ایزی وب بلاگ هزینه طراحی سایت
Skip Navigation Links.

هزینه طراحی سایت حرفه‌ای برای کسب و کارها

چهارشنبه، 13 تیر 1403

هزینه طراحی سایت حرفه‌ای برای کسب و کارها

مولفه‌های زیادی بر هزینه راه‌اندازی سایت دخیل هستند. شما باید بودجه اولیه را برای خرید دامنه و هاست، طراحی و توسعه، خدمات و پشتیبانی وب‌سایت در نظر بگیرید؛ اما باتوجه‌به اینکه دنبال طراحی یک وب‌سایت عالی برای کسب‌وکار خود هستید، ابتدا لازم است که هزینه هر یک از مراحل طراحی سایت را بدانید و پس از آن ویژگی‌های یک سایت عالی را بشناسید.

 هزینه دامنه سایت

نام دامنه سایت شامل اسم سایت و پسوندی است که با واردکردن آن در موتورهای جستجو به وب‌سایت وارد می‌شوید. انواع مختلفی از دامنه با پسوندهای متفاوت وجود دارد. نوع پسوند در قیمت دامنه موثر است. به‌عنوان‌مثال  انتخاب دامنه‌ های بین‌المللی سطح بالا (TLD) و دامنه‌های پریمیوم با توجه به ویژگی‌هایی که دارند گران‌تر هستند.

قیمت‌گذاری دامنه بر اساس روش‌های زیر متفاوت و متغیر است: 

 - ترافیک و درآمد

 - کلمات کلیدی

 - نام برند

 - طول دامنه

 - روند بازار

شرکت‌های هاستینگ ایرانی با رجیسترارهای متفاوتی در خارج از کشور فعال هستند و قیمت دامنه با پسوندهای مختلف متغیر است. ایزی وب توصیه می‌کند برای خرید بهترین و مناسب‌ترین دامنه نرخ آن را از حداقل سه شرکت هاستینگ معتبر استعلام کنید.

هزینه هاست یا سرور سایت

قیمت «هاست» نوع دیگری از هزینه راه‌اندازی سایت به شمار می‌رود و انواع مختلفی دارد. در حال حاضر اگر در گوگل سرچ کنید طیف وسیعی از پلن‌های فروش «هاست» با انواع خدمات و ویژگی‌ها به چشم می‌خورند برخی از سرویس‌ها از ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان در ماه هزینه‌بر هستند. مهم‌ترین عاملی که بر روی قیمت سرور «هاست» تأثیر می‌گذارد کیفیت، میزان ترافیک درخواستی و خدمات پشتیبانی آن است.

  شرکت‌های هاستینگ بابت کیفیت، پشتیبانی ماهیانه، نگهداری و تأمین سخت‌افزارهای موردنیاز و سایر خدمات قیمت‌های متفاوتی را به کاربران اعلام می‌کنند.

 هزینه طراحی سایت

به طور کلی سه روش برای طراحی وب‌سایت وجود دارد: 

 - طراحی سایت با نرم‌افزارها و سایت سازها مانند وردپرس

 - به خدمت گرفتن یک طراح وب‌سایت

 - بهره‌مندی از خدمات شرکت‌های طراحی و توسعه انواع وب‌سایت مانند ایزی وب

با توجه به موارد فوق تعرفه طراحی سایت کمتر یا بیشتر می‌شود؛ مثلاً هزینه طراحی سایت وردپرسی ارزان‌تر از طراحی سایت اختصاصی است؛ اما در مجموع پارامترهای متعددی در تعیین قیمت طراحی وب‌سایت مؤثرند: 

  • مراحل و پیچیدگی‌های طراحی وب‌سایت

بارزترین عامل مؤثر بر هزینه طراحی سایت پیچیدگی‌های طراحی است. به این معنی که فرایند ساخت یک سایت ساده با حداقل عناصر بصری و المان‌های گرافیکی نسبت به یک طراحی مدرن با جلوه‌های بصری غنی برند، متن، طراحی تعاملی، پویانمایی و سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد هزینه کمتری دارد.

طراحی اختصاصی وب‌سایت‌ها تخصصی‌تر و چالش‌برانگیز هستند و به مهارت‌های فنی و نرم بیشتری نیاز دارند به همین دلیل گران‌تر می‌شوند.

