هیجان زیادی را در بیننده به وجود می‌آورد. آیکون‌های بصری جذابی همراه با رنگ سبز سمبلیک در وسط صفحه اصلی سایت خودنمایی می‌کند و کاربر با کلیک ساده بر روی هر یک از آنها به مقصد خود می‌رسد. همه چیز مرتب، واضح، شفاف و راحت به نظر می‌رسد. یکی دیگر از راه‌های پردرآمد این سایت، بخش محتوا و خدمات ایکس باکس است و نظر تعداد زیادی از مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

10-Lugz

این فروشگاه آنلاین انواع کفش‌های اسپرت مردانه، زنانه و بچگانه را به فروش می‌رساند. سیستم مدیریت محتوای این سایت بر مبنای طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس عمل می‌کند. ویژگی خاص سایت Lugz ادغام و یکپارچه‌سازی ERP در وردپرس است. به این معنی که توانست فرایند برنامه‌ریزی سازمانی خود را به لحاظ ثبت داده‌های محصول و پردازش بهینه‌سازی نماید. به ‌این‌ ترتیب سایت نیز به حداکثر کارایی خود دست یافت.

 در ادامه پنج نمونه طراحی وب‌سایت فروشگاه ورد پرسی ایرانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم: 

11-  LATIFISPORT

 سایت لطیفی اسپرت یکی از سایت های وردپرسی آنلاین وسایل باشگاهی و بدنسازی است. طرح گرافیکی قرمز مرجانی این سایت حس هیجان، اشتیاق و انرژی را در مخاطب به وجود می‌آورد و محصولات در سه گروه اصلی تقسیم‌بندی‌شده‌اند و کاربران مستقیماً سراغ محصول مورد نظر خود می‌روند.

12- VIPSHOP

 فروشگاه اینترنتی گل‌های زینتی و آپارتمانی VIP یک نمونه جذاب طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس است. این سایت عناصر بصری باکیفیت، دسته‌بندی محصولات با تمام جزئیات و تجربه کاربری مطلوبی را به کاربران ارائه می‌کند.

13- Suraw

 سایت سوراو محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست و مو برندهای خارجی را به صورت آنلاین می‌فروشد. جلوه‌های بصری سایت، افزونه‌ها، تقسیم‌بندی محصولات و ux همگی در کنار هم بالاترین سطح عملکرد برای این سایت را فراهم نموده است و یکی از برترین سایت های فروشگاهی وردپرسی ایران به شمار می‌رود.

14- Tamizkala

 تمیزکالا بزرگ‌ترین فروشگاه تخصصی محصولات بهداشتی ووکامرسی در ایران است و فروشگاه فیزیکی ندارد.

15- Manzelmarket

سایت منزل مارکت فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی است و برندهای معروفی را به فروش می‌رساند. فضای ظاهری سایت بسیار ساده و منظم طراحی شده است و چیدمان کالاهای خانگی نیز با عکس‌های با کیفیتی خودنمایی می‌کند و به طور کلی کاربر مسیر ساده‌ای را برای انتخاب محصول طی می‌کند.

 چطور بفهمیم یک سایت از وردپرس استفاده کرده است؟

روش‌های متعددی برای شناسایی سایت های ورد پرسی وجود دارد از جمله نرم‌افزارهای تشخیص سایت ورد رس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • نصب افزونه‌های مرورگر 

 افزونه‌ها برنامه‌هایی هستند که بر روی مرورگر نصب می‌شوند و قابلیت‌های زیادی را به آن اضافه می‌کنند. اکستنشن‌های شناخت سایت ورد پرسی عبارت‌اند از: 

  • افزونه Wappalyzer در گوگل کروم و فایرفاکس
  • افزونه Library Sniffer در گوگل کروم و فایرفاکس
  • بررسی سورس کد صفحه

 برای انجام این کار کافی است وارد وب‌سایت مورد نظر شوید کلیک راست کنید و گزینه View Page Source را انتخاب کنید.

  • مراجعه به سایت های تشخیص ورد پرس

 در حال حاضر با استفاده از وب‌سایت‌های زیادی می‌توانید سیستم مدیریت محتوای آن را شناسایی کنید. ازجمله این سایت ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • Builtwith
  • Isitwp
  • Whatwpthemeisthat
  • Scanwp
  • بررسی منبع آپلود تصاویر وب‌سایت

بر روی یکی از عکس‌های موجود در وب‌سایت کلیک سمت راست کرده و گزینه Open image in new tap  را در یک صفحه دیگر بازکنید. اگر در آدرس url عکس عبارت wp-content را مشاهده کردید، سایت مورد نظر وردپرسی است.

  • فایل License.txt

عبارت License.txt را در آخر دامنه سایت مورد نظر به آن اضافه کنید. اگر این عبارت حذف نشده باشد سایت وردپرسی است.

 وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است و در حال حاضر بیش از 40 درصد سایت‌های جهان طراحی وب‌سایت وردپرسی دارند. آمارها نشان می‌دهد حتی بزرگ‌ترین بیزینس‌های بین‌المللی و چند ملیتی نیز وردپرسی هستند.

ورد پرس قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را برای طراحان حرفه‌ای و تازه‌کار فراهم کرده است و. تقریباً هر کسی که می‌خواهد برای خود سایتی را بسازد با وردپرس می‌تواند آن را کاملاً سفارشی‌سازی نماید؛ چون همه چیز با وردپرس امکان‌پذیر است. در نهایت همان‌طور که مشاهده نمودید چند نمونه طراحی سایت فروشگاهی وردپرسی موفق به شما معرفی شد؛ بنابراین می‌توانید از وردپرس به راحتی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود استفاده کنید.

ایزی وب ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت فروشگاهی وردپرسی است. با خیال راحت ساخت پروژه خود را به ما بسپارید و بیزینس خود را استارت بزنید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.