  • سفارشی‌سازی

 سفارشی‌سازی سنگ بنای اصلی طراحی و توسعه وب‌سایت‌هاست. قالب‌های آماده سایت سازها قیمت مناسبی دارند؛ اما انعطاف‌پذیری آنها محدود است. اگر شما خواهان یک وب‌سایت با ویژگی‌های متمایز هستید به‌طوری‌که بتوانید برند خود را با ساختار سایت همسان‌سازی کنید نیاز به طراحی سایت اختصاصی دارید. طراحی اختصاصی نیاز به ساعت‌ها ایده پروی، خلاقیت، کدنویسی و امکانات فراوان دارد؛ بنابراین قیمت آن نیز با توجه به حوزه کسب‌وکار، اهداف و خواسته‌های کارآفرینان بیشتر می‌شود.

  • چگونگی عملکرد وب‌سایت (website functionality)

نوع عملکرد سایت به‌سهولت یا سختی استفاده کاربر از سایت اشاره دارد. هرچقدر عملکرد سایت آسان‌تر و ساده‌تر باشد مخاطبان لذت بیشتری می‌برند و احساس بهتری دارند. رعایت ظرافت و زیبایی بصری، سلسله‌مراتب ساخت و سازماندهی محتوا، نحوه تعامل کاربران در سایت با محصولات و خدمات، ناوبری، رابط کاربری، تجربه کاربری و امکانات و ابزارها کیفیت عملکرد سایت را بالا می‌برند؛ بنابراین هزینه طراحی سایت نیز بیشتر خواهد شد.

  • سیستم مدیریت محتوا (CMS)

نوع سیستم مدیریت محتوا متناسب با نوع طراحی سایت بر روی هزینه‌های اولیه تأثیرگذار است. بهترین CMSها مثل(Joomla, Ghost, HubSpot, Squarespace, Wix, Shopify, WordPress) ویژگی‌ها و امکانات خاص خود را دارند و انتخاب هریک از آنها بر قیمت طراحی وب‌سایت مؤثر است. سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی سفارشی شده هستند و برای تعمیر و نگهداری و به‌روزرسانی آنها هزینه‌های بیشتری لازم است.

  • طراحی واکنش‌گرا

 قابلیت سازگاری سایت در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف مانند موبایل بسیار مهم است. طبق گزارش "FORBS ADVISOR"  ۷۴ درصد از کاربران در صورتی که یک سایت نسخه موبایلی داشته باشد؛ مجدداً به آن مراجعه می‌کنند. قابلیت طراحی واکنش‌گرای سایت تجربه‌ای کاربرپسند و یکسان را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و برنامه نویسی چندلایه به هزینه کلی طراحی سایت اضافه می‌کند؛ اما بهترین و عالی‌ترین تجربه کاری را برای بازدیدکنندگان در بر دارد.

  • عناصر گرافیکی و چندرسانه‌ای در وب

اولین چیزی که کاربر در هنگام ورود به سایت مجذوب آن می‌شود تصاویر چشم‌نواز، فیلم‌ها و انیمیشن‌های سرگرم‌کننده، لذت‌بخش و باکیفیت هستند و جذابیت سایت را دوچندان می‌کنند. با این ‌حال استفاده از طراحی گرافیکی خاص، شیک و مدرن و عناصر چندرسانه‌ای هزینه طراحی وب‌سایت را بالاتر می‌برند.

  • سوابق، مهارت و تخصص تیم طراحی سایت

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات طراحی وب‌سایت مانند ایزی وب  انواع وب‌سایت را برای مشتریان طراحی می‌کنند. شرکت‌های معتبر سوابق طولانی، تخصص‌های فنی و نرم، نمونه کارهای برجسته و خدمات با کیفتی دارند. هر چقدر تیم طراحی کارکشته‌تر باشد طبیعتاً هزینه بیشتری بابت خدماتی که می‌دهند، دریافت می‌کنند؛ اما به‌طورکلی توانایی و تخصص آنها بر ارزش سرمایه‌گذاری مشتری می‌افزاید.

 هزینه تولید محتوا برای سایت

محتوای یک سایت بیان‌کننده سوداوری و کاربردی بودن آن برای مخاطبان است. اگر کاربران نتوا نند از وب‌سایت اطلاعات یا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند سریعا سایت را ترک می‌کنند. از طرفی سایت‌هایی که  صفحات جذاب و کاربردی دارند مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند؛ زیرا محتوای قانع‌کننده، نگه‌دارنده کاربران در سایت است و آنها را متقاعد می‌کند که از سایت محصول یا خدمت مورد نظر خود را خریداری کنند.

تولید محتوا به‌خودی‌خود در تعیین هزینه راه‌اندازی وب‌سایت عامل مهمی به شمار می‌رود. محتوای یک وب‌سایت است که آن را به یک منبع با ارزش برای کاربران تبدیل می‌کند. ایجاد محتوای باکیفیت و هدفمند به زمان و تخصص بالایی نیاز دارد و بسته به نوع محتوا نیز استخدام افرادی متخصص نظیر کپی‌رایتر، عکاس یا فیلم‌بردار ضروری است.

هریک از این افراد با توجه به سوابق و میزان مهارت خود دستمزد می‌گیرند و بر هزینه طراحی سایت می‌افزایند.

هزینه سئو سایت

یک سایت عالی تا زمانی که بتواند کاربران را مثل آهن ‌ربا به سمت خود بکشاند زنده می‌ماند در غیر این صورت هر تلاشی بی‌فایده است. سئوی سایت تضمینی حاوی دستورالعمل‌های متعددی است که رعایت تک‌تک آنها مطابق با الگوریتم‌های گوگل الزامی است.

 قیمت خدمات سئو  سایت هم مانند سایر عوامل برای هر پروژه و سایتی متفاوت است و سئوی تضمینی به سایت کمک می‌کند تا بتواند رتبه‌های نخست گوگل را به دست آورد و مخاطبان بیشتری را جذب کند. سئو فرایندی متشکل از چند بخش اصلی و مهم است: 

  • عناوین و متاتگ‌های هر صفحه بعلاوه تگ‌های alt در تصاویر
  • لینک‌های داخلی و خارجی
  • سئوی فنی
  • بهینه‌سازی سرعت و امنیت
  • بهینه‌سازی تجربه کاربری
  • بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)
  • سیستم اشتراک‌گذاری آسان محتوا

تبلیغات، دستمزد تیم سئوکار و برندسازی در تعیین قیمت طراحی سایت تأثیرگذارند و هر چقدر که آنها در کار خود مهارت بیشتری داشته باشند خدمات سطح بالایی نیز ارائه می‌کنند در نتیجه بر هزینه راه‌اندازی وب‌سایت اضافه می‌شود.

هزینه پشتیبانی سایت

تعرفه پشتیبانی سایت آخرین مرحله تأثیرگذار بر هزینه ساخت وب‌سایت است. هزینه‌های اولیه بعد از طراحی سایت متوقف نمی‌شوند؛ زیرا وب‌سایت‌ها به پشتیبانی و نگهداری منظم، به‌روزرسانی، تجزیه‌وتحلیل، تست امنیت سایت احتیاج دارند.

  • خدمات پشتیبانی سایت شامل موارد زیر است: 
  • خدمات پشتیبانی فنی
  • خدمات تعمیر و نگه‌داری سایت
  • خدمات پشتیبانی طراحی UI-UX

کیفیت پاسخگویی، تیم پشتیبانی و مدت‌زمان سرویس‌دهی از عوامل مهم بودجه‌بندی در زمینه ساخت و توسعه وب‌سایت هستند.

ویژگی‌های اصلی طراحی یک وب‌سایت عالی

هیچ یک از راهبُردهای بازاریابی برای کسب‌وکار آنلاین به‌پای طراحی سایت باکیفیت نمی‌رسد. چیزی که برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود لازم دارید طراحی سایتی است که بتواند مشتریان زیادی را به سوی خود بکشاند و برندتان را بزرگ‌نمایی کند؛ بنابراین هزینه ساخت سایت حرفه‌ای نوعی سرمایه‌گذاری سودآور محسوب می‌شود.

 

در حال حاضر روش‌های متنوعی برای ساخت یک سایت ساده وجود دارد؛ اما برای پیشی‌گرفتن از رقبا و موفقیت کسب‌وکارتان نیاز به طراحی سایت حرفه‌ای دارید. واقعاً چه چیزهایی یک وب‌سایت عالی را می‌سازد؟

  ۱- طراحی سایت متناسب با کاروکاسبی و کاملاً کاربردی

وب‌سایت نمایانگر ماهیت شرکت، محصولات یا خدمات و در نهایت برند است به همین علت باید قالب اصلی سایت از نظر بصری جذاب، تماشایی و حرفه‌ای باشد. فضای سفید و طرح‌بندی‌های رنگی هماهنگ، عکس‌ها و المان‌های گرافیکی باکیفیت کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند.

یک سایت خوب مطابق با استانداردهای دنیای وب کارایی و عملکرد مناسب و مفیدی از خود نشان می‌دهد و با سرعت بالا بارگذاری می‌شود به ‌این‌ ترتیب کاربران نیز برداشت مثبتی از شکل و شمایل سایت و عملکرد آن دارند.

  ۲- تجربه کاربری (UX) آسان

کاربران همیشه عجله دارند به همین علت برای اینکه به هدف موردنیاز خود برسند. رعایت اصول تجربه کاربری موردپسند مشتریان الزامی است. ناوبری (Navigation) شفاف، اجرای دقیق سلسله‌ مراتب طراحی قالب سایت و رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری مقبولی را برای کاربران پدیدار می‌کند.

  ۳- بهینه‌سازی نسخه موبایلی

 برای اینکه یک سایت عالی به نظر برسد؛ لازم است که در دستگاه‌های مختلف و انواع پلتفرم‌ها به‌خوبی کار کند. امروزه همه مردم گوشی همراه هوشمند دارند و در هر جا و هر لحظه، هر چیزی را که می‌خواهند در موبایل خود سرچ می‌کنند؛ بنابراین ساخت نسخه موبایلی سایت از نان شب هم واجب‌تر است و مزایای زیادی مثل جذب مشتریان بالقوه و کسب رتبه‌های برتر گوگل را برای سایت به همراه دارد.

  ۴- تولید محتوای متنی و تصاویر باکیفیت و جذاب

در طراحی یک سایت عالی محتوای سطح بالا و هدفمند، جدید، مختصر، کاربردی و منطقی برای بازدیدکنندگان جالب و سرگرم‌کننده است. سبک نوشتاری دقیق، املای صحیح، تصاویر شفاف و مرتبط، مطالب آموزشی و به‌دردبخور کاربران را مثل یک چسب قوی به سایت می‌چسباند.

۵-راه‌های تماس و لوکیشن

هیچ کاربری نمی‌تواند یک سایت را تعقیب کند مگر اینکه تعامل سایت آسان و راحت باشد. وجود افزونه‌های تماس، تلفن، ایمیل، فرم‌های درخواست، لوکیشن و ادغام شبکه‌های اجتماعی در سایت باعث می‌شوند که کاربران به‌راحتی اطلاعات تماس و راه‌های برقراری ارتباط با صاحبان سایت را پیدا کنند.

  ۶- افزایش مشارکت‌پذیری کاربران

محتوای کارساز در سایت، محتوایی است که بازدیدکنندگان را به انجام یک سری از کارها تشویق می‌کند. در هر صفحه سایت اطلاعات جذاب باعث می‌شود که کاربران مقالات را بخوانند و به اشتراک بگذارند، شبکه‌های اجتماعی ثبت شده در سایت را دنبال کنند و یا در نظرسنجی‌ها شرکت کنند. روی‌هم‌رفته محتوای سایت جذاب مشارکت‌پذیری و سطح تعامل مخاطبان را بالا می‌برد.

سخن آخر

طراحی وب سایت عالی سنگ بنای موفقیت کسب‌و‌کارهای آنلاین است و مثل یک ویترین جذاب از مشتریان بالقوه استقبال می‌کند. با این اوصاف مسئله هزینه راه‌اندازی سایتها غالبا نگران‌کننده و متفاوت است و بسیاری از مشتریان سوال می‌کنند چه چیزهایی باعث تغییر قیمت طراحی سایت می شود. طراحی هر یک از انواع سایت‌ها با توجه به اهداف و نیازهای صنعت، سلیقه مشتری، امکانات و ابزار، هاست و دامین، طراحی تعاملی سایت و پشتیبانی خدمات هزینه‌های مختلفی دارند. مثلا طراحی سایت فروشگاهی و سایت شخصی با سایت کلینیک زیبایی مسلما هزینه‌های مرتبط با خود را دارند.

ماموریت ایزی وب با بیش از 10 سال تجربه و تیم طراحی با تجربه این است که بتواند بهترین و مناسب‌ترین وب‌سایت‌ را همسو با دغدغه‌ها و سلیقه مشتریان خود طراحی و توسعه دهد. چنانچه سوالاتی در زمینه هزینه طراحی وب سایت دارید با ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه‌ها‌

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دیدگاه‌ها‌

ایزی وب در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.